Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

truusje

truusje

26-12-2008 om 14:43

Lang menstrueren

hallo,

Ik ben al een hele tijd ongesteld, tenminste dat dacht ik. op 10 dec. heb ik volgens mij een vruchtje verloren. Ik wist niet dat ik zwanger was.
Ik heb het PCO syndroom en ben eigenlijk nooit ongesteld. In april heb ik ook zeer heftig gevloeid en ben ik in het ziekenhuis geweest. Door mijn heftige verleden was ik wat angstig toen omdat ik zoveel bloed verloor.
Afgelopen week hield de menstruatie op, alleen nog maar wat donderbruine smurrie, makkelijk op 1 inlegkruisje te houden. Maar nu is er weer allemaal bloed, helder rood. Dikke klodders....

Wat kan dit toch zijn? ik vind het behoorlijk irritant worden allemaal.

Wie herkent hier iets in?

graag jullie reactie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

26-12-2008 om 19:29

Niet compleet

Geen idee, maar misschien was de miskraam niet compleet. Volgens mij iets om even mee naar de huisarts te gaan.

Moet je niet even...

Naar de huisarts? Lijkt me verstandig.

Bespaart ons weer de onsmakelijke details. Sorry, lijkt me meer iets voor een medisch wezen dan op dit forum.

Ik hoop dat het snel over is voor je!

Nou nou moppeke...

Is dat nou nodig zo'n sneer? Het is toch "gewoon maar" een vraag? En natuurlijk wil je dan ook even de details beschrijven zodat men weet wat je bedoelt!
En Truusje, ik sluit me aan bij Rafelkap. Wellicht inderdaad een miskraam, maar niet compleet. Zowiezo zou ik maandag de huisarts bellen. Maar mocht je je door het bloedverlies echt naar gaan voelen, zou ik vandaag de huisartspost bellen voor de zekerheid.
Sterkte en ik hoop dat het gauw wat beter met je gaat!

Bellefleur

Bellefleur

27-12-2008 om 20:01

Eens

Ik ben het met mijn voorgangsters eens. Naar de huisarts. Ter geruststelling: toen ik een miskraam had, heb ik maandenlang gevloeid. Met de 'afwisselende onsmakelijke details' zoals je hebt omschreven. Ik heb me toen laten onderzoeken door een gynaecoloog, ook omdat ik dacht dat de miskraam niet volledig was. Dat bleek niet zo te zijn.

Sorry

voor mijn reactie, het was niet als een sneer bedoelt. Het lijkt me alleen verstandiger om snel naar een huisarts te gaan.

Ik vond de details alleen niet zo prettig, waarop ik dus beter niet had kunnen reageren. Point taken.

truusje

truusje

28-12-2008 om 01:02

Nog even

was inderdaad niet meer van plan om te reageren....
dacht dat ik bij gezondheid mijn vraag wel kon stellen.....

maandag ga ik de huisarts bellen.

gisteren was het smiddaags weer over, vanmorgen ook, een klein beetje bruine afscheiding. vanavond voelde ik weer wat en ja hoor weer een klodder bloed in de wc. Nu nog een beetje...

het is dus op en af.....

Dysfunctionele bloeding?

Ik heb zoiets ook 2x gehad na een (vermoedelijke) miskraam. De huisarts had het over een dysfunctionele bloeding en het begin van de overgang.

truusje

truusje

31-12-2008 om 13:51

Huisarts gebeld

hallo,

ik heb gisteren de huisarts gebeld, en moest met het ziekenhuis bellen (vanwege mijn geschiedenis) daar naartoe gebeld, ass. heeft terug gebeld en omdat ik geen buikpijn heb hoef ik niet te komen. Ook omdat het nu niet constant is, maar af en toe (wel elke dag maar niet de hele dag) en ook omdat het al donkerder van kleur wordt.

Mocht ik buikpijn krijgen of anders me niet lekker gaan voelen dan moest ik weer bellen.

Gisteren helemaal schoon geweest (zal je altijd zien) alleen wat bruinige afscheiding, vanmorgen weer een paar kleine donkerrode stolseltjes en nu weer een beetje bloed. Maar in ieder geval niet meer heftig.

we wachten het maar even af.

nog bedankt voor de reacties.

Gelukkig

Gelukkig wordt het bloedverlies dus al wel minder. Ik zou voor de zekerheid in het nieuwe jaar toch maar een afspraak bij de gyn maken, gewoon ter geruststelling.
Groetjes!

Minet

Minet

01-01-2009 om 18:22

Herinnering

Ook ik had lang geleden een miskraam, half sept. en bleef maar vloeien. Ook wisselend, net als Truusje.
Na medicatie van de gyn. veranderde er helaas niets, vervolgens belde hij mij op 5 dec. dat hij die ochtend onverwachts plek had om me te curetteren. Daarna zou het over moeten zijn. Ook dit had helaas niet het gewenste effect, bij curettage werd ook niet echt iets gevonden dat de oorzaak kon zijn. Pas op 24 jan. (de verjaardag van mijn man) hield het vloeien op, zomaar, spontaan. Daarna was echter mijn cyclus nogal van slag, onderzoek liet weten dat ik ca. 2 keer per jaar een eisprong zou hebben. Zwanger worden zou dus lastig kunnen worden, maar.....een van die twee wonderbaarlijke eisprongen monde uit in een gezonde tweeling
Truusje, ik hoop voor jou dat mijn verhaal natuurlijk niet het jouwe wordt, maar dat het snel achter de rug is!
Groetjes, Minet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.