Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lena

Lena

05-07-2009 om 21:03

Last van blinde darm

Hoi. Ik heb al een hele tijd pijn in mijn rechteronderbuik. Volgens de huisarts is dit mijn blinde darm die geïrriteerd is. Ik heb er veel last van, zo gauw ik me heb ingespannen speelt het op. Ik krijg een echo om te kijken of de blinde darm is opgezet o.i.d. De huisarts waarschuwde wel dat ze de blinde darm er niet zomaar uithalen, alleen als ht echt ontstoken is. Ik hoop zelf wel dat er iets aan kan gebeuren, want ik kan nu geen inspannende dingen doen en heb vaak buikpijn. Iemand hier ervaring mee of van gehoord? Alvast bedankt. groetjes, Lena

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mariska hering

mariska hering

12-07-2009 om 09:43

Blinde darm?

Ik weet niet beter dan dat de blinde darm er meteen uit moet.Als het te lang blijft zitten,kan je buikvliesontsteking krijgen.
Meestal maken ze meteen een echo en kan het heel snel gaan.Ik begrijp dat je bij de huisarts bent geweest.Ga naar de eerste hulp,maar blijf er niet te lang mee lopen.
Je kan ook nog controleren of het je blinde darm is.druk op die pijnlijke plek en laat dan los.doet dat pijn,dan is he waarschijnlijk je blinde darm.

sterkte ermee!!!!

Sancy

Sancy

12-07-2009 om 10:16

Mariska

Ja schrijft: "Ik weet niet beter dan dat de blinde darm er meteen uit moet."
Niet altijd hoor, een blindedarmontsteking kan ook chronisch zijn. Dan wordt er niet altijd onmiddellijk ingegrepen. Pas als de ontsteking acuut wordt, is er reden om hem zo snel mogelijk te verwijderen. Het kan ook nog zijn dat de chronische ontsteking zó vaak ongemak veroorzaakt, dat er besloten wordt hem toch te verwijderen, maar dan moet vaak eerst die chronische ontsteking weer tot rust zijn gekomen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.