Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

dana29 (inmiddels 35)

dana29 (inmiddels 35)

20-04-2010 om 15:48

Last van litteken na keizersnede

hallo

4 weken geleden heb ik via een keizersnede een prachtige dochter gekregen. Nu heb ik nog steeds erg veel pijn aan het litteken, vooral aan beide uiteinden.
Ik ben na 2 weken naar de dokter geweest omdat het litteken leek te gaan ontsteken, de dokter zei toen dat ik veel meer moet rusten, maar met 4 kids is dat een utopie.
Dit is mijn tweede keizersnede maar ik kan me niet herinneren dat ik er zo lang last van had, al had ik toen alleen de baby om te verzorgen.
Moet ik gewoon geduld hebben of toch maar weer eens naar de dokter?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

20-04-2010 om 16:36

Een ks

is gewoon een buik-operatie dus je HA heeft gelijk, je moet meer rust houden. Heb je hulp? Na een KS kun je recht hebben op thuiszorg, informeer daar eens naar! Denk aan je zelf, het moet even de tijd krijgen te genezen.

Rust nemen inderdaad

Hier 2 ks-en, de een is veel beter geheeld dan de ander. En rust is echt supersuperbelangrijk. Tenzij je zegt ik wil graag nog een vijfde, ook met ks, en dan ga ik tegen die tijd wel ernaar streven om een mooi litteken te krijgen.

Irene

Irene

20-04-2010 om 19:43

Hier

3x een keizersnee gehad (heb 4 kinderen). En de mate van napijn wisselde nogal (tweede was het ergst). Maar na 4 weken nog veel pijn, ik dacht eigenlijk dat dat gewoon zo hoorde.... En ja rust helpt vast, maar is niet altijd even goed te organiseren met een groot gezin (en het hangt ook van je karakter af denk ik, ik kan bijvoorbeeld heel erg slecht dingen aan anderen over laten en zelf op de bank zitten)

Dropke

Dropke

22-04-2010 om 19:39

Pijn litteken

Volgens mij is dat wel normaal. Het is natuurlijk ook nog niet zolang geleden. Bij mijn laatste buikoperatie kreeg ik na 6 dagen een ontsteking aan de wond. Nou...dat is dus echt heel erg pijnlijk. Ik kon niet meer rechtop lopen en moest mijn buik vasthouden. Elke stap die ik zetten denderde door het litteken. Ze hebben het opnieuw opgesneden, zodat de rommel eruit kon. De wond lieten ze open en ik mocht met de douchesproeier spoelen.

Ik denk dus idd dat je het rustiger aan moet doen. Ik herinner me namelijk van eerdere operatie dat mijn lichaam (lees:litteken) het wel aangaf als ik weer eens teveel had gedaan. Het gaat dan vreselijk trekken, totdat je constant pijn voelt. Meer de bank en je bed opzoeken dus,

sterkte ! Liefs Dropke

jacci

jacci

23-04-2010 om 10:10

Ook

Dee eerste keer kreeg ik ook zo'n ontsteking, zelfde verhaal als van dropke hierboven. De tweede keer genas het wel mooi, maar ik bleef ook nog lang pijn houden. Ik geloof dat ik bijna een jaar later nog steeds niet tegen het aanrecht aan kon staan. Rust is heel belangrijk, het kost nu eenmaal tijd, herstellen van een keizersnee.

mama 78

mama 78

24-04-2010 om 19:45

Mee eens

Kan me helemaal vinden in bovenstaande antwoorden.Ik heb er ook 4,waarvan de laatste twee een ks.Bij de eerste was ik vrij snel opgeknapt, dus ik dacht: dat luktmr nu wel weer. Niets was minder waar. Ik kwam mezelf consdtant tegen, en puur door te weinig rust. ik wilde veel te veel en daardoor werd ik moe, kreeg ik idd. last van het litteken!
Dus wat ik je wil aanraden: neem echt je rust. Zorg voor mensen die je kunnen helpen, zodat je het rustig aan kunt doen. Doe je teveel, dan kan de boel idd. gaan ontsteken, en dan ben je verder van huis...Ik heb eens een dag teveel getild e.d, en s'avonds was toch echt het litteken opengegaan.
Je hebt echt die 6 weken nodig om bij te komen! Veel succes en mocht het toch gaan ontsteken: beetje betadine erop en een schoon gaasje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.