Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Holiday

Holiday

31-01-2009 om 10:26

Lelijke bovenbenen

Ik ben 41 en het valt me de laatste tijd op dat mijn bovenbenen lelijk worden. Slap velletje aan de binnenkant en boven de knie, rode onderhuidse spikkeltjes aan de voorkant, piepkleine bultjes aan de achterkant van de bovenbenen.

Nu vond ik mijn onderbenen al niet erg mooi, droge dunne huid op de schenen en zo, maar nu begint het er bovenaan ook al miserabel uit te zien.

Iemand een idee hoe ik deze twee weer fatsoenlijk de zomer in kan laten gaan? Ik hoef niet de show te stelen aan de rand van het zwembad maar in ouwevrouwenbenen heb ik toch ook nog geen zin.

Ohja, ik moet er eerlijkheidshalve bij vermelden dat ik niet sport en heel erg hou van warm douchen. Dat zal ook wel niet helpen..

Gr. Holiday

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

31-01-2009 om 11:00

Langere rok

Het enige dat ik kan bedenken: trek een langere rok aan. En wie weet iets meer bewegen en een massagepanty oid dragen (bestaat dat?) zodat de doorbloeding verbeterd wordt. En benadruk je sterke punten, dan kijken ze bij het zwembad niet naar je benen (áls ze dat al doen).
Ik heb niet het idee dat dit te stoppen is, want dan hadden de oudere mevrouwen ook niet grotendeels slappe huid op hun benen.

bertje1

bertje1

31-01-2009 om 21:25

Hihi

tja, that's life... na de 40..
maar misschien kun je gaan hardlopen? moet je dan wel min. 2x per week doen en volhouden.... en misschien oefeningen. Het helpt zeker wel. maar ja, nobody's perfect..

Ga rennen ja

Ik heb clinics gedaan bij een atletiekvereniging maar je kunt ook gewoon een schema downloaden op run2day.nl (of een van de andere vele sites). Daar staan ook veel goede tips op.Eén tip: koop goede schoenen bij een speciaalzaak. Kleding kan wel wat goedkoper maar op schoenen bezuinig ik niet graag. Er zijn daar video-opnames van mijn rennende voeten gemaakt en nu heb ik schoenen met een of andere compensatie zodat ik mijn voeten recht neerzet.Schijnt blessures te voorkomen.

Wel 2x pw doen inderdaad. Zelf ga ik 3x week , ik heb nu overal spieren waarvan ik het bestaan niet wist

Damajo

Holiday

Holiday

04-02-2009 om 13:19

Tja

Tja ik kon het eigenlijk ook wel raden he, beweging is natuurlijk het beste. Spieren opbouwen, goede doorbloeding. Ben wel eens begonnen met hardlopen, met een compleet beginnersschema om het goed op te bouwen maar toch weer halverwege mee gestopt. Ik ga erover nadenken om toch weer zoiets op te pakken, bedankt voor de reacties!

Groetjes Holiday

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.