Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Balletmama76

Balletmama76

09-09-2009 om 07:36

Licht geval mexicaanse griep?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jacoline29

Jacoline29

18-09-2009 om 12:51

Zeker niet

Dat ik ga dokteren,mooi niet,doe ik nooit!
Alle drie de kinderen krijgen standaard de griepprik,de jongste dit jaar voor het eerst,blijkbaar heeft ze nu pas de beste leeftijd ervoor(na 3 jaar dokteren en 2x zh opname).
Ik heb het wel gevraagd afgelopen maandag,maar de huisarts vertelde me dat de minister er ook niet over uit is,wel krijgt ze in oktober de "gewone"griepprik.

Jacoline29

Jacoline29

22-09-2009 om 20:39

Hap en mex griep

Dochter 5 hoestte al een paar dagen,heeft gisteren geen koorts gehad,vanochtend ook niet,maar vanavond wel(18:00)ze had 38,7. Geen punt dus een paracetamol er in en lekker naar bed gebracht,echter om 19:30 ging ik bij haar kijken en ze was gloedheet,verbrandde mijn hand zowat.Ik vertrouwde het niet en heb haar temp gemeten 39.8,gestegen ipv gedaald!Dit klopt niet,dus ik HAP gebeld.
Dochter is astmatisch,ik moet het van de HAP aankijken,pas als ze benauwd wordt of suf moet ik aan de bel trekken.
Lekker zeg,dochterlief heeft vermoed ik de mex griep(hoesten,last van nek,hoge koorts)en ik moet machteloos toekijken en er wordt niet eens gekeken naar dochterlief of onderzoek gedaan.Telefonisch wordt het afgehandeld.
Wat moet ik hier nu mee?
Eigen huisarts bellen morgen?
Bloedonderzoek laten doen of ze echt de mex griep heeft?
Maak me zorgen,vandaar deze vragen.

Hanne.

Hanne.

22-09-2009 om 21:15

Maakt het uit

maakt het uit of het mexicaanse griep is of een ander soort griep? Ik zie niet in wat bloedonderzoek toe zou moeten voegen. Oké dan weet je of het mexicaanse of andere griep is, en dan? De behandeling wordt er niet anders door. Belangrijker lijkt het me of er voor gezorgd wordt dat ze niet overmatig ziek wordt/complicaties krijgt.

Op dit moment heeft je dochter last van koorts. Hoeft op zich niet acuut iets aan gedaan te worden. Evt een paracetamol, en afwachten. Maar...als het erger wordt wel, en dus heb je te horen gekregen dat je daar op moet letten.

Zou je als er geen mex griep had geheerst ook direct de huisartsen post gebeld hebben als ze hoge koorts had, of zou je even afwachten?

Annet

Annet

22-09-2009 om 22:18

Jacoline

Heb je de astma medicatie verhoogd? De ontstekingsremmer bedoel ik dan.
Met griep (maakt niet uit welke) heb je een verhoogde kans op longontsteking. Dus wacht niet met exra ontstekingsremmer totdat er een longontsteking geconstateerd wordt.
Verder zou ik in de avond geen bijzondere maatregelen nemen. Wel morgen de huisarts bellen dat je kind in de risicogroep valt (astma).
Benauwd worden zegt voor ons astmatisch kind niets. We hebben in 2 winters 3 beginnende longontstekingen achter de rug. Kind was nooit benauwd volgens kind zelf (en ook niet hoorbaar). Het luisteren naar de longen gaf echter een ander beeld.

Tango

Tango

22-09-2009 om 22:36

Maar hanne

Jacoline schrijft juist dat ze al paracetamol had gegeven en de koorts toch is gestegen. Dat vind ik wel apart. Zou haar goed in de gaten houden en in ieder geval morgen meteen je eigen huisarts bellen als ze nog zo ziek is.

Puck2

Puck2

22-09-2009 om 23:08

Waarom vermoed je mex.griep

Wat ik ervan begrepen heb is dat je bij mexicaanse griep echt binnen een paar uur heel erg ziek wordt met hoge koorts, je spierpijn krijgt en diarree. Volgens mij voldoet je dochter niet aan die eisen en zou het ook heel goed een flinke verkoudheid zijn. En in combi met de astma kan ze dan koorts krijgen als de verkoudheid neigt naar een longontsteking of een bronchitis. Dus was dat betreft misschien morgen toch nog maar even de huisarts bellen. Beterschap in ieder geval.

Tineke

Tineke

23-09-2009 om 08:39

Wel ander beleid

Nou is de ene astmapatient de andere niet, maar toen de klachten van mijn dochter léken op mexicaanse griep, werd onmiddellijk prednison en tamiflu ingezet. En dat om ernstige benauwdheid en longontsteking te voorkomen. Overigens werd het ook telefonisch voorgeschreven, door de kinderlongarts.
Ondanks een paar pittige dagen, is alles verder wel erg goed afgelopen. Dus in die zin is er echt wel een ander beleid bij astmapatienten met de mex. griep, dan bij niet astmapatienten, of bij astmapatienten met een stevige verkoudheid.

Hanne.

Hanne.

23-09-2009 om 09:04

Hoe gaat het nu?

En hoe gaat het nu, heeft een nachtje rust voor verbetering gezorgd?

Hillary

Hillary

23-09-2009 om 09:09

Nekpijn

Tja bij plotseling heel hoog oplopende koorts icm nekpijn denk ik eigenlijk aan wat veel ernstigers dan Mexgriep. Heb je die nekpijn wel gemeld bij de HAP? Normaal gesproken gaan dan alle alarmbellen rinkelen.

Janna3

Janna3

23-09-2009 om 09:11

Hier ging het vanzelf over...

Inderdaad Kaatje, de ene astmapatient is de andere niet! Bij onze oudste mochten we gewoon afwachten en inderdaad, na een paar dagen hoge koorts en wat extra ventolin ging de griep vanzelf over. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat bij je dochter alle maatregelen worden getroffen!
Jacoline, hoe is het nu?

Jacoline29

Jacoline29

23-09-2009 om 09:19

Allemaal

Ik heb ook tegen HAP gezegd dat ze astmatisch is,toch moet ik afwachten.Er ligt echt een ziek hoopje mens op de bank,met koorts,hoesten en ze heeft een paar dagen eerder ook dunne ontlasting gehad.Ik wacht het maar af,in de hoop dat het snel minder wordt,de huisarts ga ik nog even bellen om te vragen of ik meer paracetamol mag geven.
Huisarts gebeld,gezegd dat ze door de 500mg paracatamol heen gaat(mag een 5 jarige niet eens hebben),moest de apotheek bellen,die zei ze mag max 4x per dag 240 mg paracetamol hebben,door de 500gr gaat ze al heen,dus 240 al helemaal,apotheek zei dat dat niet goed is,dus moest ik van hun toch de huisarts weer bellen,assistente weer aan de telefoon,gezegd wat de apotheek gezegd heeft en nu moest ik toch maar met haar komen,dus om 11:10 moet ik bij de huisarts zijn.Ik hou jullie op de hoogte.

Jacoline29

Jacoline29

23-09-2009 om 09:22

Nog even

Ben in ieder geval blij dat jullie met me meedenken ed.Ben benieuwd wat de huisarts zegt.
Blij dat ik in ieder geval mijn zorgen hier kwijt kan.

Jacoline29

Jacoline29

23-09-2009 om 09:27

En nog even

De koorts was iets gezakt vanochtend,naar de 39 toe,echter de paracetamol werkt dus niet,dat kan ik dus niet geven.In de loop v/d dag stijgt het dus alleen maar.Hopelijk blijft het in de perken en ik hoop dat de arts actie onderneemt.

Puck2

Puck2

23-09-2009 om 10:06

Verstandig jacoline

Verstandig dat je toch zoveel hebt doorgedrukt dat je alsnog mag komen. Maar wat ik dan weer raar vind: jij vermoed mex.griep, maar de assistente kennelijk niet want het beleid is toch dat patiënten met mex.griep niet naar de praktijk mogen komen? In ieder geval beterschap met je meisje, lekker verwennen. En al helpt de paracetamol niet tegen de koorts, soms kan het ook helpen om je iets minder beroerd en lamlendig te voelen, dus misschien is je dochter daar toch nog mee gebaat.. Beterschap in ieder geval.

Jacoline29

Jacoline29

23-09-2009 om 13:16

Huisarts geweest

Longen schoon(pfieuw),oren schoon,haar keelamandelen zijn gezwollen.Paracetamol 240 om haar iets beter te laten voelen,als ze vrijdag nog koorts heeft terug komen.
Uitdroging alert op zijn,zodra ze niet meer gaat plassen aan de bel trekken.Ik had gisteren al yoghurt met een lekker smaakje gekocht,net als vla ed,appelmoes,maar zelfs prinsessen yoghurt wilt ze niet eten.
Afwachten maar weer.
Is een virus infectie,verder wijdde hij niet uit over wat voor virus hij vermoed.
Kan nog steeds van alles zijn en ik moet het gewoon aankijken.

Jacoline29

Jacoline29

23-09-2009 om 13:22

Trouwens

Ook geen advies gehad wat ik ipv paracetamol kan geven.Hebben jullie suggesties?

He wat vervelend

ik hoop dat ze gauw beter is. Tamiflu heeft overigens alleen zin als het in de eerste 48 uur na het constateren van de ziekteverschijnselen wordt gegeven. Lees er even de webpagina van de fabrikant op na http://www.tamiflu.com/default.aspx

Ze mag waarschijnlijk

geen ibuprofen ivm met haar asthma? Dat helpt vaak beter om koorts te verlagen (afwisselend met paracetamol).
Even apotheek of huisarts vragen denk ik!

Jacoline29

Jacoline29

23-09-2009 om 13:43

Kroet

Blijkbaar denk de huisarts niet aan die mex griep,vanavond om 18:00 is ze 24 uur met koorts,helaas als de koorts blijft mag ze vrijdag terug komen,dan zou Tamiflu ook niet meer gaan werken.
Denk dat ik maar ga kijken of ze neurofen mag.
Overigs ze is astmatisch,maar op het moment medicijnen vrij,moet het ook niet geven blijkbaar anders had ik dat wel vernomen van de huisarts neem ik aan.
Zelf wel weer de pufjes gaan geven,durf ik eigenlijk niet aan,maar zou het wel willen,zou alles voor over hebben om mijn meisje zich beter te laten voelen.Zelfdokteren is gewoon onverstandig.

Nog even

dochter is ook medicijnvrij op het moment, had maandag check-up bij de dokter, die denkt dat ze er misschien overheen gegroeid is, maar adviseerde om medicijnen niet weg te gooien 'want als ze erg verkouden wordt of griep krijgt, kun je gewoon weer beginnen' Dat hoefde ik dus niet met hun te checken dan, ik kan dan weer de voorgeschreven dosis gaan geven als ik dat zelf nodig acht.
Anders zou ik even bellen of je wel mag puffen, als je zo niet durft, want het kan enorm veel verlichting geven.
arm meisje

Annet

Annet

23-09-2009 om 20:57

Oproep griepprikken zijn binnen

Hier kwam de oproep voor astmatische zoon binnen vandaag. De gewone griepprik in oktober, de twee prikken voor de mexicaanse griep helaas pas in november. Drie prikken dus totaal dit jaar.
Ik denk dat astmatische kinderen die medicijnvrij zijn een minder hoog risico vormen dan de astmatische kinderen van K. heksenvet.
Hoewel zoon relatief weinig last heeft (hij is bijna nooit benauwd), heeft ziek worden toch zoveel effect dat hij bijna het hele jaar puft met een ontstekingsremmer. Zo blijft het effect van een verkoudheid binnen de perken en houden we de longontstekingen buiten de deur. Nou ja, bijna. Het is elke winter toch een keer raak.

En jacoline?

is ze al wat beter???

Jacoline29

Jacoline29

25-09-2009 om 10:09

Gelukkig gaat het beter

dochter had vanochtend geen koorts meer,hoest heel erg veel en het zit echt los,omdat ze geen koorts meer heeft hoef ik niet terug naar de huisarts.Weet alleen niet of haar keelamandelen nu ook geslonken zijn,die waren erg opgezet.
Dochter van 3 precies hetzelfde verhaal,die is nu nog bezig,maar ook geen koorts meer.Zij heeft het al ruim 2 weken en heeft wel de ontsteking remmers en ventolin nodig(alle 3 mijn kinderen zijn astmatisch).
Hopelijk blijft het hier bij en krijgt zoon van 7 niks en knap ik ook snel op,want ook ik loop al 4 weken te hoesten,alleen zonder koorts.Al meerdere malen opgenoemd bij huisarts,maar geen reactie gekregen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.