Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Manon  .

Manon .

18-11-2009 om 23:39

Life-/gezinscoach

Hallo,

Tijdje terug was de life coach in het nieuws, iemand die clienten uit de GGZ min of meer levenslang begeleid. Weet iemand wat hiervan de stand van zaken is?
Binnen het aanbod wat er nu is vinden we namelijk niet het juiste en ik denk dat een life coach die aanspreekpunt is voor ons hele gezin misschien een oplossing is. We hebben namelijk 5x de diagnose autisme met daarbij nog 2x ADD en 1x ADHD en een chronisch zieke in ons gezin. We lopen van de ene instantie naar de andere hulpverlener en iedereen wordt apart behandeld. Dat is soms ook wel nodig maar van tig keer hetzelfde verhaal doen wordt je best moe. Eigenlijk wil ik gewoon één persoon waar zowel de kinderen als de volwassenen over hun dingen kunnen praten maar die ook het hele gezin kent en zaken kan plaatsen. En gezien de diagnoses en de problemen moet dat eigenlijk wel een geschoold iemand zijn. En ik zie dan iemand voor die wel goed telefonisch/per mail bereikbaar is en die bij ons thuis komt. Als ik nu met iets zit dan word ik vaak pas de volgende dag teruggebeld door mijn behandelaar en met een beetje geluk kan ik dan met een paar dagen terecht. Dat is in een crisissituatie of als je gewoon ergens mee zit niet fijn. En dan ook nog liefst iemand die blijft, we hebben ondertussen al zoveel nieuwe hulpverleners gehad en elke keer moet je weer die vertrouwensband opbouwen.
Daarom leek me zo'n life coach dus wel een idee toen ik het in de krant las.
Groetjes,
Manon

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Klinkt mooi!

Manon, het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Heb het krantenbericht niet gelezen, maar zie toch wel wat praktische problemen.
Een coach voor het leven?? Dan heb je het over een situatie waarin iemand nooit meer van beroep kan veranderen en minstens tot zijn 80e moet blijven werken wil hij al jullie gezinsleden "voor het leven" begeleiden.
Weet je zeker dat dit de opzet was? Hoe willen ze dat realiseren dan? Want ik ken eigenlijk alleen de praktijk zoals jij die schetst.
Het zou super zijn, zonder meer!! Maar ik vraag me af of het haalbaar is.
n@nny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.