Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anna3

Anna3

12-05-2012 om 20:37

Littekens na waterpokken

Onze bijna 4-jariger heeft zo'n zes weken geleden waterpokken gehad. Helaas heeft ze er een paar flinke littekens aan over gehouden, in de vorm van 'putjes'/'deukjes', vooral in haar gezicht. In haar hals zitten nog rode vlekjes, misschien worden dat ook littekens. We hebben gesmeerd met een foam die zou helpen tegen de jeuk en die ook littekens zou voorkomen, maar helaas dus.
Is er nog een mogelijkheid om de littekens te verminderen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Egel

Egel

12-05-2012 om 22:19

Denk ik niet

Ik denk van niet.
Het is jammer hè. Mijn dochter heeft het ook, in haar hals een opvallende, op schouder. Ikzelf op mijn voorhoofd. Het is niet anders (denk ik).

Tink

Tink

12-05-2012 om 23:13

Kan nog minder worden

Je kunt er zo kort nadien nog weinig van zeggen. Zelf heb ik nog littekentjes op mijn voorhoofd (hoewel, het valt anderen dus zelden of nooit op) van de waterpokken ruim 35 jaar geleden. Maar mijn zoon had diepere putjes, bij zijn mond in de buurt, en daar zie je inmiddels niets meer van (hij is 10 nu).
Afwachten dus maar, er zit weinig anders op.
Trouwens, ook al zou het wel een littekentje blijven, zelfs in het gezicht valt je dat na een tijdje nauwelijks meer op. Het hoort er gewoon bij dan. Ik spreek uit ervaring, en dan gaat het over een veel groter litteken dan een waterpokkenputje.

Dochter

Heeft hele grote waterpokplekken gehad op haar 2e. In nek en op buik had ze er groter littekens van. nu is ze net 8 geworden en word het minder zichtbaar, plekjes worden kleiner, blijven qua kleur iets lichter dan de rest van de huid, maar echt opvallend zijn ze niet meer, zelfs niet als dochter een staart heeft en haar nek bloot is dus.

Pham

Goed beschermen tegen de zon

dat helpt wel, met een sunblocker, dat er het eerste jaar niet veel zon op komt. Verder kun je er weinig aan doen, maar ze worden wel wat minder in de loop der jaren.

tonny

tonny

13-05-2012 om 13:58

De geschiedenis van het leven

bij waterpokken zitten er vaak wel een paar die zo gemeen zijn dat ze ook nagenezing zichtbaar blijven. Zoals de anderen al zeggen, het wordt wat minder mettertijd maar echt weg zijn ze niet. ´Dat was toen ik waterpokken had. Ik was x jaar. En man, een jeuk dat ik had!´

Hanne.

Hanne.

14-05-2012 om 10:00

Geduld is een schone zaak.

Je moet vooral ook veel geduld hebben, mijn 2 jarige heeft eind februari waterpokken gehad, en de rode plekjes zijn nog niet allemaal weg. Maar, de plekjes die verdwijnen laten geen litteken over.

Verder zitten er inderdaad wel een paar 'deukjes' in het gezicht, maar die vallen ook alweer minder op. Van de oudste weet ik dat er in eerste instantie ook 'littekens' waren, maar die kan ik nu niet meer zien

Anna3

Anna3

15-05-2012 om 12:41

Jammer

dank voor jullie ervaringen. afwachten en geduld hebben dus. en de verleiding weerstaan om dure littekencreme te kopen..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.