Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kylse

kylse

17-09-2009 om 21:26

Longontsteking kleuter

twee weken geleden werd mijn zoontje (net 4) ziek. Een flinke griep. Na een week koorts toch maar naar de huisarts waar bleek dat hij een longontsteking had. Nu precies een week geleden. Ik heb een kuur gekregen maar de koorts bleef. Na vier dagen weer naar de huisarts, toen kreeg ik een nieuwe kuur. Nu zou hij uiterlijk morgenochtend koortsvrij moeten zijn. maar vandaag en vanavond had hij helaas nog steeds koorts.

Wie heeft er ervaring met longontsteking bij een kleutertje en hoe is de ziekte bij jullie verlopen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

17-09-2009 om 21:37

Dreumes

Hier ervaring, niet bij een kleuter, maar wel bij een dreumesje. Hij had er zeer hoge koorts bij. De kuur sloeg in één keer aan, dus 4 dagen later was hij weer het mannetje. Wij waren er wel snel bij met de medicijnen.
Heeft je zoon nog steeds hoge koorts dan, en hoe gedraagt hij zich verder?

koentje

koentje

17-09-2009 om 22:45

En natuurlijk

bel je morgenochtend direct je h.a. omdat je zo het weekend niet in wil?
sterkte hoor, voor je kleine man

kylse

kylse

17-09-2009 om 22:50

Huisarts

Morgen ga ik zeker naar de huisarts, ik wil dat hij in elk geval weer even naar zijn longen luistert zelfs als de koorts gezakt is. Maar ik denk eerlijk gezegd dat de koorts morgen niet opeens weg is.

Verder is mijn zoontje niet heel erg ziek maar alles gaat wel op een langzaam tempo en hij huilt veel sneller dan normaal. In de loop van de middag wordt hij echt moe en hangt wat op de bank. Het vervelende is dat hij slecht eet. Hij is enorm afgevallen en weegt nu nog maar 15 kilo net als zijn zusje van 2

Morgen naar de H.A. en dan maar zien hoe of wat.

Annet

Annet

17-09-2009 om 23:30

Ernstig doorvragen bij huisarts

Hier helaas veel ervaring met een longontsteking (volgens huisarts in beginnend stadium). Het is 1 of 2 keer per winter wel raak.
Antibiotica helpt telkens uitstekend. Als dit bij jullie , na twee verschillende kuren, niet voldoende helpt zou ik toch liever doorverwezen worden naar kinderarts of longarts.

kylse

kylse

18-09-2009 om 11:52

Uitslag huisarts

Ben net terug van de H.A. Deze heeft geluisterd en hoorde bijna geen ontsteking meer. De temperatuur van mijn zoon ligt nu net onder de 38. Hij wil het dus nog even aanzien en verwacht dat mijn zoon de komende dagen wel zal opknappen. De kuur werkt als het goed is nog wel even door in zijn lichaam.
Mocht de koorts toch boven de 38 uitkomen dan moet ik alsnog naar de huisartsenpost. Ik hoop maar dat dat niet nodig is.

Annet

Annet

18-09-2009 om 22:08

Eens met sinilind

Luisteren naar een longontsteking is niet voldoende. Ik geloof best dat sommige huisartsen dit kunnen horen. Maar ik geloof niet dat ze een longontsteking altijd kunnen horen. Gezien het ziektebeeld van jouw kleuter, zou ik zeker doorverwezen willen worden naar het ziekenhuis voor een foto.
Bij mijn zoon was het ook de huisarts die het hoorde (beginnende longontsteking) maar toen hielp de antibiotica direct. Jouw situatie is gewoon anders.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.