Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fianna

Fianna

17-10-2011 om 21:15

Luizen, welke kam?

Oke, wij moeten er ook eindelijk aan geloven: luizen. Heb uit haar van oudste zo'n 40 luizen gekamd de andere kinderen viel mee, ik denk 2 a 3. Maar, de kam kamt de neten er niet goed uit en dat is natuurlijk essentieel. wat is de beste kam om luizen te bestrijden? Ik heb nu een metalen kam van de dierenwinkel van Kruidvat had niet eens luizen kammen. Heb begrepen dat netenkammen beter zijn, maar waar koop je die?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bertje1

bertje1

17-10-2011 om 21:23

Dubbele kam

ik zweer bij een stalen kammetje (korte 'tanden') met 2 rijen! Ik haal er heel goed de luizen uit, neten niet die zitten echt vet vast. Haal je er met je nagels soms nog niet af. Het is gewoon een kwestie van minimaal 1, liever 2x per dag kammen en goed volhouden, dan vang je ze allemaal!
Goed met een papiertje tussen de 'tanden' door en dan haal je ze er vaak ook nog uit. Soms spartelen ze zelfs hahaahha.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

17-10-2011 om 21:29

Lange tanden

Ik had een ijzeren kam met lange tanden. Ik deed altijd voor het kammen een afgeknipt gaasje op de kam (helemaal naar onder geduwd). Na het kammen kan je dan in een keer alle achtergebleven troep met gaasje en al tussen de tanden uit trekken.

Fianna

Fianna

17-10-2011 om 21:30

Bertje

Da's dus ook mijn ervaring, die neten zijn al versmolten met het haar, vreselijk. Ik heb een stalen kam, maar wel 1 rij, waar koop je een dubbele? Overigens haalt deze enkele de luizen er ook prima uit, alleen de neten dus niet.
Jakkie wat een klus...

Fianna

Fianna

17-10-2011 om 21:34

Roosje

de tip snap ik, maar wat ik zie als ik kam is dat er gewoon neten blijven zitten in het haar. Ik kam er meerdere malen overheen, maar de kam neemt ze gewoon niet mee!

bertje1

bertje1

17-10-2011 om 21:36

Laat de neten maar zitten

die komen vanzelf uit... maar dan dus wel kammen!!
tja, soms duurt het wat langer als je een luisje mist.. maar als je consequent bent kun je na een dag of 7 luisvrij zijn (en door blijven kammen tot je min. 1 week niets meer vindt, of ze zeggen officieel 14 dagen, maar dat houd ik meestal niet vol) pff. rotbeesten.

bertje1

bertje1

17-10-2011 om 21:37

Gekocht

ik geloof bij de apotheek

Fianna

Fianna

17-10-2011 om 21:40

Okee

oh hell, dat is dus 4 kinderen ruim een week lang kammen, kammen en kammen. Nou ja, hebben we wat te doen deze herfstvakantie...

Vic

Vic

17-10-2011 om 21:40

Fianna

Het is heel 'normaal' dat die neten blijven zitten. Er zijn geen kammen waarmee je ze eruit krijgt, want die krengen zijn te klein en zitten te vast. Ik haalde ze eruit met mijn nagels. En als je met Prioderm behandelt zijn ze in ieder geval grotendeels dood (dat wordt hier door sommigen tegengesproken, maar is wel mijn ervaring).

Fianna

Fianna

17-10-2011 om 21:44

Vic

okee, ik heb mijn kinderen voor de zekerheid gewassen met prioderm shampoo, maar sommige luizen leefde er na nog! misschien niet lang genoeg laten zitten?
Met mijn nagels die beesten er uit halen, jeetje, oudste heeft er echt heeeeel veel.

Tijgeroog

Tijgeroog

17-10-2011 om 21:47

Niska-kam

Ik heb een Niska-kam, te krijgen bij de apotheek. En daarmee gaan de neten er prima uit. Na de eerste keer kammen (een uur bezig geweest met 1 kind, meer dan 100 neten eruit gekamd) heb ik de dagen erna nog 1 neet en 2 babyluisjes gevonden, daarna niets meer.

Fianna

Fianna

17-10-2011 om 21:52

Tijgeroog

dank, die ga ik proberen.

Vic

Vic

17-10-2011 om 21:52

Lotion

Ik gebruikte de lotion, die moet een nachtje inwerken. Mag je niet gebruiken bij kinderen onder de 2, maar jongste had gelukkig niets destijds.

cqcq

cqcq

17-10-2011 om 21:54

Precies lotion

Niet de shampoo. De lotion werkt volgens mij veel beter. Als je toch iets wilt dat niet de hele nacht hoeft in te werken kun je een product op basis van dimeticon gebruiken. Dit werkt door de luizen te verstikken. (nadeel: het haar wordt heel vet, je blijft wassen om het er weer goed uit te krijgen.). Maar het stinkt minder erg dan de prioderm lotion.

Fianna

Fianna

17-10-2011 om 21:59

Project

voor de herfstvakantie dus )-:. Dank voor de tips (-:

Tink

Tink

17-10-2011 om 23:58

Fijn he

Luizen . Ik ben een van diegenen die Vic tegenspreekt, er is echt geen enkel middel (shampoo/lotion) dat altijd 100% werkt, sommige luizen zijn gewoon resistent voor van alles en nog wat. Vic jij hebt waarschijnlijk geluk gehad dat 'jouw' luizen wel dood gingen van Prioderm. Sinds ik dat weet houd ik mijn geld in mijn zak en geef het niet meer uit aan die peperdure middeltjes.
Het enige dat uiteindelijk echt werkt is kammen, kammen en nog eens kammen. Inderdaad volhouden tot je minstens een week (maar liefs langer) geen levende beesten meer vindt.
Die neten komen vanzelf uit en als jij maar consequent kamt vang je de babyluizen voordat ze gaan puberen en zelf eitjes leggen (dat duurt een dag of 5, dus kansen genoeg).
Neten ritste ik altijd met mijn nagels van de haar af. Je kunt ook een mengsel van half water, half (keuken)azijn in het haar doen, tien minuutjes laten zitten en dan kammen, de neten laten dan iets makkelijker los.
Sterkte, het is een gedoe!

Tink

Tink

18-10-2011 om 00:00

Ohja

Ik gebruikte altijd zo'n gewoon wit plastic kammetje van de drogist, die Nisska bijvoorbeeld krijg ik met geen mogelijkheid door de dikke haren van mijn kinderen heen. Bovendien zag ik op een grijze/metalen kam de beestjes veel minder goed.

Rafelkap

Rafelkap

18-10-2011 om 07:38

Assy luizenkam en xt luis

Wij hebben de Assy luizenkam. Ik vind het wel een hele goede vergeleken bij wat ik ooit bij de apotheek kocht.
XT luis lotion (werkt ook verstikkend) gaf geen vette haren hier. Mijn man (scheikundige) vond het wel een geschikt goedje. Sterkte met kammen en vergeet ook niet jezelf en je partner!

Tijgeroog

Tijgeroog

18-10-2011 om 11:05

Cremespoeling

Ik heb de haren van de kinderen wel flink ingesmeerd met cremespoeling. M'n zoon heeft ook heel dik en stug haar en daar ging de kam wel doroheen.
Maar de kam moet er natuurlijk ook heel moeilijk doorheen gaan, dan is de enige manier om de neten eruit te krijgen...

Maxime.M

Maxime.M

18-10-2011 om 11:47

Hier gingen de neten er ook niet uit

Hier gingen de neten er ook niet uit hoor, zelfs niet met de niska kam. Mijn dochter heeft gewoon heel lang en fijn dun haar. Neten heb ik er met mijn nagels uitgeritst en op een gegeven moment heb ik haar haar maar met de stijltang onder handen genomen (de neten gewoon verbrand goh wat had ze prachtig steil haar na deze behandeling (heel secuur, pluk voor pluk gestijld, ik was er wel een uur mee bezig.

Fianna

Fianna

18-10-2011 om 16:10

Verbranden

Haha, de neten wegbranden, ja dat kan ook nog.
Ik houd het even op de elke dag kammen tot je een ons weegt methode en hopelijk is dat genoeg.
bedankt voor de tips allemaal!

Tink

Tink

19-10-2011 om 14:36

Tijgeroog

"Maar de kam moet er natuurlijk ook heel moeilijk doorheen gaan, dan is de enige manier om de neten eruit te krijgen..."
Eens, maar als je op die manier hele plukken haar in je hand houdt (zoals bij mijn krullebol-zoon) gooi je wel een beetje het kind met het badwater weg

Maxime, dat weg'branden' met de stijltang, werkt dat trouwens echt?

Maxime.M

Maxime.M

19-10-2011 om 17:26

Tink

ja dat ging harstikke goed. Dochter was toen al 13, dus kon goed stilzitten en heeft lang krullend haar. Ik was al een paar dagen bezig met het wegritsen van neten uit haar haar, met mijn nagels omdat het met de kam bleef zitten. En heb toen op een dag maar eens de stijltang gepakt. Pluk voor pluk netjes al het haar gesteild nou geen neet die dat overleefde hoor

Margriet*

Margriet*

19-10-2011 om 20:49

Gek word ik ervan

Dochter heeft al sinds juni luizen, paar weken weg en dan begon het weer. Paar weken weg eindelijk, begon het voor de vakantie weer (ik denk op de NSO) opnieuw. Zoon zat onder en daar werkte XT wel. Dit goedje had ik op aanraden van de buurman, bij hen werkte het heel goed, maar allemaal dun en kort haar. Zoon heeft blond haar en in de zon zag ik de neten goed zitten en heb ze met mijn nagels weggehaald. Deels neem je ze mee met de NISKA kam, maar dan moet je echt heel goed bij de hoofdhuid beginnen, daar zaten ze vooral bij hen. Bij dochter een ander verhaal, bij haar werkt niets behalve kammen. Maar ze heeft megadik lang haar dus je mist snel iets. Kammen met azijnwater werkte bij ons het best. Het meest vervelende vind ik dat het dus maar op school/nso blijft rondwaren en dat ze dochter erg lekker vinden. Jongere broer heeft ze bijna nooit, die heeft dunner haar, vinden ze minder interessant.
Nou ja de plaag lijkt weer bijna bezworen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.