Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lymfeklieren



Hallo allemaal,
Ik heb sinds enkele weken een harde bult in mijn nek. Dat is volgens mij een lymfeklier. Dit komt volgens mij omdat ik verkouden ben. De tandarts vertelde dat mijn tandvlees ontstoken is zonder dat ik het weet. Kan het zijn dat het daardoor de lymfeklier opzwelt? Het zit in mijn nek en raakt geïrriteerd. Ik zit er veel aan maar soms krijg ik ook lichte steken in mijn nek, rond die kant. De lymfeklier is redelijk hard, ik denk dat hij ontstoken is. Ik ben verder ook heel hard bezig met chronische hyperventilatie en hypochondrie. Iemand die mij gerust kan stellen? Alvast bedankt, ik weet niet meer wat ik moet doen.

Je hebt het over de tandarts maar ben je er al mee naar de huisarts geweest? Dat zou ik doen als het me niet lekker zat. En als je er al wel geweest bent: wat zei die? Zij/hij heeft ervoor gestudeerd om er iets zinnigs over te zeggen! 

Ik kijk zelf altijd even op thuisarts.nl, de officiële site van de Nederlandse huisartsen. Daar staat:

  • Ga naar uw huisarts als de halsklieren langer dan 2 weken vergroot blijven.

https://www.thuisarts.nl/vergrote-lymfeklier



Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.