Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Salie

Salie

16-03-2009 om 09:15

Maak me zorgen (zoon, 3 jaar aldoor ziek)

Hallo,

Ik kom even wat van me afschrijven. Ik maak me zorgen om mijn zoontje van net 3. Hij is al vanaf zijn geboorte veel ziek, veel koorts en veel luchtweginfecties. Nu heeft hij al vanaf 9 jan. 3 ab-kuren gehad. Daar komt bij dat hij vanaf oktober al bijna elke avond verhoging of koorts heeft.
Door de huisarts zijn we doorgestuurd naar de kinderarts. Eigenlijk zou ik pas eind maart terecht kunnen. In de tussentijd weer naar de huisarts omdat ie ondanks de ab weer koorts kreeg. Na overleg met de kinderarts moest ie de volgende dag al komen. Dit was afgelopen donderdag. Daar is ie nagekeken, longfoto's gemaakt en 8 a9 buisjes bloed afgenomen. Er wordt nu goed naar hem gekeken.
Ook al weet ik dat het niks bijzonders kan zijn, ik ben bang. Bang dat er iets ernstigs uitkomt. Ik moet nu over 4 weken terugkomen, wat ik eigenlijk veel te lang vind, maar als er iets gevonden wordt dan word ik gebeld. Elke keer als nu de telefoon gaat dan schrik ik.
Ik heb eigenlijk niet echt een vraag. Ja, ik kan natuurlijk vragen wat jullie ervan denken, maar dan krijg ik waarschijnlijk de meest uiteenlopende dingen. Misschien kunnen jullie me gewoon een beetje steunen.

Gr. Salie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

16-03-2009 om 09:54

Steun

Salie, van mij krijg je steun hoor, het is verschrikkelijk om in angst en onzekerheid 4 weken te moeten wachten op een uitslag. Het gaat over je kind, tenslotte. Ik zou liever zelf iets onder de leden hebben dan dat ik mijn kindje zie kwakkelen. Ik wens je sterkte!

Mamvantwee

Hè wat naar

Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je je zorgen maakt, ik zou ook de akeligste scenario's voor me zien, en veel te veel gaan googlen (niet doen hè, helpt je niks).
Ik heb natuurlijk verder geen enkel idee wat het zou kunnen zijn, gelukkig heeft je kindje een alerte moeder en arts en wordt er nu goed uitgezocht of er iets aan de hand is of niet.
Overigens zou ik echt zelf gaan bellen hoor, niet meteen natuurlijk, maar over een week of zo? Gewoon proberen, vragen of er al iets bekend is. Stel dat het idd iets onschuldigs is, en ze zouden dat weten, dan hoef je toch niet 4 weken in de zenuwen te zitten? Als het echt niet eerder bekend is, hoor je dat vanzelf, maar ik zou er zeker een telefoontje aan wagen.
Heel veel sterkte!

reina

reina

16-03-2009 om 09:57

Salie

Ook ik wil je even sterkte wensen. Vier weken wachten is lang,maar als er echt ietsniet te veel zorgen maken is makkelijk gezegd, maar moeilijk gedaan, sterkte!

Rafelkap

Rafelkap

16-03-2009 om 10:39

Natuurlijk

wil ik je ook steunen! Ik zit ook altijd snel in de rats als mijn zoontjes iets hebben, laat staan in jouw situatie, vreselijk! Fijn dat er nu goed wordt gekeken, hopelijk kunnen ze hem nu goed helpen. Probeer niet teveel doemscenario's te bedenken en idd eerder een uitslag te krijgen, 4 weken zijn zo lang!
heel veel sterkte met wachten en schrijf hier van je af als je dat wilt.

Naar dat wachten

veel sterkte ermee en hopelijk valt alles mee.

Salie

Salie

16-03-2009 om 13:27

Dank

voor jullie reacties. Doet goed om even te lezen.
Ik ga in ieder geval eind van deze week de huisarts bellen om te vragen of er al uitslagen binnen zijn hoor. Ga zeker niet vier weken wachten.
Normaal ging ik altijd naar een ander ziekenhuis, iets verder weg, maar ik werd een beetje moe van dat heen en weer rijden en oppas regelen, dus hebben we nu voor een ziekenhuis in de buurt gekozen. In het andere ziekenhuis had ik waarschijnlijk al deze week terug moeten komen. Maarja, is een keus die we zelf gemaakt hebben.
Fijn om even met jullie te kunnen kletsen en even mijn zorgen te uiten. Bij je man blijf je dat ook niet doen natuurlijk.
Weet niet wie het schreef over google, maar ja uiteraard heb ik wel even gekeken, maar ik ben niet het typ dat dan alles zwart wit ziet hoor. Ik bedoel voor het zelfde geld is hij vreselijk allergisch voor de hond. Kan maar zo zijn, dus nee ik hecht niet al te veel waarde aan google. Veel koorts en verhoging kan vanalles zijn.

Gr. Salie

Allergie

In een familie met veel kinderen met allergie herken ik het vele ziek zijn met veel ab-kuurtjes. Het kind van mijn schoonzus was vaak zo ziek dat hij zich zelfs amper ontwikkelde, toen het beter onder controle was, kon hij opeens heel veel omdat hij weer energie had. Zijn zus bleef echter maar aanrommelen, dan weer oren, dan weer longen, uiteindelijk ook geprikt en bleek een nog ernstigere huisstofmijtallergie te hebben. Nu na sanering en juiste pufjes, knapt ze helemaal op.
Natuurlijk kan er iets heel vervelends zijn, maar denk toch echt meer aan een allergie ofzo.

Salie

Salie

19-03-2009 om 11:37

Nog geen uitslag

Hoi,

Even een kleine update. Heb net de huisarts gebeld om te kijken of er al uitslagen zijn. Het is nu precies een week geleden. De huisarts vertelde mij weer dat ik bij de kinderarts zelf moest zijn en kon dus gewoon bellen.
Ik heb dus het ziekenhuis gebeld. Er waren al een aantal uitslagen binnen, maar die kreeg ik dus nog niet, want het was nog niet compleet. Hij is op verschillende dingen geprikt dus dat snap ik dan niet. Nou word ik aanstaande dinsdag door de kinderarts zelf gebeld. Eerst wilde ze dat niet, want ik had een afspraak in april staan. Ja, en daar ga ik op zitten wachten. Hele vervelende vrouw.
Nou ja, heel verhaal, maar in ieder geval krijg ik dus dinsdag al de uitslagen van het bloed enzo.

Enne, mamarijke, ik verwacht inmiddels ook niet meer iets ernstigs eigenlijk. Dan had ik het vast al gehoord. Wie weet een allergie of zo.

Nogmaals iedereen bedankt voor het medeleven.
Gr. salie

Goed hoor

dat je een beetje aandringt. Geen mens wil toch (onnodig!) een paar weken extra op een uitslag wachten! Was die kinderarts zelf nou een nare vrouw, of de receptioniste?
Tis idd vast iets onschuldigs, toch nog sterkte met wachten!

Salie

Salie

19-03-2009 om 12:57

Anneque

Dank voor je reactie weer.
Nee, de kinderarts was aardig. De telefoniste deed heel lelijk. Nou is dit me al vaker gebeurt in dit ziekenhuis en dat was ook de reden dat ik er niet meer naartoe ging, maarja toch maar weer gedaan. Het is namelijk dichterbij. Een ding weet ik wel. Volgende keer ga ik weer gewoon naar mijn eigen vertrouwde ziekenhuis met allemaal leuke mensen.)

Groetjes Salie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.