Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Xuan

Xuan

13-08-2009 om 22:40

Mammacare

Volgende week moet ik naar de mammacare voor 'n uitgebreid onderzoek. Mammagrafie, echografie en nog zo wat. De HA heeft me doorverwezen nadat ik zelf een knobbeltje ontdekt had. Op de folder die ik gekregen heb staat dat ik best iemand mee kan nemen. Ik kan m'n zus wel vragen maar die woont ver weg en hier in de buurt weet ik zo niemand. In hoeverre is dat echt handig? En krijg ik dan gelijk die middag de uitslag? Er is mij verteld dat de chirurg er niet zal zijn dus dat ik later terug moet komen voor 'n manueel onderzoek. Ik denk dus dat ik de uitslag pas te horen krijg als die chirurg er wel is maar dat weet ik niet zeker. Ik zit er behoorlijk mee in m'n maag/hoofd en zwier van -niks aan de hand- naar m'n worst nightmares.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Uitslag

Hè jakkes wat naar. Ik heb zelf ooit ene knobbeltje laten onderzoeken en toen was op de echo te zien dat het een lipoom betrof (niks ergs dus). Blijkbaar kun je in ieder geval soms de uitslag direct krijgen. Maar of dat betekent dat de uitslag ongunstig is als je hem niet direct krijgt, weet ik niet. Denk het niet.
Er was wel een vriendin meegekomen, zou zelf liever niemand meenemen dan "zomaar" een buurvrouw.
Bel anders nog ff met het zh om te vragen naar de exacte procedure.
Sterkte!

MargotL

MargotL

17-08-2009 om 00:21

Bij mij

Mijn eigen ervaring is dat je een goede uitslag vaak direct te horen krijgt en een slechte uitslag later persoonlijk via de arts/begeleider/oid. Dan is het wel handig om iemand mee te nemen.

Ik had zelf niemand meegenomen naar de eerste mammo. Mijn man ging wel mee naar de gesprekken, maar vanwege de slechte uitslagen reageerde die ook niet erg goed. Dus misschien is het dan juist wel handig om iemand mee te nemen die wat verder van je af staat. Het gaat er om dat er iemand bij is die kan luisteren naar wat er gezegd wordt, want vaak gaat alles langs je heen als de uitslag slecht is.

Sterkte Margot

mamavogel

mamavogel

17-08-2009 om 08:40

Xuan

De reden dat ik niet heb gereageerd is omdat ik het niet echt weet. De uitslag van de punctie weten ze na ongeveer 3 of 4 werkdagen.
Maar soms kunnen ze op de foto en de echo al genoeg zien. En dan krijg je de uitslag eerder.
Als je de uitslag niet gelijk krijg hoeft dat niet te betekenen dat het niet goed is maar dat ze het aan de foto niet kunnen zien en dat je op de punctie moet wachten.
Als je de uitslag krijg is het echt wel fijn om iemand mee te nemen. Want als hij niet goed is gaat er heel veel door je heen en krijg je ook heel veel informatie.

Sterkte gewenst Mamavogel
Veel succes

Petra-

Petra-

17-08-2009 om 16:26

Xuan

Hier doen ze alleen aanvullend onderzoek indien nodig, daarom neem ik wel altijd iemand mee. Als ze twijfelen aan de foto, doen ze een echo etc, etc. Ik word daar héél nerveus van en ben dan blij dat er iemand is waar ik tegen aan kan praten.

Petra-

Petra-

17-08-2009 om 16:27

P.s. xuan

Dit doen ze zodat je dezelfde ochtend in principe de uitslag hebt.

nuniet

nuniet

17-08-2009 om 17:47

Xuan

Ik ga morgen naar de mammapoli (zie draadje hieronder) en ik heb besloten alleen te gaan. Ik vind dat erg prettig, ook als er nare berichten komen. Maar ja, iedereen is verschillend. Ook bij de mammapoli waar ik naartoe ga, staat overigens op de site dat het verstandig is iemand mee te nemen. Maar ik vind het een erg prettig en rustig idee dat man kinderen uit school haalt en andere mensen dan mijn man, daar word ik in dit geval alleen maar onrustiger van. (Moeder zou ronduit paniekerig worden en schoonzus alle aandacht opeisen, daar zit ik allemaal niet op te wachten.)Ik neem wat lichte tijdschriften mee en wat lekkere hapjes. Maar goed, dat kan voor jou natuurlijk allemaal anders liggen. Doe vooral waar jij je het beste bij denkt te voelen, lijkt me. In elk geval ook jij veel sterkte en laten we hopen dat alles gewoon okee blijkt!

Xuan

Xuan

18-08-2009 om 00:03

Nuniet

Ik heb inmiddels besloten alleen te gaan. De echte uitslag krijg ik toch pas in de loop van volgende week. Behalve als men donderdag niets vreemds vindt maar daar reken ik eigenlijk niet op. Oh, lekkere hapjes is een goed idee. Tijdschriften hebben ze daar vast wel.

lottie

lottie

18-08-2009 om 11:11

Ook

jou wil ik alvast heel veel sterkte wensen voor donderdag. Hopenlijk is het niks.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.