Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

pluis

pluis

25-09-2009 om 14:42

Meeeters

In mijn puberteit heb ik veel last gehad van acne. Nu op mijn 40e heb ik nog steeds regelmatig puistjes. Nu heb ik een dochter van 11 die meeeters krijgt op haar neus. Redelijk te verwachten want ze begint aan de geweldige fase, puberteit. Maar mijn zoon van bijna 7 heeft ze dus ook! Op zijn neus en ik heb er zelfs 1 van de week op zijn voorhoofd gespot.
Dat lijkt me wel erg vroeg. Iemand herkenning? En is dit een voorteken dat met name mijn zoon een behoorlijke pukkel tijd tegemoet gaat als hij werkelijk in de puberteit komt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

27-09-2009 om 11:31

Nee

Mannelijke hormonen zijn op invloed van de talgproductie. Door dit hormoon gaan de talgklieren (talgklierfollikels) meer talg produceren. De talg hoopt zich op in de afvoergangen en de talgklieren in de huid. De uitvoergangen van de talgklieren kunnen verstopt raken. Zo ontstaan meeeters (ook wel zwarte en witte comedonen genoemd. : mwah, is hij wel mannelijk (OT)!

Nee, serieus, ik heb als pre-puber altijd erg veel last van meeeters gehad, maar heb nauwelijks puitjes gehad in de puberteit. Ik heb er ook nooit aan gezeten en alleen mijn gezicht 2x per dag met een milde zeep gewassen (wat ik nog doe) en dan droog deppen. Niet wrijven, dat versterkt de talgproductie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.