Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Menstruatie heviger na zwangerschappen?

Hallo,

Ik ben voor het eerst na mijn tweede bevalling weer ongesteld geworden. En heftig ook! Kon ik het na de eerste nog af met normale / mini-tampons, ik krijg het er nu niet meer mee geabsorbeerd, zullen we maar zeggen. Van doorlekken heb ik eigenlijk nooit last gehad, nu moet ik na twee uur alweer verschonen.

Ik denk nu dat ik toch voor supertampons moet gaan, of is de eerste keer na een bevalling heftiger en kan het zijn dat het de volgende keer weer wat minder gaat worden?

Groet,
Linda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

30-10-2008 om 11:19

Door de jaren heen

is mijn menstruatie wel van patroon veranderd. Van keurig een weeklang dagelijks bloedverlies met in het begin meer, in het midden een dagje amper en aan het eind weer wat meer naar zoals het nu is. De eerste dag licht, dat gaat over in een stortvloed waar ik bijna ieder uur tot iedere twee uur voor naar de wc moet, de derde dag gaat het over in een gesukkel waar je net wel een tampon bij nodig hebt en dat blijft zo tot dag 6 of 7 en soms zelfs 8. Na mijn bevallingen is het zeker veranderd. Voor de bevallingen had ik eigenlijk alleen last van pijn in mijn borsten. Erna kreeg ik echt meer aanloop problemen. Zware hoofdpijn e.d. Het krijgen van kinderen verandert er dus wel iets aan is mijn ervaring, maar ik zal nooit weten of ik het zonder kinderen niet net zo goed zo had beleefd als nu het geval is.

Jacoline29

Jacoline29

30-10-2008 om 13:01

Minder erg

Ik ben na de geboorte van de jongste minder erg ongesteld geworden,wel wat onregelmatiger dan voorheen.Zelf soms bijna 1week later,dat ik echt dacht ik zal toch niet zwanger zijn,want dan is bij mijn man het weer bij elkaar gegroeid,want die is 2 jaar terug gesteriliseerd.Moet het dit weeknd weer worden,dus ik ben benieuwd.

Guinevere

Guinevere

30-10-2008 om 14:18

Eerste na bevalling

De eerste paar keer na de bevalling(en) was het hier ook veel heftiger en meer dan eerst. En ik voelde me echt hondsberoerd, lag te rollen op de badkamervloer van ellende. Gelukkig werd het na de 2e keer weer normaal!

bibi63

bibi63

30-10-2008 om 15:55

Absolute verandering

Hoi,
Na mijn bevalling is mijn menstruatie totaal veranderd:
- ervoor (bijna altijd) heftige buikkrampen, daarna nooit meer (da's wel fijn...)
- ervoor een cyclus van 5 weken, erna een cyclus van 4 weken
- ervoor nooit iets gemerkt van de ovulatie, daarna 'kramp in de eierstokken' en enorme afscheiding.
Groetjes
Bibi

Asa Torell

Asa Torell

30-10-2008 om 21:01

Ineens een leegloopuurtje

Hier is het inderdaad veranderd, niet na de bevalling maar wel beide keren na het stoppen met de borstvoeding: dag 1 en 2 is het veel maar niet extreem, aan het eind van dag 2 wordt het al best weinig en op dag 3 gaat ineens de kraan een paar uurtjes open. En ook ineens weer dicht. Daarna is het dan nog 2 dagen wat bruinige afscheiding. De 1e keer dat dit me overkwam was ik aan het skien (vakantie zonder kind, vandaar einde borstvoeding) dus echt lekker handig op de piste elk half uur naar de wc.
Voor de rest is het hetzelfde wat cyclusduur betreft, en de pijn is zowaar minder geworden, zelfs tijdens dat leegloopuurtje valt het erg mee.
Ik heb nu na de 2e zwangerschap trouwens ook voor het eerst het idee dat ik iets merk van de ovulatie, een beetje buikpijn en opgeblazen gevoel, ook dit pas sinds het einde van de borstvoeding.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-10-2008 om 00:37

O ja ovulatie

Toen ik zwanger wilde worden van de eerste had ik een raar gevoel in mijn buik en kon het niet plaatsen. Toen ik zwanger wás viel eigenlijk pas het kwartje. Aha, dat was dus de eisprong. Na die zwangerschap was dat gevoel heel duidelijk. Ik kon en kan precies merken wanneer ik ovuleer. Best grappig eigenlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.