Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Arawen

Arawen

04-06-2012 om 10:32

Menstruatie uitstellen

Ik zat op de kalender te kijken en nu blijk ik, als mijn schema zo aanblijft, net de hele eerste week van mijn 2-weken-op-de-camping vakantie ongesteld te zijn.. gatverdamme..

Nu slik ik geen pil, dus 'doorslikken' is geen optie. Ik heb een aantal jaren geleden wel eens geprobeerd een maandje of 2 aan de pil te gaan, in overleg met de huisarts, maar dat betekende alleen maar doorbraakbloedingen c.q. spotting, wat inhield dat ik de hele vakantie met maandverband kon lopen..;-(

Maar ik heb hoop; de gezondheidszorg komt ook met voortschrijdend inzicht en misschien bestaat er inmiddels wel een soort pil waarmee je wel je menstruatie kan verschuiven zonder vervelende bijwerkingen.. Wie heeft er ervaring?

groetjes Arawen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bellefleur

Bellefleur

04-06-2012 om 10:38

Primolut.

Ik heb het twee keer gebruikt, inderdaad om menstruatie uit te stellen ivm vakantie. Totaal geen bijwerkingen, en drie dagen nadat ik stopte begon het. Ik heb alleen maar positieve ervaringen.

Primolut

Ik heb juist hele slechte ervaring ermee. Ik slik ook geen pil en ik kreeg wel last van bijwerkingen. Vooral hartkloppingen en een naar grieperig gevoel.

Voor mij geen primolut meer maar gewoon de eerste dag flink aan de paracetamol/ibu en met tampons kom ik de dagen wel door

Hier helaas wel minder fijne ervaringen door primolut

Ik werd een wandelende hyper-emotionele hormonenbom. Labiel, huilerig, chagrijnig etc. Voor mij geen primolut meer!

Sascha2

Sascha2

04-06-2012 om 15:02

Ook primolut

Ik heb helaas ook de ervaring dat ik bij primolut enorm last van mijn hormonen krijg. Ik merk wel op, dat ik dat bij iedere vorm van hormoontoevoeging heb, zelfs bij de mirena. De gewone pil is voor mij ook geen oplossing. Erg gevoelig dus voor hormonen. Overigens ben ik de week voor mijn ongesteldheid ook niet te genieten. Over het uitstellen van de menstruatie met primolut ben ik overigens wel te spreken: dat werkte voor mij prima. Mijn cyclus schoof op en werd verder niet beinvloed. En ik merkte dat mijn eerste menstruatie na de primolut een stuk minder heftig was dan normaal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.