Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Beo

Beo

21-10-2009 om 22:55

Menstruatiekalender

Per ongeluk vond ik een paar maanden geleden de menstruatiekalender van Libresse op internet. Dat leek me ontzettend handig. Dus ik heb me aangemeld en alles ingevuld. Om een lang verhaal kort te maken: Waardeloos. Maar het idee van een kalender die voor je uitrekent wanneer je ongeveer je tampons weer in je tas moet stoppen lijkt me nog steeds erg handig. Even googlen levert er meerdere op. En aangezien ik niet zoveel zin heb om ze allemaal uit te proberen: Wie gebruikt er een en is tevreden? Wat wil ik: Overzichtelijk en simpel. Door middel van één muisklik kunnen aangeven op welke dag de menstruatie is gekomen. Email alert. Geen maffe dingen zoals aangeven wat voor type je bent(???).

Beo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angie

Angie

21-10-2009 om 23:48

Cellphone?

Kun je niet gewoon een alarm in je mobile telefoon zetten? Of in Outlook of een andere destop agenda.....

Angie, die gewoon net als met de luiers doet: altijd overal wat weggestopt. Ik kom nu nog luiers tegen terwijl ik ze al anderhalf jaar niet meer nodig heb.

Minka

Minka

22-10-2009 om 10:04

Ik weet er 1

Hoi,
Beo, ik gebruik al jaren CyclesPage. Ik weet niet of je daar ook e-mail alerts kunt krijgen, maar die site bevalt mij goed.
Groet, Minka

*madelief*

*madelief*

22-10-2009 om 10:22

Snap het niet helemaal

Je kunt toch ook zelf in je eigen agenda aangeven wanneer je menstruatie komt, dit kun je toch heel simpel zelf bedenken? Of zie ik nu iets over het hoofd?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

22-10-2009 om 10:45

Zelfde gedachte

als Madelief. Je hebt voor zoiets ongelooflijk eenvoudigs toch geen (waarschuwings)systeem of kalender nodig? Dat kun je toch gewoon in je agenda bij houden? Ik zet gewoon een kruisje in mijn agenda bij de dag waarop ik mijn volgende menstruatie verwacht. (en die tampons zitten sowieso wel in mijn tas)

Guinevere

Guinevere

22-10-2009 om 10:51

Helemaal niet

Waarom zou je dat bijhouden? Komt er een e-mail binnen: OOOOH! Snel, richting toilet, bloed stelpen!
Het komt wanneer het komt en inderdaad gewoon die tampons altijd in de tas meenemen. Geen hele doos, maar een paar. Ook handig voor als een collega ze is vergeten.
Ik hou helemaal niks bij, ik zie het wel. Bij de laatste zwangerschap wist ik dan ook écht de laatste menstruatiedatum niet op te lepelen, tot verbazing van de verloskundige.

*madelief*

*madelief*

22-10-2009 om 10:56

Tot op de dag precies

weet ik het. ik voel n.l heel duidelijk mijn eisprong en 14 dgn later wordt ik dus ongesteld. Voor mij wel handig om te weten omdat ik veel last heb van PMS. Weet ik iig dat ik mijn week dan niet al te vol moet plannen en als ik dan weer sneller prikkelbaar ben weet ik ook dat het daar mee te maken heeft.

Plien

Plien

22-10-2009 om 14:01

Huh

Daar hoef ik echt niet op attent gemaakt te worden. Ik weet uit mijn hoofd wel ongeveer wanneer het weer zo ver is, en ik merk het aan mijn lijf. Zorgen voor altijd een maandverbandje in je tas en in je bureaula en klaar!

Brianna F

Brianna F

22-10-2009 om 14:40

Inwendige klok

2 dagen hoofdpijn, 3e dag ongesteld. kan er de klok op gelijk zetten.

Tirza G.

Tirza G.

22-10-2009 om 18:42

Goed opletten

Je merkt van álles, de hele maand. Dat het net voorbij is en dan zo langzaam naar je eisprong toe dat je denkt: gut, wat ben ik weer wiebelig. En vanaf dat moment met hoofdpijn, pijn in je donder en een humeur om te schieten naar De Datum. Ik heb tegenwoordig ook een dag van te voren al héle lichte afscheiding én last van mijn spijsvertering, tot tegen diarree aan. Jaaaaa, met het klimmen der jaren word je vrouwelijkheid meer benadrukt, dat blijkt maar weer.
Ik hang tegenwoordig ook alles er aan op. Als "het" er aan zit te komen, ben ik behalve chagerijnig ook dóenerig (van die suffe dingen, alle schoenen poetsen ofzo) én onhandig (als ik het 3e ding heb laten vallen weet ik het.......) én vergeetachtig (kom thuis met leuke kwarteleitjes en vergeet het WCpapier). Van die dingen dus.
Ik ben mijn eigen kalender.

Tirza

Vic

Vic

22-10-2009 om 20:11

Streepjes en cirkeltjes

Ik zet in het jaaroverzicht van mijn agenda altijd een streepje onder de dag dat ik mijn menstruatie verwacht. De werkelijke datum kan + of - twee dagen schelen en om die datum zet ik een rondje. Dan zet ik 28 dagen verder weer een streepje. Dat is vooral erg handig voor het plannen van feestjes of weekendjes weg. Tampons heb ik sowieso altijd in huis en in mijn tas.

Beo

Beo

22-10-2009 om 21:00

Lollig!

Oh wat grappig! Ik dacht dat iedereen een digitale kalender handig zou vinden. Ook omdat er een heleboel op internet te vinden zijn. Maar het wordt door de OOL-dames niet veel gebruikt dus.
Dan zal ik uitleggen waarom. Ik heb jarenlang de pil geslikt. Dan weet je precies wanneer je ongesteld wordt (of niet, bij doorslikken). Maar nu al een tijd niet meer. Mijn (papieren) agenda bekijk ik niet niet iedere dag. Een digitale gebruik ik niet. Ook niet op het werk. Verder ken ik mezelf. Een kruisje zetten bij ongeveer vier weken verder? Dat vergeet ik geheid. Mijn email daarentegen bekijk ik iedere dag. Meerdere malen per dag. Een handige digitale kalender kan zelf mijn cyclus uitrekenen (want die is natuurlijk niet precies 28 dagen) en rekent dan ook mijn eisprong uit. Echt iets voor mij. Maar goed, dat Libresse geval vond ik qua uitvoering dus niets.
Tampons heb ik in principe ook wel overal en nergens liggen. Maar ik vind het een prettig idee om er vast een in mijn broekzak te hebben, voor het geval dat.
Aan mijn lichaam merk ik niet zo heel veel. Niet echt PMS, eisprong slechts een beetje.
Ik ga de CyclesPage eens bekijken. Thanx!

neteret mut

neteret mut

23-10-2009 om 00:56

Ongeveer net als vic

maar dan een open cirkel bij de verwachte datum en een dichte cirkel bij de echte datum. Heb ook een tijdje een programma op mijn comp gehad dat je dan dus wel apart moest aanzetten. Ik dacht dat dat Femta heette. Heb ik uiteindelijk niet gebruikt omdat ik inmiddels zo onregelamtig menstrueer dat het totaal geen zin heeft om waar dan ook data te noteren.

costa

costa

23-10-2009 om 14:52

Tirza

Zóó herkenbaar, dit had ik kunnen schrijven. En inderdaad, hoe ouder.....
Overigens noteer ik het wel in m'n agenda, maar dat doe ik vooral om "de week"niet te druk en vol te plannen!

judiths mama

judiths mama

23-10-2009 om 20:00

Ik ben echt erg...

ik gebruik de pil, ben dus elke 4 weken keurig ongesteld. Zondag laatste pil, woensdag ongesteld. En ik vergeet bijna elke keer dat het zover is. Dan is het woensdag en dan heb ik weer niks bij me. Dan voel ik me elke keer weer een gigantisch domme ... doos. Het zou dus wel wat voor mij zijn, zo'n herinneringsmail.

ellen

ellen

23-10-2009 om 21:21

Chocola

Als ik chocola-honger heb, weet ik wel hoe laat 't is. Zo'n dag of twee voordat ik ongesteld moet worden, krijg ik een enorme trek in chocola, zodra het zo ver is, is de trek ook over. Gelukkig maar!

Angie

Angie

23-10-2009 om 22:11

Kastanjet

Haha, vroeger kon ik er de klok op gelijk zetten, zou ik Outlook niet nodig gehad hebben. Nu doe ik het meer op Tirz'a manier, want Outlook zou al gauw scheef gaan lopen. Maar soms ook weer niet. Ik check onverwachte puisten, gebroken theekopjes en de weegschaal, dan weet ik weer hoe ver we zijn....

Angie

Beo

Beo

23-10-2009 om 23:54

Cycles page

Ja, die Cycles Page is volgens mij helemaal wat ik bedoel! Even afwachten of de mails me ook bevallen, maar ik denk het wel. Je ziet een heel duidelijk overzicht van een aantal maanden. Gemiddelde cyclus. Vruchtbare dagen, voor als je wel of juist niet zwanger wilt worden. Prima! Bedankt voor de tip!

Beo

Beo

23-10-2009 om 23:55

Judiths mama

Fijn om te weten dat er vrouwen zijn die nog erger zijn dan ik

Beo

Beo

23-10-2009 om 23:56

Ellen

Haha! Dat werkt bij mij niet. Ik heb ALTIJD trek in chocola!

Puck2

Puck2

24-10-2009 om 09:10

Net als tirza

Ook ik merk aan hele kleine dingetjes dat het eraan zit te komen. Duurde al met al wel een paar jaar voor ik de subtiele signaaltjes goed op kon vangen (na 10 jaar pilgebruik en 2 zwangerschappen en lange bv-periodes) maar dan heb je ook wat...

Minet

Minet

26-10-2009 om 08:52

Voortekenen

Enkele dagen voordat ik ongesteld wordt begin ik labiel te worden, kan janken om alles, en heb een onverzadigbare eetlust. Dit wordt sterker naarmate de menstruatie langer uitblijft (soms tot 10 dagen te laat)
De dag dat het begint, meestal gaandeweg de ochtend, ben ik enorm zielig, kan uren huilen om mezelf, jank de ogen uit mijn kop als iemand iets liefs tegen mij zegt, krijg heuse weeen om de paar minuten, enkele uren lang, en dan begint het. De rest van de eerste dag hou ik weeen.
De tweede dag ben ik weer helemaal mezelf gelukkig en kan ik de wereld weer aan

Plien

Plien

26-10-2009 om 11:06

Veel herkenbaars

Chagrijnige buien, mijn haar zit niet, ik zie er opeens in mijn eigen ogen minstens 5 jaar ouder uit dan ik ben. Krijg last van poetsbuien (jaja, de witte tornado raast door uw hele huis!), kan inderdaad ook janken om niks en hee, dan is daar ineens Het Puistje. En dan weet ik: morgen, of hoogstens overmorgen is het weer zover! Na een dag of 3 wordt alles dan weer wat gewoner.

Dat weeëngevoel heb ik trouwens ook een paar keer gehad, oef zeg, kan heel heftig zijn! Gelukkig duurt dat bij mij geen hele dag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.