Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Met 38,4 naar school?

Wat zouden jullie doen?
Onze oudste zoon heeft 38,4, geen koorts, maar verhoging, hij voelt zich niet echt ziek, maar heeft het wel de hele tijd koud.
Zouden jullie hem thuis houden of een zetpil geven en hem toch naar school laten gaan? Hij heeft nl. al veel gemist voor de kerstvakantie en nu gaan ze van start met de cito's.
Ik weet het even niet.
Dushi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Ik vind 38.4 wel koorts, dus ik zou hem thuishouden. Wie weet knapt hij dan met een dag of 2 echt op. Je hebt kans dat hij langer blijft kwakkelen als hij geen rust houdt.
Beterschap!

Cito's

Hoe belangrijk zijn die cito's? Als er wat van afhangt, zou ik zoon thuishouden, want als jij steeds klaagt over kou is hij kennelijk niet fit. Dat zal de testresultaten mogelijk negatief beïnvloeden en als hij daar later last mee krijgt is dat toch vervelend.

Groeten,

Temet

Merla

Merla

11-01-2009 om 21:13

Geen twijfel over mogelijk

Ik zou hem absoluut thuishouden. 38,4 is volgens mij ook geen verhoging meer maar echt koorts. En als hij al aangeeft zich niet lekker te voelen is hij gewoon echt ziek. En dat zal de citoresultaten ook geen goed doen dunkt me.
Beterschap!

Gewoon thuis houden

Als een kind zich niet goed voelt kan het ook niet optimaal presteren met een toets toch?
CITO kun je ook later inhalen hoor!

dushi1

dushi1

12-01-2009 om 07:47 Topicstarter

Oké

t'is duidelijk.
Ik heb vanmorgen nog even z'n temp gemeten en hij had 38,1. Ik heb hem net ziek gemeld.

Ik had gister mijn twijfels omdat hij toch lekker aan het stoeien etc... was met z'n jongste broer en vader en verder klaagde hij alleen maar dat hij het zo koud had, vandaar!

Thanks
dushi1

dushi1

dushi1

12-01-2009 om 11:34 Topicstarter

Pelle

mijn oudste is bijna 11 en de jongste is 9.

groet
Dushi1

Yaron

Yaron

13-01-2009 om 14:35

Koorts

Volgens mijn huisarts is een temperatuur onder de 39 C geen koorts. Mijn zoon is soms bij 39,5 c nog fit, maar een andere keer is hij erg ziek als hij dus nog geen koorts heeft, maar bijv. 38,5. Je moet dus naar je kind kijken en niet naar de koorts of hij/zij ziek is

Rare huisarts..

Misschien moet hij zijn protocollenboekje nog eens nalezen: boven de 38 is koorts

http://nhg.artsennet.nl/uri/?uri=AMGATE_6059_104_TICH_R1699051004049907

tonny

tonny

13-01-2009 om 22:19

Boven 38.0 koorts

verhoging is tussen 37.5 en 38.0.

Als je met koorts van alles 'moet' knap je veel minder goed/snel op dan wanneer je de rust neemt om uit te zieken!

tonny

Prulletje

Prulletje

13-01-2009 om 23:15

Ja maar...

Dat is toch ook sterk afhankelijk van je eigen normale lichaamstemperatuur? Mijn vriendin heeft een normaalwaarde van 36,5 en een vriend 36,2. Als die 37,8 hebben zijn ze echt wel ziek!
Ik vind goed naar je kind kijken (of naar jezelf) veel belangrijker dan naar de getallen op de termometer. Ehh... tot op zekere hoogte natuurlijk.

Prulletje

ayla

ayla

14-01-2009 om 09:20

Ligt idd aan de persoon

heb hier 2 kinderen, oudste heeft een normale temp van 36,4, als die over de 37 heen gaat dan klopt er iets niet, Jongste heeft echter een normale temp van 37,3 of 37,4. Een temp waarbij de oudste vaak al niet lekker is.

Yaron

Yaron

14-01-2009 om 10:14

Nee, niet naar school

Nee, ik stuur mijn kind met 39,5 niet naar school, maar hij speelt dan thuis wel normaal net als anders, de koorts is soms na een paar uur ook weer weg. Ook gebeurt het vaker dat hij 's avonds 39,8 of zo heeft en dan 's ochtends onder de 37 is. De oudste is met 39 ook echt ziek, maar middelste dus vaak niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.