Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vlekkie

Vlekkie

14-05-2010 om 15:43

Met eczeem naar de sauna?

Ik heb mijn man beloofd dat ik binnenkort mee ga naar de sauna. Dat is niet mijn ding, maar hij is al jaren niet geweest omdat hij verder niemand kent waarmee hij kan gaan. Nu heb ik regelmatig last van eczeem. Momenteel is mijn huid vrij rustig en dat wil ik graag zo houden. Kan de sauna kwaad voor een probleemhuid? Komt het wel eens voor dat mensen geweigerd worden als ze vreemde huiduitslag hebben?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

14-05-2010 om 17:47

Je mag

Je mag met eczeem in de sauna, ik zou echter wel oppassen, met open huid ben je vatbaarder voor bacteriën, gebruik er dus geen olie e.d. van het complex zelf maar neem het mee...Je zal niet worden geweigerd omdat je een "vreemde" huiduitslag hebt, tenminste mijn moeder heeft in erge mate een huidziekte (psoriasis) en is in al die jaren nog nooit te toegang ontzegt hoor! Sommige mensen hebben er zelfs baat bij om regelmatig de suana te bezoeken, mischien is het ene idee om je HA om advies te vragen?

Ellen Wouters

Ellen Wouters

14-05-2010 om 21:41

Ja hoor

Tegenwoordig mag ik niet meer naar de sauna, maar toen ik nog wel kon, werkte dat prima voor mijn huid (eczeem en psoriasis). Die knapte er juist van op. Je voelt wel op zeker moment wat wel en niet prettig is. Neem je eigen zeep en shampoo mee en smeer je na afloop goed in.
Als je echt open plekken hebt lijkt het me minder goed, maar dan heb je ook geen zin om naar de sauna te gaan lijkt me.
Je wordt heus niet geweigerd. Het enige dat wél zou kunnen gebeuren is dat als je echt opvallende plekken hebt en je stapt in een klein bubbelbad, dat andere mensen er dan uitstappen. Pijnlijk, maar mensen weten nou eenmaal niet allemaal precies dat eczeem niet besmettelijk is.

Vlekkie

Vlekkie

14-05-2010 om 23:18

Zou dat?

Dat lijkt me heel vervelend, als mensen uit een badje gaan omdat ik erbij kom zitten. Of dat er mensen gaan kijken wat ik voor gekke vlekken heb. Ik neem zeker een grote handdoek en badjas mee. Het zou wel mooi zijn als mijn huid ervan opknapt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.