Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bet

Bet

08-04-2009 om 20:29

'metalige' smaak in m'n mond

Ik de laatste dagen een nare smaak in m'n mond, het laat zich het beste omschrijven als een 'metaal-smaak'. Wat zou het kunnen zijn? En hoe kom ik er van af? Voor zover ik weet heb ik niets raars gegeten en ik heb een prima gebit.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jet Burg

Jet Burg

08-04-2009 om 20:58

Als ik dat merk dan,

moet ik extra flossen en stoken. Er zit vaak dan wat tussen mijn tanden of kiezen. Misschien dat proberen?

Bloedarmoede?

Hoi,
kan het iets te maken hebben met bloedarmoede? ik herriner me zoiets van vroeger. mijn ijzergehalte was regelmatig te laag en dan had ik zo'n rare smaak.

groetjes,annemieke

Rembrand

Rembrand

08-04-2009 om 23:40

Zwanger?

Ik had dit toen ik zwanger was.
M.

Lietje

Lietje

09-04-2009 om 07:24

Ook gehad

Bij mijn zwangerschappen in de eerste paar weken.
Lietje

Minet

Minet

09-04-2009 om 11:43

Bronchtis

Ik krijg altijd een metaalsmaak in mijn mond als ik brochitis ga krijgen. Voor mij het teken om snel met ontstekingsremmende pufjes te starten, ik kan het dan meestal de kop indrukken.

Anneja

Anneja

09-04-2009 om 12:40

Pijnboompitten

ik heb het soms een paar dagen na het eten van pijnboompitten, dan heeft alles een bittere/metalige nasmaak.

anne

marjanne

marjanne

09-04-2009 om 18:05

Rooibos

Ik heb een tijdje terug rooibos oplosthee gekocht van zonnatura . Na het drinken daarvan had ik ook steeds en paar dagen een metaalsmaak in mijn mond. Ik heb het weggegooid en het is over
Marjanne

roanne

roanne

10-04-2009 om 19:09

Hier ook pijnboompitten

Maar niet van allemaal, alleen degene die ik bij de groenteboer kocht ben ik achter.

Over pijnboompitten

toevallig stond er in het Parool van afgelopen weekend een stukje van Johannes van Dam (hoofdstedelijke culi-goeroe) over precies dit onderwerp. Kennelijk weet zelfs hij niet wat het precies veroorzaakt, maar het fenomeen 'rare smaak na pijnboompitten' is bekend, en schijnt alleen veroorzaakt te worden door pijnboompitten uit China. Die zijn natuurlijk weer goedkoper dan die uit Europa, zal je altijd zien. Laatstgenoemde zijn langer, en die soort zou je dus moeten hebben als je dit risico niet wil lopen.
Het verschijnsel is kennelijk verder onschuldig en gaat vanzelf weer over, maar dat kan wel een paar weken duren.

Aldus het stukje, zelf heb ik er gelukkig nog geen ervaring mee.

Groeten,

Temet

Nog meer pijnboompitten

Kijk eens op het forum van Tros Radar. Er loopt daar een draadje over pijnboompitten. Ze zitten oa in diverse salades van AH. Mijn smaak was ruim een week totaal verstoord nadat ik pijnboompitten had gegeten. Sommige mensen hebben er nog veel langer last van.

Metaalsmaak

Bet,
Ik herken het metaalsmaak in de mond, is bij mij vaak een epileptische aura.

Minet

Minet

17-04-2009 om 08:47

Epileptisch aura?

Wat is dat hendrina?

Bericht voor minet

Epileptische Aura
Complexe partiƫle aanvallen worden vaak voorafgegaan door een aura (in feite een partieel aanvalletje) Dit begin bestaat vaak uit een aura.
Soms heeft iemand een vieze smaak in de mond of ruikt iets vreemds.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.