Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nasha 1st

Nasha 1st

12-06-2009 om 23:04

Mexicaanse griep

pandemie....ok, en nu? Moeten we nu iets doen? Moeten we bepaalde maatregelen nemen? Waarom wordt daar niks over gezegd???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

13-06-2009 om 09:43

Gelezen...

... dat je moet letten op goede handhygiëne (handen wassen voor contact met eten en na het hoesten), anderen niet in het gezicht moet hoesten (duh) en je hand voor je mond moet houden met hoesten.

Zie verder www.rivm.nl

reina

reina

13-06-2009 om 16:23

Welnee

Wij hebben over 4 weken een reis door o.a. Mexico gepland staan. Zolang er geen negatief reisadvies is gaat dat gewoon door ( en het advies niet te reizen is door het ministrie zelfs ingetrokken). Ik maak me er totaal geen zorgen om, het is tot nu toe een milde griepvarant en de kans dat je het krijgt is vooralsnog klein. Geen paniek, hoor, door alle commotie gaan mensen er ook gauw van uit da het iets heel ernstigs is, maar dat is het niet, het komt aleen in veel landen voor en als... dan ... en als vervolgens ... dan zou het ernstig kunen worden.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-06-2009 om 16:59

Nou reina...

Het negatieve reisadvies is ook ingetrokken omdat Mexico inmiddels een van de vele landen is waar de griep voorkomt.
Waar ik benieuwd naar ben is of de zorgen die ik eerder heb gehoord terecht zijn. Mexico gaat nu de winterperiode in, een periode waarin er normaal meer grieppatiënten zijn en in combinatie met de mexicogriep zou dat voor gevaarlijke situaties kúnnen zorgen.
Ik ben niet echt ongerust, ik ben meer nieuwsgierig hoe dit verder gaat.

reina

reina

13-06-2009 om 23:40

Kaaskopje

Een officieel negatief reisadvies was er niet, daardoor kun je ook de reis niet afzeggen, dan ben je je geld kwijt. Sommige organisaties laten wel kosteloos omboeken. Ik snap dat het te maken heeft met een veel grotere verspreiding, maar het had mijniet verbaasd dat de adviezen strenger zouden worden in plaats van soepeler. En ja, het kan ernstiger worden, maar daar ga ik me nou niet druk over maken, je kunt er toch niks aan doen.

Lys Lionne

Lys Lionne

14-06-2009 om 18:14

Niet druk maken, maar toch...

Nee, me er echt druk om maken doe ik niet. Ik lig er ook niet wakker van of andere zenuwachtige uitingen. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe deze griep zich de komende tijd gaat ontwikkelen. De besmetting in Nederland komt inmiddels op gang, je hoeft niet meer in het buitenland geweest te zijn om deze griep te krijgen. Komen de (naargeestige) voorspellingen uit of valt het uiteindelijk gewoon alles mee....We kunnen er nu nog geen zinnig woord over zeggen en niets anders doen dan afwachten en inderdaad op onze hygiene letten.

Nasha 1st

Nasha 1st

14-06-2009 om 22:57

Zorgen

ja, ik maak me wel een beetje zorgen inderdaad, en vond nu dit op nu.nl http://www.nu.nl/algemeen/2022420/eerste-dode-in-europa-door-mexicaanse-griep.html

LONDEN - Voor het eerst is in Europa iemand overleden aan de Mexicaanse griep.Het gaat om een patiënt in een ziekenhuis in de Schotse stad Glasgow, zo meldde de Britse omroep BBC zondagavond.

De patiënt werd al enige tijd behandeld in het ziekenhuis, samen met negen andere Schotten die besmet zijn met het nieuwe griepvirus. In Schotland hebben tot nog toe ongeveer vijfhonderd mensen de Mexicaanse griep onder de leden gekregen.

Zaterdag maakte het Europese centrum voor ziektebestrijding (ECDC) nog bekend dat er in heel Europa meer dan tweeduizend gevallen van Mexicaanse griep zijn vastgesteld.

Nederland

Tot dusver hebben zeker 54 Nederlanders de Mexicaanse griep opgelopen, 21 van hen zijn in Nederland besmet geraakt. Een patiënt is opgenomen op de intensivecareafdeling van een ziekenhuis.

Afgelopen donderdag verklaarde de Wereldgezondheidsorganisatie de uitbraak van de Mexicaanse griep officieel tot pandemie. Het virus, dat drie maanden geleden voor het eerst opdook in Mexico, waart inmiddels rond in 74 landen en het aantal besmette personen nadert de 30.000.

Herstellen

De meeste patiënten kampen met relatief lichte symptomen van de griep en herstellen snel. Mensen met een zwakke gesteldheid of mensen die pas in een laat stadium medische hulp zoeken, lopen echter een verhoogd risico op overlijden. Tot nu toe overleden zo'n 140 mensen aan Mexicaanse griep.

Canada maakte zondagagavond de zesde Mexicaanse griepdode bekend. In totaal zijn al meer dan 3500 Canadezen besmet door de griepvariant.

Lynna

Lynna

17-06-2009 om 16:19

Hygiene?

Ik was zojuist bij de AH, bij een klant voor me moest de cassiere niezen. Zo in zijn hand. En daarna gewoon verder werken. Tis niks voor mij, maar met de griepverspreiding in mijn achterhoofd heb ik tegen hem gezegd dat ik het niet vind kunnen dat hij zo in zijn hand niest, dat dat niet bepaald hygienisch is. Nou weet ik ook wel dat er van allerlei vieze dingen gebeuren die ik gelukkig niet weet, maar dit ging me te ver. Of overdrijf ik?

reina

reina

18-06-2009 om 06:52

1957

In dat jaar zijn wij ( man en ik) geboren, dus wij kunen het nog net wél krijgen. Onze Mexicoreis gaat tot nu toe nog door, de groep is niet vol, dat zal er wel mee te maken hebben, denk ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.