Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mezelf helemaal kwijt.


Anoniempje1989

Anoniempje1989

05-08-2021 om 14:09 Topicstarter

tjsor, nee helaas kan ik hier heel moeilijk mee omgaan. Ik snap opzicht best dat mensen oogcontact hebben met elkaar, maar als ik door een persoon nog een 2e keer word aan gekeken gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen! 

Aannames, aannames en nog eens aannames.
Dit klinkt niet zo vriendelijk maar ik schrijf het toch want die persoon kan twee keer naar je gekeken hebben omdat ze mogelijk moeite had met veraf of dichtbij zien waardoor ze nog een keer keek en tot de conclusie kwam dat je toch geen bekende van haar was. 
Soms heb ik ook moeite met het herkennen van mensen. Dan ga ik twijfelen want dan wil ik die graag gedag zeggen. Om zeker te zijn dat ik geen misser maak en een onbekende gedag zwaai, kijk ik nog een keer.
Stel je voor, je zwaai niet en het was wel een bekende, dat is dan wel heel arrogant.

Ik begin het te begrijpen. Je gedachten schieten een irrationele kant op, die te maken heeft met die ene avond, waarin je teveel gedronken hebt. Je denkt dat iedereen jou als 'dader' ziet, maar het probleem is dat er geen 'daad' is geweest en dat je dus ook geen 'dader' bent. Maar die gedachte kun je niet loslaten den die schiet zomaar door je hoofd. Dat veroorzaakt dan angst. Zoiets?
En heb je daar al hulp voor gehad?

Tsjor

Anoniempje1989

Anoniempje1989

06-08-2021 om 08:26 Topicstarter

tsjor schreef op 05-08-2021 om 18:29:

Ik begin het te begrijpen. Je gedachten schieten een irrationele kant op, die te maken heeft met die ene avond, waarin je teveel gedronken hebt. Je denkt dat iedereen jou als 'dader' ziet, maar het probleem is dat er geen 'daad' is geweest en dat je dus ook geen 'dader' bent. Maar die gedachte kun je niet loslaten den die schiet zomaar door je hoofd. Dat veroorzaakt dan angst. Zoiets?
En heb je daar al hulp voor gehad?

Tsjor

Precies dat! 

Ik heb er hulp voor gehad en slik nu ook medicatie daarvoor om minder angst te veroorzaken.

Toch blijf ik er last van houden, ik leef elke dag met het idee dat ik een slecht persoon ben, een dader, dat ik in de gevangenis beland. Ik krijg hier weer hulp voor maar de angst blijft 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.