Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

K. Dootje

K. Dootje

08-02-2012 om 10:50

Midlife crisis vrouw


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MariaV

MariaV

20-02-2012 om 13:09

Tijd

Wat fijn dat je een paar begripvolle mensen om je heen hebt. Dat is vast een flinke steun in de rug. Je schrijft dat je hoofd een warboel is. Dat komt door het afbouwen. Echt, de rust komt wel weer. Je hoeft vandaag of morgen toch helemaal geen grote knopen door te hakken? Laat er eerst eens een paar weken overheen gaan. Desnoodds prik je een datum waarop je van jezelf weer over je relatie mag gaan piekeren. Dat was een truc die bij mij goed geholpen heeft. Bijkomend voordeel van zo'n stap terug is dat het vaak meer inzicht in de situatie geeft doordat je wel dingen ziet, maar geen conclusies trekt.
En als die mail niet lukt, dan schrijf je dat toch? Zeg gewoon dat je hoofd nu niet meewerkt door de onttrekkingsverschijnselen, dat je het over x weken weer probeert. Een goede vriendin zal dat heus wel snappen.
Veel sterkte verder,
Maria

K. Dootje

K. Dootje

20-02-2012 om 17:13

Gesprek en knopen

Na het gesprek vanochtend is vriend vertrokken naar zijn ouders waar hij zal wonen tot hij een eigen plek heeft. Dat zal klinken alsof het vlug is gegaan maar er zit heel veel in de weg. Misschien helpt het afstand nemen.

Het zijn zeker ontwenningsverschijnselen, het lijkt net of alle verbindingen zijn doorgeknipt. Ik ben, ik zit, ik leef en ik wacht op betere tijden. Makkelijk is het niet om af te bouwen en na te denken, dat is waar, maar vriend vindt het lang genoeg duren en heeft zelf knopen doorgehakt. Hij heeft wel gelijk, je kan niet blijven wachten tot een ander het wel weet en daarbovenop heeft hij het moeilijk met de katten in huis, zijn allergie speelt hem parten. We zullen verderpraten bij de psych, thuis lopen we steeds vast dus dat heeft niet veel zin.

Die vriendin zal het zeker begrijpen, ik stuur gauw een kort mailtje, zo is er toch wat nieuws de deur uit.

Bedankt!

MariaV

MariaV

20-02-2012 om 21:04

Goh

Dat klinkt alsof het inderdaad ineens snel gegaan is. Het lijkt in mijn ogen een beetje vreemd dat hij juist nu tjdens het afbouwen de knoop doorhakt, maar er is natuurlijk al veel aan voorafgegaan. Ach, een beetje afstand is misschien zo gek nog niet. Zeker niet als jullie met de psych erbij verder praten. Veel sterkte ermee!
Maria

K. Dootje

K. Dootje

21-02-2012 om 20:46

Snel

Dank je. Eerst zoveel mogelijk regelen van administratieve zaken en wennen aan het nieuwe leven dat voor me ligt. En wie weet leveren de komende gesprekken wat op, in welke richting ook. Het doet goed om even echt alleen te zijn, dat zeker.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.