Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

lennest

lennest

04-05-2012 om 19:15

Migraine

Ik had al een vaker een bijzonder nare hoofdpijn gehad, maar meestal binnen een dag over. Zo'n bonkende pijn rondom mijn oog en voorhoofd. Geen eetlust, maar niet misselijk, gewoon licht ging wel, geen fel licht. Ik ben er nooit mee naar de dokter geweest, ach, het ging wel met veel paracetamol, dat wel. Tot woensdag. Midden in de nacht waker geworden met een knallende hoofdpijn die deze keer niet over ging. Nu wel misselijk, opgezet oog, braakneigingen, o, wat was ik beroerd. In de veronderstelling dat het ook nu wel weer snel over zou gaan, niet naar de huisarts, eigenwijs hè? Na nog een slapeloze nacht en nog steeds zo beroerd met dito hoofdpijn, toch naar de huisarts. Migraine was binnen een minuut de conclusie. Hij schreef Maxalt smelttablet voor en binnen het uur was de hoofdpijn weg! ik was wel bekaf, de halve dag geslapen en nog niet helemaal helder, maar wat heb ik toch lopen tobben in de afgelopen jaren. Het is 'gewoon' migraine en daar zijn dus heel goede medicijnen voor. Weer wat geleerd....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

05-05-2012 om 10:02

Lennest

Klopt. Maar geen migrainepatient is hetzelfde, ze werken helaas niet bij iedereen. Ik ben wel heel blij voor jou!!

Brianna F

Brianna F

05-05-2012 om 10:22

Fiorucci

Het is even zoeken voor je het juiste medicijn of combinatie daarvan hebt. Bij mij deed o.a. maxalt geen fluit. Een andere triptaan, al of niet in combinatie met ibuprofen weer wel. Maar Lennest, ik kan me je opluchting voorstellen.

Fiorucci

Fiorucci

05-05-2012 om 13:04

Brianna

Precies, dat bedoel ik ook.

koentje

koentje

05-05-2012 om 13:56

Wees maar niet al te blij, helaas

ik heb dit medicijn ook gebruikt. De eerste paar keer was het een zaligheid. De keren daarna zorgde het in de eerste instantie voor opluchting en daarna voor de ontdekking dat de aanval telkens terug kwam. Zodanig dat ik er drie dagen ziek van was: ik was toen bij de derde aanval gestopt met de maxalt en liet de aanval over me heen komen. Daarna pas ging het ec ht weg.
Maar misschien werkt het bij jou wel.
Ik zing nu de aanval uit met domperidom om de misselijkheid te onderdrukken en neem een half uur daarna mijn 1000 mg.paracetemol in. Dat maakt het dragelijk...

Brianna F

Brianna F

05-05-2012 om 15:04

Niet altijd

Ik moet dit afkloppen, maar bij mij gaat het al jaren goed. Zodra ik de eerste tekenen van een aanval voel dan slik ik en daarmee breek ik de aanval af.

Fiorucci

Fiorucci

05-05-2012 om 17:18

Brianna

Ik heb helaas ook de ervaring dat afgebroken aanvallen terugkeren, voor mij is dergelijke medicatie ook geen optie. Een espresso en paracetamol en slapen indien mogelijk, does the trick.

Thursday Next

Thursday Next

06-05-2012 om 20:40

Ja,

ik heb ook veel baat bij de anti-migraine middelen. Eerst had ik ook Maxalt, maar ik merkte dat dat toch minder ging werken (na jaren). Nu heb ik immigran, dat gaat weer goed. Soms helpt 1 tablet om een aanval volledig te keren, soms heb ik er een dag later nog een nodig of wordt de aanval niet (volledig) tegengehouden. Zonder triptanen heb ik 2 of 3 zware migraine aanvallen per maand.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.