Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Carolien

Carolien

08-03-2012 om 13:20

Migraine bij peuter/kleuter

Ik ben op zoek naar ouders die ervaring hebben met migraine bij jonge kinderen.

Mijn zoontje heeft vanaf dat hij 2 en een half is last van migraine: hevige hoofdpijn (gillen van de pijn), na een tijdje spugen, meestal is het na 1-2 uur over, dan is hij wel erg moe en slaapt vaak. Ook door de kinderarts is deze diagnose bevestigd.

Er is niet echt een oorzaak aan te wijzen waardoor het optreedt helaas, maar waarschijnlijk zal het met spanning te maken hebben.

Als ik gelijk een pcm zetpil geef gaat het vaak sneller over en kan ik het spugen voorkomen.

Hij is nu 3 jaar en 9 maanden, en helaas heeft hij het nu ook al een aantal keer op het kinderdagverblijf gehad. Daar mogen ze geen pcm geven helaas. Mijn werk is verder weg (3 kwartier rijden) en dus kan ik niet op tijd bij hem zijn om de zetpil te geven. Ook maak ik me een beetje zorgen over hoe het gaat als hij naar school gaat.

Zijn er ouders die hier ervaring mee hebben?
Ik ben sowieso benieuwd naar ervaringen van ouders met kinderen met migraine, komt toch niet heel vaak voor en er is niet zoveel over bekend.

Groeten Carolien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dorle

dorle

08-03-2012 om 14:40

Wat naar

Wat naar, dat je kind al zo jong migraine heeft. Is hij ook onder behandeling van een neuroloog?
Er zou toch iets te regelen moeten zijn dat hij zijn medicatie moet kunnen krijgen op het kdv of straks op school.
Dat migraine enkel met spanning te maken heeft is veel te simpel geredeneerd. Migraine is een complexe aandoening waar men eigenlijk nog maar weinig over weet. Het heeft te maken met de samentrekking van de bloedvaten in de hersenen. En het heeft te maken met een stoornis in de neurotransmitters. Stress kan de migraine triggeren maar goed, bij stress heb je ook meer last van je kiespijn als je die toch al had, ik noem wat.
Je kunt heel goed terecht bij www. kopzorgen.nl met vragen.
Ik heb wel ervaring met migraine maar mijn kind heeft het niet (gelukkig).

Fiorucci

Fiorucci

08-03-2012 om 15:45

Allereerst: een site met meer info:
http://home.planet.nl/~mip/kindmigr.htm
Ik heb zelf ervaring met migraine en mijn kinderen helaas ook, alledrie. Het komt in de familie voor, ook mijn opa en oma van moederskant en mijn moeder hebben migraine. Mijn kinderen kregen hun eerste aanvallen tegen de tijd dat de puberteit eraan kwam. Waarom mag het kdv geen paracetamol geven eigenlijk? Na overleg met jou moet dat toch kunnen?

Carolien

Carolien

09-03-2012 om 20:17

Bedankt

Allereerst bedankt voor jullie tips (websites)!

Het zit bij ons ook wel in de fam., mijn man had het ook als kind, maar niet zo jong, en mijn moeder en mijn zus allebei pas later.

Waarom het kdv geen pcm mag geven: regels, veiligheid waarschijnlijk, maar ze gaan nu wel proberen hier een uitzondering op te maken.
Misschien dat dit op school ook kan, maar ik vraag me af of de juf zetpillen gaat geven...
Misschien is er een andere mogelijkheid om voldoende pcm binnen te krijgen, die kauwtabletjes helpen niet voldoende helaas (weet niet waarom, maar de kinderarts zei dat dit wel klopte)

Groeten Carolien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.