Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Migraine dochter 8 jaar

Onze dochter van 8 jaar werd vrijdagavond heel plotseling ziek. Om 17.10 huppelt ze vrolijk naar boven om televisie te kijken . Om half 6 riep ik haar. Ze kwam lijkbleek naar beneden met hoofdpijn. Paar keer flink over gegeven. Ze is op de bank gaan liggen. Verlichting kon ze niet om zich heen hebben.Telkens als ze overeind kwam begon ze weer te spugen. Ze viel al snel in slaap. Slapen en spugen tot 21.30. Voor de nacht wilde ik haar een paracetamol geven en haar eerst even tempen om te kijken of ze koorts had. Ze voelde niet koortsig. Eerder koud/klam. Zag erg bleek en van die ingevallen ogen. Temperatuur was 35.5 Ik wist niet goed wat iki hiermee moest en heb de huisartsenpost gebeld(een erg vriendelijke assistente die mijn ongerustheid serieus nam). De huisarts dacht aan plotselinge migraine.(juist vanwege haar leeftijd?) IK moest haar de paracetamol geven en dan moest de hoofdpijn en het spugen met anderhalf tot 2 uur sterk vermijnderd zijn. Zoniet moesten we weer contact opnemen. Dus paracetamol gegeven en bij haar gaan slapen. Nog een paar keer gespuugd maar toen gaan slapen. Volgende ochtend was het over.
Dus ik denk dat het inderdaad migraine was. Maar waarom had ze zo'n lage temoperatuur? Kan dat van de pijn zijn? Ik vind dat zo raar.(normaal gewoon 36.5-37.0) Weet iemand hier wat van?
Een vriendin van mij davht dat het wel hormonaal zou kunnen zijn en misschien een voorteken van vroege menstruatie zou zijn. Lijkt mij sterk. Ik was zelf niet vroeg(13 jaar) en mijn dochter is een klein/tenger(mager) meisje van net 8.Verder totaal geen puberverschijnselen.

Corijn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

01-11-2009 om 11:06

Corijn

Hormonaal,dat hoeft niet persé,zeker als je weet dat er baby's zijn met migraine.Mijn dochter is negen jaar,en had een paar maanden geleden haar eerste aanval.Mijn zoons begonnen rond hun 11e met migraine.Ik weet niks over de lage temp,maar wel dat ik het altijd zo verschrikkelijk koud heb met migraine,tot in mijn botten,en wat ik ook doe,ik heb het koud.Als het dan 30 graden is,vind ik het heerlijk..
Google eens op migraine bij kinderen,je vindt dan meer info.
groetjes,bastet

auw

auw

01-11-2009 om 16:01

Braken

Hoi Corijn,
Dat je dochter een lage temperatuur had, kan heel goed komen van het vele overgeven. Ik weet niet of ze grote hoeveelheden braakte, maar je moet het zo zien, alle vloeistof die je lichaam verlaat, betekent verlies van lichaamswarmte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.