Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nancy

Nancy

13-07-2009 om 16:20

Mijn handen "vervellen"

Hallo,

ik zit met een probleempje en weet niet of het hier wel thuis hoort maar probeer het toch even. Sinds een kleine 2 weken hangen de "(huid)velletjes" letterlijk aan mijn handen. Niet aan de buitenkant van mijn handen maar aan de binnenkant. Op de binnenzijde van mijn handpalmen en op mijn vingers van beide handen. Het is niet zo dat ik andere stoffen in huis of iets dergelijks ben gaan gebruiken. Het is ook niet pijnlijk (beetje) maar wel vervelend en het ziet er niet uit. Ook wel genant als je iemand een hand geeft....het voelt heel ruw en onverzorgd aan. Ik smeer mijn handen zoveel mogelijk in met handcreme maar in de praktijk is dat niet altijd even handig. Weet iemand raad of heeft iemand tips? De oorzaak is ook onbekend, nogmaals ik heb geen nieuwe produkten gebruikt de laatste tijd.
Bedankt voor jullie reacties. Groetjes,
Nancy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lindis

Lindis

13-07-2009 om 21:02

Nancy

Ik heb dit ook. Al jaren lang. Het begint rond mei en als de zomervakantie begint is het weer voorbij. Het zal wel een allergische reactie op het een of ander zijn.
Ik heb er meestal geen last van. Heel soms voelt het echt vervelend en dan smeer ik er een vette crème op.
Heel soms vervellen ook de onderkant van mijn voeten.

Roodvonk?

Ik meen me te herinneren dat je bij roodvonk ook vervelling kunt krijgen van handpalmen (en voetzolen) misschien eens op googlen?

Ook af en toe

En bij mij blijkt het handeczeem. Het enige wat mij helpt is zo vet mogelijk houden met Lanette-Vaseline 50% ('s nachts invetten en dan een katoenen handschoentje aan) en zo min mogelijk ermee in het water (hahahahahahahaaa, met 3 kleine kinderen....

Nancy

Nancy

13-07-2009 om 23:20

Bedankt voor jullie reacties

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties! Ik schrok een beetje, Ellen toen je schreef dat het mogelijk een schimmelinfectie kan zijn. Je vraagt je dan af hoe dat kan terwijl ik zeker hygienisch ben. Lindis, jammer dat je de oorzaak niet weet van die mogelijk allergische reactie. Ik moet zeggen dat het echt wel een beetje pijn doet aan mijn handen, van mjn voetzolen heb ik (nog) geen last. Mien* en Lidwientje, ik zal eens googlen op roodvonk. Ik ben wel even wat kwakkelig geweest een tijdje geleden maar niet ziek, wel wat keelklachten maar ik dacht dat dit kwam door mijn vele "gekwebbel" in mijn werk moet ik nl. best veel praten en misschien had ik net iets minder weerstand. Ik weet het niet maar het lijkt me wel dat ik bij roodvonk me toch echt ziek had moeten voelen...maar toch. Ik vind het heel fijn dat jullie met meedenken en ga in ieder geval aan de zeer vette vaseline creme
wat inderdaad wel heel lastig is, Anneque. Nogmaals heel erg bedankt voor jullie tips en reacties
Hartelijke groeten,
Nancy

Bastet

Bastet

14-07-2009 om 08:14

Nancy

Bij Roodvonk ben je niet altijd heel hard ziek,dus zeker gezien je keelklachten zou het kunnen,een milde variant.
Groetjes,Bastet

Marianne

Marianne

14-07-2009 om 09:04

Heb je geklust?

Dochter had laatst ook de vellen aan haar handen en voeten hangen. De ha zei dat het door een contactallergie komt, in haar geval van steengruis. Oftewel: heu, wat zegt de ha?

Alette

Alette

15-07-2009 om 13:51

Allergie

Ik zie het hier bij twee kinderen in verschillende mate, allebei hebben ze eczeem, dus ik sluit me aan bij Anneque.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.