Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mirena en overgang

Ik hoor van iedereen dan je met een Mirena geen last hebt van overgangsklachten alleen is dat zo ? Ik heb de indruk dat ik de laatste 2 weken af en toe iets van een opvlieger heb . Ik ben niet ziek of koortsig, voel me prima maar op de meest onverwachte momenten breekt het zweet me uit.

Blauwtje

Blauwtje

15-09-2013 om 11:16

interessant

Ik volg je draadje groentje. Ik ben 45 en soms breekt het zweet me ook ineens uit. Ik heb ook een Mirena, al jaren vol tevredenheid.

Ik wil me er trouwens uberhaupt wat meer in verdiepen, in die overgang, maar icm de Mirena, ik ben benieuwd.

Hoe jong ben jij?

Opvliegers

Mijn vriendin heeft onlangs haar Mirena laten verwijderen omdat hij op was. Ze hoeft geen nieuwe meer want uit de bloedtest bleek dat ze al door de overgang heen was. Ze heeft de laatste 10 jaar verschrikkelijk veel last gehad van opvliegers en andere klachten die achteraf aan de overgang te wijten waren. Omdat ze dacht dat je daar met de Mirena geen of weinig last van zou hebben dacht ze dat ze zich aanstelde en dat de overgang waarvan zij dacht dat hij nog moest komen helemaal erg zou zijn. De gynaecoloog vertelde dat het hele overgangsproces
onverdroten door gaat, ook als je een Mirena hebt.

skik

groentje

groentje

18-09-2013 om 15:39 Topicstarter

Blauwtje

Ik ben net 50 . Ik heb de mirena puur als voorbehoedmiddel en niet omdat ik klachten had of heb. Hij bevalt me prima en deze zit net 2 jaar dus mag wat mij betreft blijven waar hij zit. maar kennlijk kan het dus wel, opvliegers krijgen met een mirena. Ik hoop op nog meer reacties

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.