Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mirena en vloeien

Sinds ik 2 maart j.l een mirena spiraaltje heb laten plaatsen ben ik vrijwel non stop aan het vloeien. Het is niet veel (een inlegkruisje is voldoende), maar ik vind het vervelend, het ruikt niet fris (excusez) en het is nogal een domper op mijn sexleven.

Volgens mijn huisarts kan je pas na een maand of 4 zeggen wat de blijvende situatie zal zijn. Nu wil ik best nog een maandje afwachten, maar ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van andere gebruiksters.

Wie heeft er ook zo lang gevloeid? Heb je m laten zitten en is het beter geworden? Of weg laten halen?

Alle ervaringen zijn welkom!

Bij voorbaat dank!

Marlies

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

26-05-2010 om 06:44

6 maanden

Toen ik de eerste keer een mirena liet plaatsen heb ik zes maanden gevloeid. Ook had ik bacteriƫle vaginose (vandaar de vieze lucht), dat komt vaak voor bij vrouwen die net een spiraaltje hebben en het is goed te behandelen. Bij mij ging het weg na een tijdje lactacyd gebruikt te hebben.

Na die zes maanden was ik trouwens altijd net zo lang ongesteld als voor die mirena (8 dagen), maar nog maar heel licht, terwijl ik daarvoor elke maand leeg liep. Ik was dus blij dat ik even heb doorgezet in het begin.

Prakje

Prakje

26-05-2010 om 06:59

Een jaar...

en toen heb ik hem laten verwijderen.

Wat een enorm rotding was dat... (

Lynna

Lynna

26-05-2010 om 08:26

Ik ook

Ik heb hier vorige maand ook een draadje over geplaatst want ik vloei ook zoveel. Ik ben nu net voor de 6e keer ongesteld geworden in bijna 6 maanden en het duurt elke keer ongeveer 2 weken. Niet 2 weken lang even zwaar, het begint licht en wordt steeds erger. Die stank had ik de eerste maanden ook (gatver!), dat is nu wel weg. Ik hou in de gaten hoe lang het deze keer duurt, vind ik het weer te lang heb ik met de huisarts afgesproken om een vaginale echo te laten maken.

Flora B

Flora B

26-05-2010 om 09:08

Na 6 maanden..

was alles over, echt waar!! Ik weet nog dat ik in de vakantie naar een vervangenden HA ben gegaan, die vond het ook erg lang duren, heeft toen met de gynaecoloog gebeld waar ik bij zat ( die had hem ook geplaatst), die had echt het advies om de 6 maanden af te wachten. En toen was alles over en ik ben nooit meer ongesteld. Een vriendin van mij had hetzelfde, ze is met 5 maanden naar de HA gegaan om het weer te verwijderen,ze werd geadviseerd om nog een maandje vol te houden en nu wordt haar 2e al gezet ( ze heeft het dus ook al 10 jaar)! Ik weet nog hoe vies ik mij die 6 maanden voelde ( is 11 jaar geleden)

m@rlies

m@rlies

26-05-2010 om 09:13 Topicstarter

Bedankt zover...

Bedankt, dames, voor jullie verhalen.

Ik wacht nog maar een paar maandjes af als ik het zo lees. En dan hopen dat de ervaring van Flora de mijne wordt en niet de ervaring van Prakje...

Nog meer reacties zijn welkom!

Marlies

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.