Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

karin

karin

09-05-2010 om 13:54

Misschien niet de goede rubriek,maar ben 31 en krijg al flink wat grijze haren!

Ik weet niet bij welke rubriek ik dit moet plaatsen,maar ging van de week met mijn zusje shoppen en die zei dat ze al best wat grijze haren bij mij zag(ik had er ook wel wat gezien,maar voor mijn geovel niet zoveel)
Mijn moeder zei het laatst ook en dat ze dat zelf nog niet had met haar 31,maar ik ben een beetje halfbloed met zwart haar,dus misschien zie je het dan eerder,maar leuk is anders,ik kan ze wel verven,maar dat kun je dan ook om de zoveel weken doen,of hoe lang blijft dat erin?
En kan het geen kwaad om dat regelmatig te doen,of ligt het eraan welke verf?
En weet iemand hoe het komt dat de een eerder grijs haar krijgt dan de ander?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

09-05-2010 om 14:43

Grijs haar

Het krijgen van grijze haren is vooral genetisch bepaald. Het hangt ook af van de pigmentatie van je haar. De een krijgt op haar twintigste al grijze haren, de ander pas met vijftig jaar. Het betekent dat je haar pigment verliest. Verven kan geen kwaad; je kan permanente verf gebruiken en dit groeit uit zodat je de wortels elke 6 weken moet bijwerken of semi-permanente verf/kleurshampoo die vervaagt en die er na een x-aantal wasbeurten uitgaat. Permanente verf (met waterstofperoxide/ammonia) is slechter voor je haar maar zolang je goede conditioners/maskers gebruikt valt de schade/droogheid ook wel mee. Overmatig gebruik van fohn, steiltang etc. is veel schadelijker voor je haar. Ik verf mijn haar al 25 jaar en mijn haar is hartstikke gezond (maar ik gebruik geen hitte-stijlapparaten). Als je even googlet op "haar verven" krijg je veel tips en advies.

neteret mut

neteret mut

09-05-2010 om 14:44

Geen antwoorden

maar kan je wel vertellen dat bij mij de eerste grijze haren er al waren toen ik nog maar 19 of 20 was. Ik verf niet, ook nooit gedaan en ben nu denk ik meer grijs dan donker. Hoewel grijze haren eigenlijk niet bestaan, het zijn puur witte die grijs lijken door de gekleurde haren eromheen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

09-05-2010 om 14:48

Link

Hier alvast een link met info over de oorzaken van het grijs worden van haar: http://www.kapsels.net/tips3/grijs-haar.htm

mopperkont

mopperkont

09-05-2010 om 15:22

Volgens mij niet abnormaal

Bij mij kwamen ze al met 25 jaar. Ik verf mijn haar, want anders ziet het er zooo suf uit. Volgens mij worden er meer grijze haartjes geverfd dan je denkt!

Biene M.

Biene M.

09-05-2010 om 15:33

Volgens mij begint het grijzen meestal bij dertigers. Ik ben nu 41 en bijna alle vrouwen van mijn leeftijd die ik ken verven hun haar al een paar jaar vanwege de grijze haren, sommige al meer dan 10 jaar. In mijn familie worden de meeste mensen laat grijs en ik heb ook nog niet zoveel grijze haren dat ik het nodig vind te verven.

Ach, nodig is ook zo'n woord, wat is er mis met grijs? Maar ik merk op mijn werk wel dat de 45+ vrouwen met grijze haren ouder ogen dan die met geverfde haren. Of zou dat ermee te maken hebben dat zij zich ook wat saaier kleden?

O ja, wat verven betreft: als je een spoeling gebruikt, is de kans groot dat die juist op je grijze haren niet zo goed pakt.

Nasha 1st

Nasha 1st

09-05-2010 om 16:01

28 en net bevallen

was ik....toen zag ik de 1e grijze haren al....Dit jaar word ik 40 en als ik het niet verf ben ik helemaal grijs....

tonny

tonny

09-05-2010 om 17:38

Eerste grijze haren...

hm, da's al een aardig tijdje geleden, ik heb het niet onthouden.

Ik heb een tijdje geverfd, toen een tijdje niet om te zien hoe ver de witte haren waren opgerukt, toen na het vinden van een voordeligere kapper die ook best na zes weken alleen de uitgroei wil verven opnieuw gaan verven. Nu zit ik te prakkizeren hoelang ik ermee door zal gaan. Stoppen als er al veel haren wit zijn is erg lastig, je moet dan een erg lelijke overgangsfase met zeer zichtbare uitgroei door. Vrees ik.
Nou ja, ik verf nog even door.
Maar niet tot in het bejaardentehuis; donker of juist blond haar boven een duidelijk bejaarde huid, hm, dat vind ik niet zo mooi. Al straal je er wel mee uit dat je nog steeds veel zorg (en geld) aan je kapsel besteedt. En ja, als je haar maar goed zit

Niet verver hier

... en het kan allebei mooi staan ... vinnik...

Op zich vind ik grijs worden niet genoeg reden om te gaan kleuren, dat kleuren moet dan ook echt wel mooier zijn dan ongekleurd.

Een goede coupe scheelt ook een hoop..

Net 45

en sinds een jaar verfloos. En grijzend. En misschien ben ik niet objectief, dat kan natuurlijk, maar ik vind mezelf er een stuk frisser en fruitiger uitzien sinds ik gestopt ben met verven. Echt, dat had ik jaren eerder moeten doen...

Ingrid

Elisa Gemani

Elisa Gemani

09-05-2010 om 18:45

Verven

Was vergeten te vermelden dat ik dus mijn haar al 25 jaar verf (ben nu 40) maar ik heb nog geen grijze haren. Ik blijf lekker verven want ik vind het leuk om mijn haarkleur een paar keer per jaar te veranderen Mocht ik grijze haren krijgen, blijf ik zeker verven want ik vind mezelf veel te jong voor grijs en ik vind grijs gewoonweg niet mooi. Het kan mooi staan bij sommige mensen maar het zou mij niet staan. Voor nu blijf ik fijn lichtblond en als het herfst wordt ga ik waarschijnlijk voor donker roodbruin...

Vic

Vic

09-05-2010 om 18:46

Witte streepjes

Bij mij verschenen rond mijn 30e de eerste grijze haren. Inmiddels (37) heb ik zelfs wat grijze bosjes, maar ik vind het zelf nog niet heel opvallend. Vooralsnog ben ik nog niet van plan het te gaan verven (maar ik behoud het recht voor om ieder moment daarover van gedachten te veranderen).

tonny

tonny

09-05-2010 om 19:06

'ik voel mezelf te jong voor grijs'

Tja, dat heeft iedereen

Wanneer voel je je oud genoeg voor grijs?
Vertel!

tonny

Primavera

Primavera

09-05-2010 om 19:12

Verschilt de snelheid van grijs worden ook?

Ik weet dat de leeftijd waarop je grijs wordt erg kan verschillen. Wat ik me afvraag is als je grijs wordt of de snelheid waarmee je dan grijs wordt - dus het tijdsbestek van eerste grijze haar naar volledig grijs - ook verschilt per persoon?
Vraag voor degenen die grijzend zijn: hoelang duurde het bij jullie om op het punt aan te komen waar je nu bent?
Zelf, nu 40, heb ik nog geen grijze haren kunnen ontdekken, maar ik ben dus benieuw hoe lang ik nog heb vanaf dat ik wel een grijze haar zal vinden. Ik wil het eigenlijk niet gaan verven, maar aan de andere kant wil ik het haar ook niet kort knippen.
Groeten Primavera

Biene M.

Biene M.

09-05-2010 om 19:27

Primavera en tonny

Primavera, toen ik mijn man op zijn 28e leerde kennen had hij al best wat grijze haren. Zijn broer begon een paar jaar later pas grijze haren te krijgen, maar die heeft mijn man nu royaal ingehaald. Dus als de eerste grijze haren komen, weet je nog steeds niet waar je aan toe bent

Tonny, ik vind dat ik voor mijn leeftijd heel weinig grijze haren heb. Dus ik vind mezelf eigenlijk best oud genoeg voor wat meer!

Yta Chalne

Yta Chalne

09-05-2010 om 19:36

De laatste keer bij de kapper zag ze een paar grijze haren (ik ben 39). Ik heb ze in dezelfde kleur laten verven als de rest (blond), want vrijwel geen pigment én grijs staat niet mooi. Bij donker haar vind ik het veel leuker staan, vooral als je heel donker haar met lichtgrijze plukken hebt. Mensen met wat meer kleur in hun huid kunnen ook vaak meer grijs hebben. Muiskleurig haar wat vergrijsd zou ik dan weer lekker verven.
Ik ken overigens vrij veel (principieel en minder principieel) niet-ververs. Die nemen hun haar zoals het komt.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

09-05-2010 om 19:41

Tonny

Mijn moeder kreeg haar eerste grijze haren toen ze in de vijftig was en nog steeds is ze niet helemaal grijs (ze is nu 74). Maar bij haar staat het best hip want ze heeft heel donker haar en het past goed bij haar huidskleur. Ik ben zelf extreem bleek en heb een onbestemde kleur blond van mezelf dus ik vrees dat ik niet mooi grijs word en dat het mij heel flets zal maken. Tja en verder ben ik pas sinds kort weer aan het daten; de meeste mannen schatten mij eind twintig of dertig hooguit en dat wil ik graag zo houden Vraag het nog maar eens over tien, twintig of dertig jaar

Fatima

Fatima

09-05-2010 om 19:58

Zo jong schatten?

Daten met mannen die een vrouw van 40 als eind 20 schatten zou ik niet doen. Wat een engerds. Daar ben je nog trots op ook?

Hoe weet je overigens dat je geen grijze haren hebt als je al vanaf je 15de je haar verft?

Lys Lionne

Lys Lionne

09-05-2010 om 20:01

Grijs....

Ik ben ook al pigment aan het verliezen sinds mijn 25e ofzo, maar nu ik richting 40 ga is het eigenlijk zelfs met verf niet meer te verbloemen. Ik blondeer het nu regelmatig en mensen maken vaak complimentjes over die leuke highlights in mijn kapsel. Dat juist dát mijn eigen haarkleur is (spierwitte plukken dus!) vertel ik dan maar niet hihi.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

09-05-2010 om 20:23

Fatima

Mijn laatste vriendje was bijna 10 jaar jonger dan ik, niks mis mee, toch? Ik voel me zelf ook nog geen 40 dus waarom niet? Mijn vader was ook een stuk jonger dan mijn moeder. En ja, het is best complimenteus als men je zo'n 10 jaar jonger schat, niet dan? Enne, aan de uitgroei kun je zien wat je natuurlijk haarkleur is...

Brianna F

Brianna F

09-05-2010 om 21:35

Genetisch

Ik denk echt dat het aan de genen ligt. Mijn man is helemaal grijs dat begon al vanaf z'n 30e, zijn vader was met 40 jaar al helemaal grijs.
Mijn vader is nu met 78 nog niet helemaal grijs en het heeft lang geduurd voordat er eindelijk wat grijs door kwam. ik ben 50 en heb nog geen grijze haar en ben donkerbruin van mezelf, dus grijs zie je heus wel. ik weet niet wat ik ga doen als er ooit grijze haren verschijnen.

Vic

Vic

09-05-2010 om 22:31

Mijn opa

Mijn opa heeft minstens tot zijn 80e geen enkele grijze hoofdhaar gekregen. Hij ontkende dat hij het verfde en eerlijk gezegd was het daar ook helemaal geen man voor, dus ik geloof hem. Die genen heb ik in ieder geval niet geerfd.

'tussen de oren'

Volgens mij zit dat idee dat grijs haar per definitie lelijk is vooral tussen de oren. Nu ben ik van nature zowel qua haar als huid redelijk donker, dus idd, wat ook de kapper zegt..dat maakt het grijs een stuk levendiger dan bij sommige andere huid/haarkleuren. Maar het valt me de laatste tijd echt op dat ik heel veel vrouwen met grijs haar zie die er echt heel goed uitzien. Niet oud, maar mooi. Met flair, knalkleuren kledig en een hippe bril of een strakke broek. Ik vind dat echt leuk. Het valt me (jaja ik weet het, niet objectief) ook heel vaak op hoeveel vrouwen er rondlopen met obviously geverfd haar dat net niet de goede tint heeft. Te hard, te fel, te rood, te zwart. Wat dan ook weer uitnodigt tot teveel make up, of rare kleuren kleren om de boel weer een beetje in verband te krijgen. En bij sommige mensen (die ik ken, inclusief mezelf zie ik in retrospect)...als je je haar altijd verft word je een beetje immuun voor de kleur. Net zoals je je eigen parfum niet ruikt, 'zie' je ook niet nmeer echt de kleur verf in je haar. Met als gevolg dat ik veel mensen zie die door de jaren heen steeds wat uitgesprokener worden in hun haarkleur, wat niet altijd echt beter bij je past.

En over goede/slechte coupes... Ik vind echt beroerd geknipt haar nooit leuk, of het nou rood, blond, zwart of grijs is. Wat ik overigens nog erger vind is mega uitgroei. Van dat lange haar met middenscheiding waar je dan aan weerszijden minimaal 3 cm 'eigen kleur' ziet.

Ik snap echt niet dat als je klaarblijkelijk je haarkleur zo'n issue vindt dat je het verft, dat je het dan geen punt vindt om met zo'n afwijkende 'baan' van 6 cm 'naturel' over je hoofd de straat op te gaan. Het maakt mij allemaal niks uit hoor, ik vind iedereen even aardig of leuk, met of zonder grijs of uitgroei. of wat dan ook, maar het verbaast me...ik snap het gewoon niet helemaal.

Ingrid

Bastet

Bastet

10-05-2010 om 08:14

Uitgroei

TJa,sommigen lopen een tijdje met flinke uitgroei,omdat ze willen stoppen met verven.Vriendin van mijn zoon is asblond,en laat zwart uitgroeien,dan zit er niks anders op dan een tijd met uitgroei te lopen helaas.
Bastet

Ja,nee

dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde alleen maar de uitgroei bij mensen die om, wat voor reden dan ook denken dat 4 keer verven per jaar genoeg is. Verbazend vind ik dat. Want je doet het toch vnl voor de 'mooi' toch? Maar als je er de helft vh jaar uitgegroeid bijloopt dan kun je volgens mij overall net zo goed het hele jaar 'naturel' gaan. Wsch gemiddeld genomen mooier...

Tirza G.

Tirza G.

10-05-2010 om 12:00

Ingridt

Ik vind juist die vrouwen in hun Cora Kemperman hobbezakken met kek grijs haar en zo'n hippe vierkante bril heeeeeeeel eng

Tirza

tonny

tonny

10-05-2010 om 13:03

Uitgroei is uitgroei

of je nu te lui of te zuinig bent om op tijd te laten verven, of dat je besloten hebt ermee te stoppen. Uitgroei is gewoon geen gezicht, in de meeste gevallen.

Maar ik zie mezelf ook nog niet met gemillinmeterd haar lopen als voorbereiding op naturel & grijs.
Hellup!

Oh ja, ik werk ook nog aan een balie waar ik de hele dag mensen te woord sta - dan moet je er toch een beetje fatsoenlijk bij staan.

Vic

Vic

10-05-2010 om 13:08

Naar eigen kleur

Toen ik na jaren als blondine weer met mijn eigen haarkleur door het leven wilde gaan, heb ik het net genoeg laten uitgroeien tot je mijn echte haarkleur zag. Vervolgens alles in die kleur laten verven. Met grijs zou je ook zoiets kunnen doen, en dan een tijdje overbruggen met een coupe soleil.

Tirza

nu moet ik eerst even googelen op cora kemperman hobbezakken....dan zal ik daarna iets terugschrijven, OK?

Ingrid (t zal allemaal wel projectie zijn, ik zie nl voornamelijk hele stijlvolle, naturelle doch niet bejaard ogende dames met grijzend haar. Het meeste wat in mijn ogen te overdadig kek oogt heeft dan juist weer van dat iets te rood geverfde haar & overdadig lippenstift)

Massi Nissa

Massi Nissa

10-05-2010 om 20:17

Het is niet handig

Ik heb al sinds mijn 24e grijze haren en het worden er steeds meer. Nu (12 jaar later) heb ik grijze plukken. Ik verf mijn haar, maar loop soms wekenlang met uitgroei rond. Dat komt deels omdat ik het verven uitstel (ik vind het een rotwerkje, met en zonder hulp) en deels omdat ik elke keer weer denk: zal ik het gewoon laten gaan? Maar ja, dan loop ik rond met grijze haren aan de zij- en bovenkant, terwijl de achterkant nog keurig mijn eigen kleur heeft (bruin).
Stiekem zou ik willen dat alle haarverf uit de winkels verdween.
O ja, vroeg grijs worden zit enorm in de familie, aan beide kanten.
Groetjes
Massi

Vic

Vic

10-05-2010 om 22:47

Vergeet niet

De bril aan een kettinkje rond de hals.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.