Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

dorothea

dorothea

22-03-2013 om 13:01

Misselijk na eten

Ik heb al een tijdje dat ik na het eten licht misselijk ben. Dat is meestal na het warm eten maar soms ook na de lunch. Ook heb ik wel eens buikpijn en soms wat gerommel in de buik. Ik heb gemerkt dat ik ook buikpijn heb na het eten van een ei. Het wordt alleen steeds erger. Ik heb net een boterham met een eitje gehad en ben echt heel erg misselijk. Het lijkt dus niet van zelf over te gaan maar juist steeds erger te worden. De misselijkheid begint vrijwel meteen na het eten.
Iemand een idee waaraan ik zou moeten denken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

22-03-2013 om 13:10

Ben geen dokter maar

waar denkt je huisarts aan?

Huisarts inderdaad

Van zwanger tot darmkanker, het kan allemaal. Dus zou ik toch maar de huisarts gaan om het uit te zoeken.

dorothea

dorothea

22-03-2013 om 13:28

Ik wilde de huisarts ook bellen maar ja, vrijdagmiddag en zo. Ik zal t dan toch zo maar even doen na de middagpauze. Zwanger ben ik niet en ik wil nou ook niet meteen denken aan darmkanker of zo.

Bij mij

Als ik misselijk na het eten wordt heb ik teveel lactose binnen gekregen. Zit in de meest vreemde dingen.....Dus het kan ook iets zijn wat niet zo heel 'eng' is. Maar evengoed sluit ik me aan bij de rest: naar huisarts ermee

MariaV

MariaV

22-03-2013 om 14:54

Ideeën

Ik denk net als Picasso aan een allergie of inteolerantie. Wat je nu zelf kunt doen , is heel precies opschrijven wat je eet en of je al dan niet misselijk bent (erg of een beetje). Daar kan je huisarts alvast mee aan de slag.
Als je het hebt over misselijkheid en gerommel in je darmen, zou het heel goed lactose-intolerantie kunnen zijn. Dat is niet ernstig en er is vrij gemakkelijk mee te leven.

bertje1

bertje1

22-03-2013 om 22:08

Galstenen?

ik roep maar wat... zou kunnen maar vaak meer klachten. naar de dokter als het na het weekend nog zo duidelijk is.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-03-2013 om 22:52

Galstenen

Als je galstenen hebt, heb je echt flink pijn bij je lever/maagstreek. Mijn ervaring is dat die pijn in het begin nog te doen is maar met de week sterker wordt tot je niet meer weet waar je het zoeken moet. Dat hangt samen met het eten van vet. Zodra je vet eet, spelen die galstenen op. Aangezien jij het niet over pijn hebt, maar over misselijkheid, zou ik niet direct aan galstenen denken. Maak maandag dus maar een afspraak.

Silvester

Silvester

24-03-2013 om 11:23

Teveel maagzuur of een lichte maagzweer zijn ook mogelijkheden, oorzaken zin divers, je kan eens googelen of gewoon naar de huisarts gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.