Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

nikje

nikje

03-07-2012 om 19:59

Moe etenstijd

Hebben jullie dat ook wel eens?
Ik heb de laatste tijd weer steeds vaker dat ik vlak voor ( ik zit dan al aan tafel) ontzettend moe word, echt een golf van moeheid die me letterlijk overvalt. Zodanig dat ik met moeite mijn ogen kan open houden.
Zowel bij de lunch als bij het avondeten gebeurt me dit.
Ook tijdens of blak na het eten gebeurt het me wel eens.
Ik maakt me er nooit zo druk om maar het gebeurt de laatste maand wel heel vaak, eigenlijk bij elke maaltijd wel.
Herkend iemand dit en enig idee wat het veroorzaakt? Ik kan het tot nu toe nergens naar herleiden.
Vind het wel erg raar, vervelend begint het nu ook wel te worden aangezien de "aanvallen" ook steeds langer duren.

Gr.
Nikje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Te lang niets gegeten?

dat je suikerspiegel laag is of zo?Verder zou ik niets kunnen bedenken. Als het lang zo blijft ozu ik wel even langs de huisarts gaan, gewoon om van alles te laten checken?

Ellen

Ellen

10-07-2012 om 21:59

Grappig dat ik iemand anders hierover hoor. Ik heb dat nl. ook, en dan voornamelijk tijdens het avondeten. Voor het eten is er niets aan het handje maar zodra ik ga eten overvalt de vermoeidheid me. Ik denk zelf dat het iets met de spijsvertering te maken heeft. Dat het lichaam extra energie verbruikt om mijn eten te verteren ofzo. (onzin waarschijnlijk maar ik probeer een verklaring te verzinnen.!)

Je zou je hb eens kunnen laten meten. Van ijzertekort kun je erg moe worden, als je een drukke dag hebt en pas tijdens het eten rustig gaat zitten kan de vermoeidheid ineens binnen komen. Maar een lage suikerspiegel door (onbewuste) honger kan ook. Vraag het gewoon je huisarts eens. Kan vast ook via het telefonische spreekuur.

Oh en tijdens het eten verteer je je voedsel nog niet Dat moet eerst nog via je maag naar je darmen. Duurt wel een half uur voordat je echt gaat verteren (waar ik last van heb als ik lactose heb gegeten, dat zuigt bij mij energie weg, maar da's een ander verhaal)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.