Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Beetje bang

Beetje bang

12-01-2010 om 23:15

Moedervlek

Maandag ben ik naar de dokter geweest voor een moedervlek die steeds veranderd. Steeds dacht ik al wel, dat moet ik maar eens laten zien. Toch heb ik er enorm lang mee gewacht. Ik weet niet eens meer hoe het er oorspronkelijk uitzag. Maandag leek het op een prachtige gladde bloedblaar. Vandaag is het weer lichter van kleur met rode rand en zwarte stippen. De huisarts vond het ook een "raar ding". Morgen wordt het weggehaald, maar vind het toch wel eng. Wie heeft ervaring met zo'n raar ding ?

groetjes Beetje bang

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vervolg?

Wat is het vervolg?
Wordt het ook opgestuurd voor onderzoek?
Hier een man met nu 3x geholpen aan meerdere veranderde moedervlekken. Alle keren huidkanker Hoop dat het bij jou meevalt.

Tinus_p

Tinus_p

13-01-2010 om 13:57

Verschilt nu eenmaal

cobi:
"Even kort en bondig de info waarom je vraagt: bij mij is laatst om cosmetische reden een moedervlek weggehaald door de kaakchirurg en die heeft 'm doorgestuurd naar een lab. Ik hoefde me nergens druk om te maken, want volgens hem is dat standaard procedure."
Ik heb een keer of 4-5 moedervlekken laten weghalen, allemaal op t oog goedaardig, bij verschillende artsen. Soms stuurde de arts de vlek in voor onderzoek (onder het motto: dat hoort en ik wil het graag zeker weten), soms niet (onder het motto: ik zie zo wel dat het goed is).

100%mama

100%mama

13-01-2010 om 16:29

13x

Hier 13x een moedervlek laten weghalen om verschillende redenen, maar wel allemaal medisch gezien. Groeien, bloeden, kleur verandering. Allemaal zijn ze opgestuurd en allemaal waren ze goed. Ga dus niet teveel in de stress zitten hoor. Het weghalen is zo gepiept, echt waar! Succes en sterkte!

dre

dre

14-01-2010 om 12:11

Afwachten

Hoi beetje bang,

Helaas heb ik ruime ervaringen met rare moedervlekken en heb dus ook al meerdere keren een melanoom gehad.
Ik kan me voorstellen dat je je druk maakt, maar dat heeft nu nog niet zoveel zin. Voor nu is het belangrijk dat je de de vlek in ieder geval weg laten halen en op laat sturen. Je hebt de grootste kans dat het allemaal onschuldig is.

succes!
Dre

Beetje bang

Beetje bang

14-01-2010 om 22:09

Wat langer verhaal

Het was niet uit cosmetisch oogpunt, ook niet omdat ik me zorgen maakte, tenminste in eerste instantie niet. Bij mijn moeder is er een tijdje geleden huidkanker gediagnostiseerd. Ik was dus een beetje aan het lezen op internet en kom "mijn" rare ding tegen. Er stond de naam melanoom onder. Toen dacht ik wel, dat ding moet ik een keer laten zien. Mijn man ontdekte op ongeveer hetzelfde moment, doordat hij over mijn been wreef, dat er iets zat wat raar voelde.

Dat dus als reden waarom ik naar de huisarts ging. De huisarts vond het ook een verdacht ding en besloot direct dat het weggehaald moest worden. Dat is dus inmiddels gebeurd, gisteren. Ik kan nu alleen maar afwachten. Ik vroeg me alleen af of iemand het herkent ? Een moedervlekje dat in de loop der tijd is veranderd naar een soort bloedblaar. Soms met blauwzwarte puntjes, soms wat lichter van kleur.

Ik maak me niet echt druk, maar soms komen er wel even enge gedachten. Stel dat...niet slim, weet ik, maar wel logisch,

Mm..

ik durf niet te zeggen dat ik het herken, maar ik heb wel vele kleine soort bloedblaartjes over heel mijn lijf.

ik heb het nooit als moedervlekjes gezien, om je de waarheid te zeggen.. dus ook nooit over gedacht om er eens naar te laten kijken.

ze zijn maar heel klein(de grootste 1cm). soms krap ik er een kapot, en dan komt ie gewoon weer terug.

ik dacht eigenlijk dat het haarvaatjes waren die een blaartje vormen, een soort spatader aan het oppervlakte van mijn huid??

Salie

Salie

15-01-2010 om 14:03

Hier ook

Ik heb drie vrij grote op mijn buik. Eentje daarvan is ook wat raar geworden de laatste tijd. Die gaat dus ook onderhand weg.
Ik heb pas een beetje gezocht op internet en daar kwam ik een stukje tegen dat juist de kleine, platte, meer een soort vlekje vaker kwaadaardig zijn en niet die dikke grotere. Maar of dat echt zo is weet ik niet.
Succes met wachten.
Gr. Salie

Beetje Bang

Beetje Bang

16-01-2010 om 01:27

Zofia

Ja die kleine dingen heb ik ook. Ik heb een lichte huid, dus misschien is dat de huid die dat vaker heeft, maar dat zijn nooit geen moedervlekjes geweest. Dat gekke ding bij mij was ooit een klein moedervlekje. Het is gegroeid en groter en dikker geworden. Daarnaast is het verkleurd van lichtbruin (volgens mij) naar donker paars zwart. Het is al langer geleden, dus durf ik niet met zekerheid te zeggen of hij licht of donkerbruin was, kan ook wel licht grijs zijn geweest. Ik heb heel wat plekjes dus, maar deze zag er anders uit. Niet enorm groot, zo'n 0,5 cm. Ik weet dat je moedervlekken of plekjes die je niet vertrouwd moet laten zien. Toch denk je al snel, dat overkomt mij niet. Pas toen een aantal mensen in mijn omgeving zeiden dat ik NU moest gaan, ik het deed. Nu de huisarts zei : Dit is inderdaad een raar plekje, maakte ik me een beetje zorgen.

Beetje Bang

Beetje Bang

16-01-2010 om 01:33

Ja klopt

Die hele grote, zijn vaak niet kwaadaardig. Dat heb ik ook gelezen. Toch gebeurd het wel een enkele keer. Als een moedervlek veranderd moet je er zeker mee naar de dokter. Dat wist ik al wel, maar deed het dus toch niet. Ik baal er nu weer van dat ik vergeten ben mijn naam te veranderen.

mirreke

mirreke

17-01-2010 om 16:15

Beetje bang, forumbeheer

je kunt forumbeheer mailen en vragen of ze je naam in het hele draadje in beetje bang willen wijzigen. Soms ook doet forumbeheer dat al uit zichzelf als ze het zien.

Beetje bang

Beetje bang

22-01-2010 om 23:02

Nog steeds geen uitslag

Ik heb het gevoel dat het positief is, maar maak me ook enorm veel zorgen. Mijn moeder wordt vervroegd geopereerd, omdat het er niet goed uit ziet. Gisteren kreeg ze ook een dikke kaak. Ze belde me lachend op, maar ik wist dan net weer dat daar lymfeknopen zitten. Maandag voor haar een operatie, ik hoop dan eindelijk een uitslag te krijgen. Ik heb woensdag gebeld, vandaag ook, maar ze hadden nog geen uitslag. Ik maak mezelf wijs dat dat een goed teken is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.