Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moedervlek wegbranden

Volgende week laat ik bij de huisarts een stuk of 10 matig tot grote moedervlekken weghalen. De huisarts had het over verdoven en dan wegbranden, en mijn moeder kwam vervolgens met spookverhalen over enorme brandblaren en littekens. Hoe erg is het echt? Dat ik er kleine littekentjes aan overhoud is duidelijk en ook niet erg (beter dan een moedervlek van 2 cm doorsnee). Hoeveel last ga ik ervan krijgen?
Iemand ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee joh

Ik heb er 2 weg laten halen dmv branden. Dit ging met behulp van een soort diathermisch mes. Ik moet zeggen dat het bij mij wel ging om verheven moedervlekken. Weet niet of dat bij jou het geval is.
In ieder geval heb ik er helemaal geen blaren van gekregen en is het heel mooi genezen.

Jacoline29

Jacoline29

19-11-2008 om 13:50

2 stuks

die waren onrustig.1 bij de dermatoloog die is er uit "geschept" 2e bij de huisarts.Geen blaar oid niks hoor,alleen een paar hechtinkjes en een mooi klein litteken.

Woutje

Woutje

19-11-2008 om 18:08 Topicstarter

Gelukkig

Bedankt voor jullie reacties. Mijn moedervlekken zijn gelukkig niet verdacht, maar vooral onder invloed van zwangerschapshormonen zijn ze in de loop van de jaren wel zo groot geworden (de meeste verheven) dat ik het niet mooi meer vind. En soms irriteren ze me ook letterlijk, omdat ze bijvoorbeeld langs de rand van mijn kleding of ondergoed schuren.
Het zal wel goed komen!

2 cm

een 2 cm grote moedervlek en dan laten wegbranden? Nou, daar zou ik zelf nog even over moeten nadenken hoor. Ik zou er voor kiezen om ze door een dermatoloog te laten verwijderen.

Woutje

Woutje

19-11-2008 om 22:48 Topicstarter

Karin*

Die grote moedervlek is een 'verheven' moedervlek, dus zit alleen aan de onderkant met een klein stukje aan de huid vast. Ik ging ervan uit dat de huisarts dat stukje zou lossnijden of knippen, maar hij wil het dus branden. Ik ben benieuwd...

Minet

Minet

21-11-2008 om 12:23

Thermische draad?

Ook mijn huisarts had het over wegbranden, wat later bleek dat hij een thermische draad in lusvorm gebruikte om onder de moedervlek door de 'snijden' Na de eerste heb ik de rest laten verdoven....ik vond het echt pijnlijk, na de verdovingsprikjes was het prima te doen.

Groetjes, Minet

Zoon

oei...zoon heeft ook een moedervlek die redelijk hoog zit,in zijn hals.
Nu wilden we hem weglaten haeln en de arts zei wegbranden maar als ik lees dat het toch zeer doet....denk ik nog even

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.