Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

anoniempje

anoniempje

03-06-2010 om 20:37

Morgen met dochtertjes urine naar de dokter,zo bang voor suikerziekte!

Ik moet dit even kwijt,terwijl de tranen al over mijn wangen rollen(zwanger!),het viel ons op dat 1 jaar geleden ons dochtertje vrij veel dronk,maar ze tranpireerd ook erg,dus niet direct reden tot zorgen!
Nu valt het ons op dat ze ook veel moet plassen,sinds 2 dagen extreem veel,zodat ze het niet eens meer op kan houden(het rare is wel dat ze s'nachts goed doorslaapt,en niet om drinken vraagt),maar s'nachts nog echt een luierbroekje aanmoet,want ze houdt het niet droog!
Ook kijkt ze vaak bleek en heeft een andere kleur rondom de oogjes(maar ze heeft ook exzeem)
Ze heeft ook regelmatig dat ze thuis en op school een beetje moet spugen!

Er spookt vanalles door mijn hoofd nu,want ze heeft toen ze 6/7 maanden oud was,pneumokokken gehad(menigitus),waarvan ze 3 dagen kritiek heeft gelegen

Een buurjongetje heeft haar toen ze 9 maanden was een vingerpunt fanta gegeven(daar was ik echt boos om toen)

En ze heeft een keer zo'n zakje siliconenbolletjes in haar mond gehad(waren uit schoendoos gevallen),maar gelukkig hadden we dat net op tijd eruit kunnen pakken(mond)

Ik ben haast overtuigd dat ze het heeft,hoewel ze nu toch niet extreem drinkt,maar sinds enkele dagen zoveel moet plassen(dacht eerst aan blaasontsteking,maar toen ging er een lampje branden en dacht direct aan suikerziekte),ik heb vanmorgen met moeite de dokter gebeld en mag morgen wat urine brengen,maar ik ben zelf zwanger(26 weken)en toch al emotioneler enz,ik kan dit er eigenlijk niet bij hebben,maar ik kan niet meer wachten tot na de bevalling!

Heb het gister met mijn zusje besproken dat ik me zo'n zorgen maak,want het is niet niks mocht ze het hebben,maar zei praat zo nuchter van er is toch mee te leven en maak je niet zo druk...

pfff ik moet dit even kwijt,overigens zit het helemaal niet in onze familie,maar dat wil niets zeggen!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anoniempje

anoniempje

03-06-2010 om 20:40

Bij wat door mijn hoofd spookt,daar bedoel ik mee,waarvan zal ze

Met dat door mijn hoofd spoken daar bedoel ik mee zal het het van 1 van die dingen gekregen hebben,mits ze het heeft!!!

Zucht......

picobello

picobello

03-06-2010 om 20:57

Diabetis door fanta?

bedoel je echt dat je dochter evt diabeet zou worden door een van die dingen?
Google maar even op diabetis.
Ik hoop voor je dochter dat ze het niet heeft, maar als het toch zo is, is er goed mee te leven.
Goed van je dat je de dokter gebeld hebt. Zo weet je of je je terecht zorgen maakt of niet.

Geniet van je zwangerschap, ik snap dat het nu ff zwaar is. Sterke.

anoniempje

anoniempje

03-06-2010 om 21:09

Ok dank je voor je reactie,maar ze heeft al veel gemaakt,ze blij

Ok dank je voor je reactie,ik maak me om alles even druk op het moment,niet goed voor de zwangerschap,maar ze heeft ook al veel meegemaakt,ze blijkt ook selectief mutisme te hebben,gelukkig wel een licht vorm,maar het is toch moeilijk in de klas om niet te praten(alleen tegen 2 vriendinnetjes te fluistern)enz,maargoed dat zijn weer andere zorgen,maar je weet ook niet ofdat dit een oorzaak is van menigitus!
Wel fijn dat ze nu met mijn dochtertje aan de slag gaan op school via iemnad die ervaring heeft met s.m,da's wel weer een zorg minder!

Yta Chalne

Yta Chalne

03-06-2010 om 21:32

Rust

Even een paar dingen: Diabetes Mellitus type I krijg je niet van fanta (dat is echt onschuldig, een vingerhoed fanta bij een baby, dat hoef je niet jarenlang te onthouden . Als je dochter diabetes heeft wil je niet wachten tot over veertien weken, dat zou bizar zijn. En gevaarlijk bovendien. En je druk maken is vermoeiend en vervelend enzo, maar je baby krijgt er niks van. Die zit warm en veilig en goed beschermd. Dus daar hoef je je geen extra zorgen over te maken Overigens, suiker in de urine kun je in minder dan geen tijd zien, dus je waarschijnlijk hoor je een afwijkende uitslag meteen, dat scheelt stress.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-06-2010 om 22:03

Kalm aan

Natuurlijk maak je je zorgen en zeker als je zwanger bent, ben je veel emotioneler maar probeer rustig te blijven; dat is beter voor iedereen, ook voor je ongeboren kindje. Het heeft geen zin om je druk te maken om dingen zolang je niet weet hoe of wat. Wacht nou maar eerst die uitslag af en dan zie je weer verder. Diabetes krijg je niet van een vingerdopje fanta en ook niet van meningitis of siliconenbolletjes. Wat de oorzaak ook zou zijn, jij of een ander heeft daar geen schuld aan. Waar het om gaat is dat je dochtertje (hoe oud is ze eigenlijk?) zich snel weer beter gaat voelen, diabetes of iets anders. Mocht het diabetes zijn, kan je daar prima mee leven. Maar het kan ook iets anders zijn en ook daar komt wel een oplossing voor...

Ach anoniempje

Meid, wat heb je toch een zorgen en wat spreekt er een paniek uit je berichtjes (niet gek hoor, als ik zie wat je mee hebt gemaakt). Ik hoop zo dat je wat rust vindt als je eenmaal bevallen bent! (liefst nog eerder natuurlijk
Gelukkig kun je vandaag al terecht bij de ha, ik hoop dat hij heel snel een goede uitslag heeft. Ik weet uit ervaring hoe je jezelf met piekeren gek kunt maken, toch moet je proberen dat wat te begrenzen, puur voor jezelf. Luister maar gewoon naar je nuchtere zus.....en post hier als het je teveel wordt.
Sterkte!

sandra75

sandra75

04-06-2010 om 08:39

Anoniempje

ik herken jouw verhaal deels...onze jongste zoon dronk ook erg veel en moest heel veel plassen. Uit bloed- en urineonderzoek bleek dat hij geen suikerziekte had, wel een urineweginfectie. omdat dat bij jongetjes (hij was toen anderhalf jaar) weinig voorkomt werden er meerdere onderzoeken gedaan en daaruit bleek dat hij een aangeboren nierafwijking heeft en zijn urinebuis is vernauwd, de aanhechtingsspieren van de nieren en de blaas zitten niet helemaal 'normaal'. Bedplassen gebeurt ook regelmatig omdat hij niet voelt dat hij moet plassen (als hij wakker is wel hoor) Wat ik met mijn verhaal duidelijk probeer te maken: maak je niet teveel zorgen, wij waren ook heel bang voor suikerziekte en hebben daar enorme zorgen om gehad,het kost je zoveel energie en voor jou is dat nu helemaal niet goed. Wacht eerst het bezoek aan de huisarts af.
Sterkte!!

En?

Wat was de uitslag?

sandra75

sandra75

05-06-2010 om 08:12

Anoniempje

weet je al iets meer??

Elisa Gemani

Elisa Gemani

10-06-2010 om 22:08

Benieuwd

Ik ben ook wel benieuwd...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.