Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Muggenbulten

Wij zijn net terug van vakantie, een weekje Portugal. Mijn zoontje (3 jaar) is daar op 1 avond heel vaak gestoken door een mug. Hij had ongeveer 6 bulten op 1 arm. De bulten werden helemaal dik en na een paar dagen kwamen er vochtblaasjes op, net zoals bij bv. een koortslip. Hij had er niet veel last van trouwens.

Herkent iemand dit? En wat kun je er aan doen? Ik durfde er niets op te smeren, omdat ik die blaasjes zo eng vond. De eerste dag heb ik wel gesmeerd met Bye Bites, een kindvriendelijk spul volgens de NLse apotheek. De tweede dag waren de bulten zo dik dat ik er speciale pleisters op heb geplakt tegen muggenbulten, die waren er na een halve dag wel weer af.

Nu heeft hij ingedroogde korstjes op z'n armen en geen last. Maar ik heb het idee dat het elke keer dat hij geprikt wordt erger wordt.

Wie heeft tips???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anonix

Anonix

25-10-2009 om 22:45

Zo zien muggenbulten bij mij er regelmatig uit. Niet altijd, ik vermoed dat het met de muggensoort te maken heeft. Maar van de Franse mug heb ik in elk geval heel erg veel last met grote bulten, blaasjes en zelfs opgezette klieren in die regio.

Als ik naar een mugrijk gebied op vakantie ga krijg ik pilletjes van de huisarts mee (Aerius, dacht ik), maar of dat helpt.. geen idee (omdat ik het niet van alle muggen heb). Ik smeer er zelf helemaal niks op.

Overigens wordt het bij mij niet elke keer erger. Het is de ene keer erg, de andere keer niet. De hoeveelheid last die ik heb hangt af van de plek waar ik geprikt ben. Op m'n bil was niet prettig, m'n bovenbeen was groot (20cm doorsnede!) maar was minder erg dan die in m'n enkel (stijve enkel en 'n week niet normaal kunnen lopen). Wat ze allemaal gemeen hebben is een vre-se-lijke jeuk! 10x zo erg als normale muggenbulten...

En helaas, zviw is er niks aan te doen.

Bastet

Bastet

26-10-2009 om 11:42

Mijn kinderen reageren alledrie allergisch op muggesteken,precies op de manier die jij beschrijft.Ik heb er weleens een smeerseltje voor gehad van de huisarts,ik vermoed dat dat een antihistimine was.
Groetjes,bastet

Hanne.

Hanne.

26-10-2009 om 21:09

Allerfree

Ik herken het een muggebult resulteerde bij mij in flink gezwollen, dikke, rode, warme plekken, met vochtbultjes. Ik heb me zelfs wel een ziek moeten melden omdat door een muggenbult mijn gezicht flink was opgezwollen.

Inmiddels ben ik er overheen gegroed ben, maar ik had altijd allerfree tabletjes op zak, is een antihistamine, en vrij verkrijgbaar bij de drogist/apotheek

wiggie

wiggie

28-10-2009 om 19:58 Topicstarter

Dank

Dank voor jullie reacties. Het zal inderdaad een allergische reactie zijn op de muggenprikken. Ik zal als ik binnenkort bij de huisarts ben vragen wat ik hem mag geven als het weer zo is.

Zoonlief heeft trouwens nog steeds rode vlekken, ik hoop dat ze wel goed weggaan en niet blijven, het lijken wel littekens te worden. Afwachten maar.

Dank!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.