Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Na elke zwemles buikpijn

en diarree.

Iemand die dit herkend van haar kinderen ?

Ik denk dat mijn dochter (badje 3, op de buik zwemmen etc) te veel water in slikt denk ik, aan de andere kant komt ze ook elke les rillend en blauwbekkend het zwembad uit wat mij ook niet gezond lijkt. Elke woensdag dezelfde klacht (ik had het eerder niet door, heb ontlasting ook laten onderzoeken omdat het dus telkens terug kwam).

Ze is nu op voorhand al weer bang om te gaan zwemmen omdat ze dan weer later diarree krijgt. Arghhh.

Als jullie nu de ervaring hebben dat het gewoon bij de nieuwe oefeningen (op de buik, hoofd onder water) hoort dan weet ik dat ik niet verder hoef te zoeken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manda Rijn

Manda Rijn

15-04-2009 om 21:35 Topicstarter

Gezondheid?

misschien toch meer een vraag voor rubriek gezondheid ?

Manda Rijn

Manda Rijn

15-04-2009 om 22:19 Topicstarter

Goed idee

om weer eens te gaan zwemmen voor de lol. Het kan ook best dat het door stress komt en dat in combi met chloorwater. Ze vindt de meester streng en ze doet erg haar best, of te wel spanning.

ja, goed idee, we gaan snel weer eens naar een recreatief bad.

Recreatief

Maar dan wel recreatief zwemmen in het bad waar je kind zwemles krijgt. Niet gezellig in het subtropisch zwemparadijs. Mijn zoon kwam ook altijd bibberend uit het diepe in het plaatselijke zwembad waar hij zwemles kreeg. Dronk ook liters van die kouwe bende met chloor.
De volgende ontlasting na het zwemmen was wit/gelig van kleur. Geen diarree maar wel lichte smeuiige ontlasting.Hmmm, zit ik hier met een lekker toastje patè.

tonny

tonny

15-04-2009 om 22:49

Herkenning

oh ja, dat herken ik uit de zwemlestijd. Wij hadden er ook eentje die het zwembad leeglebberde en elke week buikpijn had.

Zelf met je dochter zwemmen is een goeie tip, dan zie je waar het misgaat en waar ze bij zwemles waarschijnlijk niet op letten.

tonny

Jakiro

Jakiro

15-04-2009 om 23:34

Ikzelf

Ik heb standaard pijn in mijn buik na het zwemmen en ook wat diarree.
Ik denk dat ik gewoon die kou op mijn buik niet kan hebben.
Jakiro

ayla

ayla

16-04-2009 om 08:32

Ja ook

dochter zat soms te huilen aan de kant omdat ze buikpijn had en juf zei dat ze zich aanstelde . Wij wisten niet wat het was, coeliakie, stress of te veel water inslikken. Gelukkig gaat het nu beter. Ze zwemt nu beter met haar hoofd boven water of leert in ieder geval om minder water in te slikken. juf heb ik maar even ingelicht over buikaandoening en dat niet alles aanstel is.
Hoe dan ook ben ik blij als ik van het zwemgedoe af ben.

Manda Rijn

Manda Rijn

16-04-2009 om 09:14 Topicstarter

Aha bedankt

ze is dus niet de enige ! Ik ben ook zo blij als ze straks het a diploma heeft, ik laat het aan haar zelf over of ze dan nog voor b wil gaan. Het is nu zo'n lijdensweg, gelukkig maar 1 keer per week en niet 2 zoals bij andere zwemscholen ;-(

arm kind.

ishtar

ishtar

16-04-2009 om 09:34

Onze zwemschool

liet onze oudste, ook altijd helemaal blauw van de kou en soms niet meer te bewegen om terug in het water te gaan, op een gegeven moment 2 x een halve zwemles zwemmen. Even wat meer werk voor ons, maar het resultaat was wel een zwemmend kind. En minder last van zijn buik, want minder lang in het water.
Na zijn a wilde hij nog door voor b, en c, en die heeft hij wel in hele lessen doorlopen. Toen wist hij blijkbaar hoe het moest

Rafelkap

Rafelkap

16-04-2009 om 10:27

Bang

Ik had vroeger buikpijn omdat ik bang was, tijdens de zwemles. Dus het kan best stress zijn. Toen het beter ging, ging de buikpijn over.

Paula B

Paula B

16-04-2009 om 12:39

Dochter nog steeds

ja Manda, herkenbaar! Mijn dochter is nu bijna 11 en heeft er nog steeds last van. Ze is sowieso wel een 'buikpijnkind', het is haar gevoelige plek, maar met zwemmen is het wel heel opvallend.
Ik krijg trouwens de indruk dat het vooral met het chloor te maken heeft. Op vakantie aan een meertje of beek zwemt ze ook, in flink koud water soms, en is er niets aan de hand. Het kan zijn dat ze dan ook minder water inslikt, dat durf ik niet te zeggen...

Yaron

Yaron

16-04-2009 om 14:22

Hier ook

Zoon heeft altijd veel lucht in zijn buik als hij zwemles heeft gehad, hij heeft dan buikpijn en hij laat veel windjes. Na een uurtje is het vaak weer over.

Manda Rijn

Manda Rijn

17-04-2009 om 15:55 Topicstarter

We gaan het binnenkort uitproberen

we zijn end april een kleine midweek weg, eens kijken hoe ze daar op het zwembad reageert.

Ik kan mij helemaal niet van vroeger herinneren dat het zo'n ellende was die zwemlessen. Ik hoor nu via school dat er meer zijn die er heeel lang overdoen dus ook op andere clubjes, kinderen die niet meer willen, overgeven, diarree.

bluhhhh, stomme zwemlessen ;-(

Vic

Vic

17-04-2009 om 16:01

Andere zwemschool?

Ik heb ook in H-N gewoond en mijn oudste heeft twee jaar zwemles gehad bij het zwembad bij ons in de buurt. Een waar drama was dat. Ze is altijd met tegenzin gegaan en was na twee jaar nog niet uit badje 2. Na een pauze van twee jaar is ze bij een andere zwemschool op les gegaan en daar had ze het meteen naar haar zin, én binnen vier maanden haar A-diploma.

Manda Rijn

Manda Rijn

17-04-2009 om 16:04 Topicstarter

Al een keer gewisseld

beide zwemclubjes zitten in de planeet, ik ben op zich heel tevreden over hoe het bij deze club gaat maar het duuuurt maar. Ze zit er nu een jaar op en dus in badje 3, ik denk wel dat ze nog voor de zomer naar badje 4 kan.

maar pff wat een lijdensweg is het nu, in badje 2 had ze het niet, toen moest ze blijkbaar minder vaak met het gezicht onder water. Ik denk dat het toch door het chloor komt en de hoeveelheid water die ze inslikt.

Vic

Vic

17-04-2009 om 16:19

Mocht je toch wat anders zoeken

Mijn dochter heeft uiteindelijk haar diploma gehaald in zwembad Groenendaal. Dat was wel twee keer per week, en op zeer onhandige tijden. Gemiddeld rekenen ze daar 7 maanden tot het A-diploma, razendsnel dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.