Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

welmoed

welmoed

17-11-2009 om 10:58

Nachtangst

Een tijdje geleden werd hier bij Ouders Online goudpapaver geadviseerd tegen nachtangst.
Zijn er al mensen die er ervaring mee hebben?
Ik gebruik inmiddels antidepressiva (citalopram) en voor het eerst in hele lange tijd heb ik minder last van nachtangst. Het is meestal minder heftig nu.
Iemand al ervaring met goudpapaver?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

18-11-2009 om 11:21

Geen ervaring

... maar ik zou als je al een a.d. slikt nooit op eigen houtje iets erbij gaan gebruiken. Altijd overleggen met de behandelaar. Ook als het om een natuurlijk middel gaat, want die zijn lang niet altijd onschuldig.
En wat bedoel je met nachtangst? In het algemeen wordt hiermee pavor nocturnus bedoelt, maar dat is niet iets waarvoor je a.d. krijgt voorgeschreven. Bedoel je een angst/paniek-stoornis die vooral 's nachts optreedt misschien?

welmoed

welmoed

18-11-2009 om 16:28

Verduidelijking goudpapaver

Een maand of wat geleden stond er in de vraagbaken van ouders on Line een vraag van iemand met een kind dat last had van pavor nocturnus, nachtangst dus.
Als antwoord stond er dat er iemand was die goede ervaringen had met goudpapaver. Dit moet natuurlijk in overleg met een arts gebruikt worden.
Mijn vraag is heeft iemand dit al uitgeprobeerd en zo ja wat is het resultaat?

Bij mij is a.d. niet voorgeschreven tegen nachtangst maar tegen depressie en een angststoornis. Maar het gevolg is wel dat ik er voor het eerst sinds jaren minder last van heb.

Puck2

Puck2

20-11-2009 om 09:47

Kijk eens bij basisschoolleeftijd

Welmoed, bij basisschoolleeftijd loopt een draadje van Lidewij waarin goudpapaver ter sprake komt. Lijkt me de moeite waard om daar even een kijkje te nemen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.