Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ayla

ayla

15-04-2010 om 08:38

Nagel ingescheurd

Gatverdegatver, jongste heeft vanochtend 1 nageltje ingescheurd, zit nog maar aan 1 punt vast, ach het arm mannetje moest huilen, hij trilde helemaal ervan en het is echt geen huilebalk. Assistente van de ha zegt dat ze er niets aan kunnen doen end at we moeten proberen het af te knippen maar dan heeft hij geen nagel meer over. Is dat echt het enige wat je kunt doen? En hoe snel groeit zo’n nieuwe nagel terug?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vet gaasje

ik zou sowieso een vet gaasje op dat rauwe nagelbed doen, droge gaasjes kleven er zo in vast en dan is het een drama om het eraf te halen.

Er zijn speciale geprepareerde gaasjes, ik herinner me van vroeger iets van biogaze (ja, google herinnert zich het ook)

Beterschap, het zal wel een paar maandjes duren voor de hele nagel weer terug is

Hanne.

Hanne.

15-04-2010 om 09:38

Duurt lang

Oudste heeft dat geintje van de zomer ook gedaan. Voordat er weer een nieuwe nagel op zat heeft lang geduurd, denk toch al snel een maand of 4.

Afknippen is wel de beste optie, in de tijd dat er geen nagel op zit zou ik de teen ter bescherming evt met een pleister afplakken. Vette gazen etc waren hier niet nodig. Het nagelbed was gewoon droog.

angel3

angel3

15-04-2010 om 10:23

Hoe wij het deden

dochter had het vorig jaar met haar 2e teentje. Nagel lag er half af. Ik heb de nagel laten zitten en er steeds stevig een pleister ter bescherming overheen geplakt. Uiteindelijk liet de nagel toch los maar was het nagelbed eronder al wat 'gehard'. Na een tijdje zat er weer een nw nageltje. De nagels groeien best hard bij kinderen. In no time zit er weer wat

Puck

Puck

15-04-2010 om 10:49

Leukoplast

Als de nagel er nog aan zit dan kan je met leukoplast of sporttape het rauwe nagelbed beschermen door de nagel weer vast te plakken aan de rest van de nagel en zo het nagelbed weer te bedekken. Als je de tape alleen op de nagel plakt (en dus niet op de vleesranden erom heen) dan groeit het gewoon mee en hoef je het niet steeds te verwisselen. Ziet er na een paar dagen flink groezelig uit, maar het beschermt zo wel. En met het afhalen van een vuile pleister loop je het risico dat de nagel alsnog mee afscheurt.

Femke:-)

Femke:-)

15-04-2010 om 14:36

Ga langs pedicure of manicure

Zij kunnen het mooi eraf vijlen en polijsten, zodat het niet meer haakt.

Heb ik gedaan met mijn zoontjes teennagel. Die waren in het begin zo dun, dat ze splijtte. Heel vervelend en pijnlijk.

Ik heb zelf onlangs een wcbril op mijn duim gekregen, helemaal blauw! Nu is de nagel er af aan het groeien. Op een gegeven moment zat hij er ook nog maar half aan en moest ik hem dus afknippen. Ben ook bij de pedicure geweest (ga ik om de 6 weken naartoe) en die heeft hij bijgeschaafd.

Succes!

ayla

ayla

16-04-2010 om 10:57

kinderopvang heeft er gisteren een nieuwe pleister overheen gedaan en die met leukoplast goed vastgezet. Zo gaat het wel. Hij zorgt er wel voor dat hij met zijn vingertje nergens aankomt maar echt heel erg pijn doet het volgens mij niet meer.
Ik laat de nagel nu even zo zitten denk ik dan beschermt het misschien iets en uiteindelijk zal hij er toch vanaf vallen

manicure zie ik niet zo zitten met een tegenstribbelende peuter van 3

Mosterd na de maaltijd

Wat vervelend ayla... gelukkig is het nu niet meer zo'n probleem.

De huisarts had er gewoon een drupje lijm op kunnen doen als ik zo de beschrijving lees en een beetje handig verbinden.

Mariel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.