Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nagelontsteking?

ik heb net naast mijn nagel een dikke rode warme plek zitten,sinds een week was mijn vingertopje al wat gevoelig en nu doet het echt pijn.
ik zag dat er een geel bultje was ontstaan en heb dat met een steriele naald doorgeprikt en het pus eruit gedrukt.daarna heb ik met mijn vinger in een warm badje met biotex gezeten.
de pijn is toen een uur of 4 weggeweest,maar begint nu weer terug te komen.
kan ik hier verder zelf nog iets mee,of is het beter morgen naar de huisarts te gaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

25-10-2009 om 23:11

Volhouden

Dat met die biotex moet je zo vaak mogelijk doen. Zes keer per dag, zei mijn huisarts (maar dat haal je natuurlijk nooit).

Verder is er weinig aan te doen, de huisarts kan er ook verder niets mee. Het is wel belangrijk dat je het wegkrijgt. Anders gaat dat gele bultje wandelen, rondom je nagel, en dan krijg je iets wat een naam heeft die ik nu ben vergeten.

Ik ben er eens op alert gemaakt door de leraar van mijn toen 5-jarig zoontje, die zo'n plekje op zijn vinger had ("o, een plekje", dacht ik): "Of wil je soms dat je kind straks nog maar 9 vingertjes heeft?". En daar zat wel een kern van waarheid in, ben ik intussen wijzer geworden.

Maar nee, een snellere weg is er niet. Wel heb ik intussen al meer van dat soort vingernagels gezien en het kan heel hardnekkig zijn. Bij mijn jongste is het net weg, maar het vingerkootje is nu een stuk bultiger dan het was. Hopelijk trekt dat ook nog weer bij.

Succes, en vergeet de biotex niet.

Margje

sus-anne

sus-anne

26-10-2009 om 07:54 Topicstarter

Fijt

als ik de info lees,denk ik inderdaad dat het fijt is.
ik ga proberen vaak te weken in biotex,miet ik daarbij zorgen dat het wondje open blijft? dus steeds opnieuw doorprikken?

Betadinezalf

ik zou ook een lik betadine zalf op de plek doen, pleister erom, daarbij vaak weken in biotex (die 6 keer haal je misschien niet, maar 4 keer moet vast lukken (even een bekertje met warm water en biotex, vinger erin tijdens de koffie/middagpauze? )

Helpt vast!

Even langs de huisarts

Ik zou niet zelf blijven friemelen. Zo'n ontstoken vinger heeft meestal een relatief grote snee nodig om het abscesje leeg te laten lopen. Even langs de huisarts dus, kan gewoon met een beetje verdoving.

Mariel

ilsepilse

ilsepilse

26-10-2009 om 21:30

Wondroos

kijk uit voor wondroos ...

sus-anne

sus-anne

26-10-2009 om 23:19 Topicstarter

Het lukt

ik leg de naald niet in de alcohol,ik verwarm hem even in de gasvlam,dat werkt ook.
vandaag drie keer een biotexbadje gedaan en nog 1x opengeprikt,en zowaar,het is minder dik en een stuk minder pijnlijk,ik denk dus dat het goed gaat komen,
bedankt voor alle tips!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.