Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mamvantwee

Mamvantwee

19-10-2009 om 15:28

Najaarsmoe?

Bestaat dat, najaarsvermoeidheid? Alsof er sinds twee, drie weken een energielek is: ik ben gewoon moe. 's Morgens kan ik mijn bed niet uitkomen (donker, koud), op mijn werk drink ik achter elkaar 3 koppen koffie om maar wakker te worden, 's middags slaat de middagdip extra hard toe en 's avonds na het eten is de batterij echt leeg, lijkt het wel. Ik zou het liefst bij het nachtzoentje-geven-liedje-zingen bij mijn kinderen in bed kruipen....

Ook collega's en manlief ervaren hetzelfde. Zouden we als mens toch een winterslaap moeten houden? Wat zou het toch zijn?

groet, Mamvantwee

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
fluitketel

fluitketel

19-10-2009 om 18:15

En ook ik

zou het liefst als een beer in een hol willen kruipen voor een winterslaap. Ik tel gewoon de dagen af tot mijn vrije dagen eraan komen.

Guinevere

Guinevere

19-10-2009 om 19:42

Aan toe geven

Waarom dan niet luisteren naar je lijf en gewoon met de kippen op stok gaan? Het klinkt alsof je er nu niet aan toe wil geven. Ga gewoon eens een paar avonden om 20.00 je bed in, het lijkt me dat je dat gewoon nodig hebt. Gegarandeerd dat je na een week ofzo weer een stuk fitter bent. En probeer zoveel mogelijk naar buiten te gaan overdag, licht en lucht vangen.

Mamvantwee

Mamvantwee

19-10-2009 om 20:55

Om 20 uur kan ik niet slapen

Dat is helemaal waar Guinevere, ik zou er aan toe moeten geven. Maar als ik om 8 uur naar bed ga, lig ik wakker tot 2 uur 's nachts. Als ik om de gewone tijd naar bed ga, val ik binnen 10 minuten in slaap...

Overdag ga ik idd naar buiten, wandelen in de pauze, om daglicht te vangen. En ik probeer het rustig aan te doen. Maar ja, het blijft toch, die vermoeidheid.

En het is niet zo erg dat ik naar de dokter moet hoor. Het gaat ook vast weer over. Ik vraag me gewoon af of meer mensen het hebben in de herfst.

groet, Mamvantwee

Fraz

Fraz

19-10-2009 om 23:35

Heel herkenbaar

ik dip ook gewoon in de herfst. Heb veel minder energie, veel minder zin in dingen en ben vooral gewoon veel en veel moeier. Tja en eerder naar bed gaan doe ik ook niet echt. Ik moet in ieder geval zorgen dat ik genoeg licht vang . Nou ja sterkte ermee en meer mensen hebben er last van.

Daglichtlamp

Ik heb hetzelfde en misschien nog wel erger; ik wordt super sjagerijnig en wil niks meer doen. En eten, eten, geen energie. Ik heb vorig jaar een daglichttherapie gevold in het ziekenhuis en en kwam er als herboren van terug. Ik merkte dat ik het nu weer heb en heb vanmorgen bij de thuiszorgwinkel een daglichtlamp gekocht. Tien dagen lang elke morgen een half uurtje ervoor zitten en ik ben er vanaf! Je kunt de daglichtlamp ook huren, want vaan heb je maar één keer zo'n kuur nodig om de winter door te komen. Misschien een idee?

Dorry

Mamvantwee

Mamvantwee

22-10-2009 om 11:33

Reactie

Ha, daar ben ik weer.

Dorry: dat klinkt als een graadje erger dan mijn najaarsmoeheid. Ik geloof wel dat het kan helpen, maar misschien moet ik gewoon wat langer in de buitenlucht wandelen in mijn pauze ofzo. Ik heb een groot raam in mijn kamer op kantoor, dus dat helpt ook wel.

Het gaat momenteel weer beter trouwens. Twee nachten goed geslapen en dat scheelt een heleboel. Mijn ervaring met de vorige jaren is dat het ook een paar weken lang in de herfst zo is, en daarna weer bijtrekt. Toch vreemd.

groet, Mamvantwee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.