Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

moeder van een zoontje

moeder van een zoontje

01-03-2010 om 21:59

Neus dicht, oren dicht, beclometason?

Dag allemaal,
ik hoop hier toch iets van een antwoord te vinden. Ik heb door mijn zwangerschap gezwollen slijmvliezen, en een smalle neus(doorgang). Gevolg is dat ik chronisch verstopte neus heb. Dat is niet goed natuurlijk, en nu is een oor dicht en ruist heel erg. De huisarts constateerde dat het trommelvlies vacuum getrokken was. Ik heb van de huisarts beclometason gekregen en gebruik dat nu trouw tweemaal daags. Maar het helpt niet, althans, mijn neus gaat er niet van open. Nu heb ik het gebruik van neusspray teruggebracht tot alleen 's avonds, dus 1 keer per dag. Kan dat kwaad icm reguliere neusspray? Ik moet nog een aantal weken tot de bevalling. Gaat het ruisen in mijn oor nog over? Wordt er wel een beetje gestoord van.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

01-03-2010 om 22:18

Vraagjes

Hoe lang gebruik je die beclometason. Dat duurt namelijk wel even voor dat begint te werken, de eerste 2 weken zit je in de opbouwfase. En de reguliere neusspray, hoe lang gebruik je die al? Ook daar kan je namelijk een chronisch verstopte neus van krijgen, soms al na een paar dagen. Ik denk dat beclometason in combi met gewone neusspray geen kwaad kan. Via de huisarts krijg ik ook (ivm allergiën) neusspray met corticosteroiden en op extreme dagen raadt hij aan om voorafgaande aan de cortico's gewone neusspray te gebruiken omdat dan het neusslijmvlies al wat slinkt waardoor de cortico's beter hun werk kunnen doen.

Puck

Puck

04-03-2010 om 14:31

Graag gedaan

Fijn dat je zo positief reageert

moeder van een zoontje

moeder van een zoontje

05-03-2010 om 20:36

Dank je

voor je reactie. Ik heb het een beetje druk gehad. Excuses daarvoor. Ik ben blij met je reactie want inderdaad, ik kan al niet meer zonder neusspray. Ik gebruik de beclometason nog geen twee weken. Nu blijkt mijn andere oor ook nog eens licht ontstoken te zijn, dus ik ben nu helemaal klaar ermee. Ik baal ontzettend van het feit dat ik niets meer hoor aan 1 kant, en dat nu de andere kant ook dicht gaat. Ik vindt het erg lastig om mee om te gaan en vraag me af wat de werking van de beclometason zou moeten zijn? Enfin, we zien wel. Als iemand nog iets weet om de buis van eustachius weer open te krijgen dan hoor ik het graag.

Puck

Puck

06-03-2010 om 13:46

Stomen!!!.

Probeer in eerste instantie gelijk weer af te bouwen met de neusspray. Dat geeft verergering van de klachten, zeker in het begin, maar verslaving aan neusspray is ook heel vervelend. En als alternatief kan je nu zoveel mogelijk proberen te stomen. Daarvoor hoef je niet eens allerlei middeltjes zoals vicks, rhinocaps etc. door het water te doen, dat gaat je neusslijmvlies alleen maar meer irriteren (en dus verdikken). Gewoon met water en dan minstens een keer of 5 per dag. Als je niet met je hele hoofd onder een handdoek wilt zitten dan kun je bij de apotheek of drogist van die "toeters" kopen die je over je neus en mond kunt plaatsen.
Sterkte, ik weet dat je knettergek kunt worden van een dichte neus, maar stop alsjeblieft zo snel mogelijk met de gewone neusspray, want daarmee raak je alleen maar verder van huis.

Biene M.

Biene M.

07-03-2010 om 09:57

Stomen, spoelen en werking beclomethason

Beclomethason is een ontstekingsremmer, waardoor je neusslijmvlies minder snel geprikkeld raakt en ook minder snel opzwelt. Ook je buis van eustachius heeft last van zwelling die door de beclomethason neusspray zou moeten verdwijnen.

Met die gewone neusspray moet je inderdaad zo snel mogelijk stoppen, bouw evt. af met een paar dagen kinderoplossing en dan een paar dagen voor baby's.

Stomen is volgens mijn KNO-arts onzin. Beter is het te spoelen met zout water. Een eetlepel zout oplossen in een halve liter handwarm water. Haal bij de apotheek een 20 ml spuitje en spuit daarmee om en om vijf keer in je linker- en vijf keer in je rechter neusgat. Houd hierbij je hoofd opzij, zodat je één oor boven en één oor onder hebt. Je spuit het water in het bovenste neusgat, zeg de hele tijd gggggg (anders loopt het water in je keel) en dan komt het water er door het onderste neusgat weer uit. Doe dit minstens drie keer per dag, vaker mag.

moeder van een zoontje

moeder van een zoontje

08-03-2010 om 22:15

Afbouwen

Ik ben nu aan het afbouwen. Heb al drie dagen overdag geen neusspray gebruikt, en alleen 's nachts 1 keer sprayen. Het is dus gewoon een verslaving met rebound effect dus. Ik heb u ook de kinderspray in huis en ga daarmee beginnen om zo nog meer af te bouwen.Ik gebruik twee keer per dag beclometason, netjes met twaalf uur ertussen. Het lijkt alsof ik heel iets verbetering voel, maar ik weet het niet zeker. Ik wilde dus inderdaad gaan stomen, maar het probleem is niet te veel snot, maar gezollen neusslijmvliezen, en die slinken niet door te stomen dacht ik? Het probleem is dat de slijmvliezen zijn opgezet door de zwangerschap, en ik verwacht niet dat die slinken ook al ben ik met de neusspray gestopt. Dat zou dus betekenen dat ik hier last van blijf houden tot na de bevalling! Baal, baal!!! Ik vindt het zo tegenstrijdig. Enerzijdsmoet ik zorgen dat de buis van eustachius lucht krijgt, dat zou dus kunnen door de neusspray te gebruiken. Aan de andere kant moet ik de neusspray afbouwen, waardoor mijn neus dicht zit de hele dag. Nou ja, voorlopig hoop ik op een goede werking van de beclometason.
Ik heb wat gegoogled en ik verbaas mij over de hoeveelheid "otrivin-junkies". Dat spul is erg verslavand.
Heel erg bedankt voor jullie reacties iig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.