Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Walletje

Walletje

18-07-2012 om 11:10

Niet moe, toch wallen...help!

Ik heb sinds een tijdje een dikke wal onder mijn linkeroog. Het is niet zozeer een donkere wal, meer een verdikking/lichte zwelling.
Het maakt eigenlijk niet uit of ik nou lang of kort geslapen heb, dat ding zit er. Daardoor zie ik er altijd vermoeid uit, ook als ik uitgeslapen ben. Onder m'n andere oog heb ik het ook, maar iets minder. Oogcreme helpt eigenlijk niks. En ik drink veel water, dat kan het ook bijna niet zijn. Iemand tips/ervaring? Het stoort me echt, ik ben pas 34...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ilva

Ilva

18-07-2012 om 14:02

Aambeienzalf

Ik heb wel eens gelezen dat fotomodellen aambeienzalf onder hun ogen smeren na een lange nacht. Of het echt werkt weet ik niet maar misschien moet je het eens googlenen.

Merel

Merel

18-07-2012 om 14:50

Nou ik vond van niet

Ik heb het wel eens voor de grap geprobeerd, die aanbeienzalf. Het is heel vet en glimt enorm. Wallen bleven trouwens gewoon zichtbaar, en vielen door het glimmen heel erg op. (misschien had ik het langer dan een kwartier moeten laten zitten, maar ik liep voor joker)

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-07-2012 om 15:44

Vochtophoping

Oogcremes en zalfjes helpen echt niet tegen wallen. Het al dan niet krijgen van wallen is grotendeels genetisch bepaald. Ook teveel natrium (zout) tot je nemen kan wallen veroorzaken; of eigenlijk zijn het dan geen wallen maar vochtophopingen onder de ogen. Ik zou even langs de huisarts gaan; plotselinge zwellingen/verdikkingen moet je altijd even laten checken. In de tussentijd je zoutconsumptie minderen en 's nachts met je hoofd iets hoger slapen. Succes!

Ik durf het bijna niet te zeggen...

Maar ik krijg juist wallen van oogcrème. Ze vertellen je dat ze vocht inbrengen, precies, wallen dus.
Ik moet in ieder geval niet gaan slapen met crème op mijn ogen, `s morgens gelijk wallen.
Ik doe nu èèn of 2x keer in de week na een maskertje een beetje nachtcrème op de rimpeltjes rond de ogen maar verder niets meer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.