Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

100%mama

100%mama

25-11-2009 om 10:14

Nieuwe huisarts zoeken

Na al lange tijd niet tevreden te zijn over onze huisarts en na een paar flinke missers (ook om mij heen) wil ik over gaan naar een andere huisarts. Nu is het probleem dat alle huisartsen bij ons in de wijk vol zitten en ik dacht dat je een huisarts wijk gebonden moet hebben. Weet iemand of dit ook zo is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

25-11-2009 om 10:24

Afstand

Wijkgebonden hoeft volgens mij niet maar bij voorkeur wel binnen een bepaalde afstand. Wel zo handig als er ooit een huisbezoek moet zijn.
Dat was de reden waarom wij niet bij onze fijne huisarts konden blijven toen we naar een woonplaats 10 km verderop verhuisden.
Dus gewoon verder gaan bellen lijkt me, ze geven denk ik vanzelf aan of de afstand misschien te groot is.

Ander handicapje

Bij ons hier is het zelfs zo dat wanneer je wil veranderen van huisarts moet deze redelijk in de buurt zitten, maar nog belangrijker: je kunt niet zomaar elke willekeurige andere arts pakken. Als de arts van je keuze in de 'pool' zit als vervanger van jouw huidige huisarts, dan doen ze het vaak niet.

Bij vervanging kun je dan toch weer tegen die vervelende huisarts aanlopen die je niet meer wil.

Vervelend probleem, als je huisarts niet voldoet en je graag wilt veranderen. Mijn schoonouders hebben het ook gedaan en dat was zeker niet makkelijk om een andere te vinden.

Succes!

100%mama

100%mama

01-12-2009 om 12:24

Dank

we hebben een centrale huisartsen post, dus dat is het probleem niet. Ik sta inmiddels op de wachtlijst bij de HA die ik graag zou willen.....ik wacht er graag op in de hoop dat we onze huidige even niet meer nodig hebben....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.