Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Annette

Annette

11-07-2009 om 00:29

"nieuwe" oren; echt aan te raden

Ons mooie meisje,
Alleen die oren, stonden toch behoorlijk meer af dan de oren van de gemiddelde nederlander. (vind f oren zo'n vervelend woord!)
Dus hebben wij besloten om er wat aan te laten doen.
1 juli was het zo ver. 9 juli het verband er af.
Het is zooooo mooi geworden, raad het iedereen aan.
Tuurlijk, zien hoe je kind onder narcose gaat is geen pretje, zien dat ze misselijk is van de narcose, dat ze de eerste twee dagen pijn heeft ook niet. Maar het resultaat mag er zeker zijn. Oortjes zijn nog wat dik en beetje blauw. Maar ik weet zeker dat ze ons dankbaar zal zijn als ze over een paar jaar de foto's bewust terugziet (Ze is nu vijf en een half)

Dusse, als ze afstaan, laat ze er tegenaan "plakken"!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

11-07-2009 om 02:17

Ook laten doen

maar pas toen mijn dochter zelf kon beslissen of ze het wilde. Ze is er nog steeds blij mee.

Mariska

Mariska

11-07-2009 om 09:54

Zelf laten doen

toen ik 13 jaar was - en ik het zelf kon beslissen. Onder plaatselijke verdoving. Dan krijg je eerst een aantal prikken achter je oor en ook in je oor. Napijn was gruwelijk. Maar ik zou het zo weer doen. Nooit spijt van gehad.

Annette, koop goeie warme mutsjes voor je dochter voor in de winter. Ik heb heel lang last gehouden van gevoelige oren als het koud was. Dan is zo'n muts echt geen overbodige luxe.

Groetjes, Mariska

Annette

Annette

11-07-2009 om 23:19

Dank voor de tip mariska

Zal er zeker op letten komende winter!
Dank

Kaaskopje

Kaaskopje

12-07-2009 om 01:01

En een stevige haarband

Ze zal waarschijnlijk een stevige haarband over haar oren moeten dragen tijdens het slapen.

Mariska

Mariska

12-07-2009 om 12:43

Kaaskopje

Staat me bij dat ik iets van een band vanuit het ziekenhuis mee kreeg inderdaad... Maar ik deed dat ding al snel niet meer om omdat het echt niet fijn zat en ik er niet mee kon slapen. X Mariska

Guinevere

Guinevere

12-07-2009 om 13:15

Vanaf welke leeftijd?

Ik heb hier ook een erg flappend zoontje. Het lijkt me een goed idee om dat ook te laten corrigeren. Vanaf welke leeftijd opereren ze dit?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-07-2009 om 14:53

Hoe erg flappen

die oren dan? Want mijn zoon van 6 maanden heeft ook van die lekkere flappers en ik vind het alleen maar leuk. Samen met zijn dopneusje en rossige haar kan het alleen maar een spetter worden.

Dendy

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-07-2009 om 16:56

Flaporen

Ik heb mijn oren laten rechtzetten toen ik 12 was. Onder plaatselijke verdoving (was niet echt prettig) en de napijn was behoorlijk heftig. Die tulband jeukte ook maar achteraf gezien ben ik zoo blij met mijn oren! Zou het zo weer laten doen en als mijn kind flaporen zou hebben zou ik hem ook naar de plastisch chirurg meenemen. Het is een relatief kleine ingreep met groots resultaat.

Roos Vicee

Roos Vicee

12-07-2009 om 22:54

Als klein kind

Mijn zoon had ook erge flaporen toen hij klein was, maar dat is na verloop van jaren toch minder geworden. Hij is nu 15, en ja ze flappen nog wel iets meer dan gemiddeld maar niet meer zo heel erg als vroeger. Hij stoort zich er zelf nu niet aan in elk geval, en dat doet hij wel als hij foto's van vroeger ziet.
Ik ben wel blij dat we geen correctie hebben laten doen toen hij zo klein was, want nu is het niet echt meer nodig.

Lys Lionne

Lys Lionne

12-07-2009 om 23:04

Hoe erg is erg?

Bij een van de eerste bezoeken aan het consternatiebureau zei de arts heel bemoedigind: het is een lekker ventje...en aan die oren kunnen ze te zijner tijd echt wel wat doen hoor!

Tssssss, wat was ik verontwaardigd!!! Zoon is nu bijna 12 en nog steeds een heerlijk ventje, mét flaporen. Mocht hij er ooit zelf last van krijgen omdat anderen hem erop wijzen, prima, dan neem ik hem meteen mee naar een chirurg. Maar omdat te doen nog voordat het kind zich er zelf echt bewust van is? Daar zou ik echt niet over peinzen...

Annette

Annette

13-07-2009 om 00:07

Guinevere

Hoi Guinevere,

De plastisch chirurg die onze dochter heeft geopereerd zei dat het pas vanaf 5 jaar kan, dan is het kraakbeen stevig genoeg om goed te modelleren.
Echt waar, het is geweldig gelukt.

Succes met de oren!

Groeten,
Annette

Annette

Annette

13-07-2009 om 00:10

Lys lionne/niet mee eens

Hoi Lys Lionne,

Als je die oren van mijn dochter had gezien, snap je het volledig. Dit was ECHT nodig. En tuurlijk is het grappig als ze klein zijn, maar vroeger of later worden ze er mee gepest. Ken redelijk wat mensen die flaporen hebben gehad, en stuk voor stuk balen ze ervan dat hun ouders niet eerder stappen hebben ondernomen.

Succes

Mariska

Mariska

13-07-2009 om 09:05

Annette

Door jou vraag ik me af... hoeveel had het mij aan 'tobben' gescheeld als mijn ouders mij al hadden laten opereren toen ik 5 jaar was? Was ik ze dankbaar geweest? Mss wel

Ik denk dat wanneer 1 van mijn kids nu van die flappende oren zou hebben ik ook overgaan tot een ingreep op jongere leeftijd... Tuurlijk hangt het af van de mate waarin ze flappen.

Mij is opgevallen dat het bij jongens veel minder een issue is als bij meisjes. Jongens komen er beter mee weg lijkt wel. Hoewel Marco Borsato ook iets heeft laten doen aan zijn flappende oren.

Maar, er is ook wel iets voor te zeggen om als kind een leeftijd te bereiken dat je het zelf kan en mag beslissen. Dat heeft mij een hele ervaring rijker gemaakt en doen groeien in wie ik ben. Ookal waren mijn ouders geen voorstander - ik kwam voor mezelf op en riep IK WIL HET & GA HET DOEN OOK! Het was echt een keuze van en door mij.

Niet helemaal hetzelfde (loensende dochter)

maar mijn dochter van nu 7 is 3 jaar geleden onder het mes geweest om haar oogje recht te laten zetten. Ze was toen 4, en dus duidelijk te jong om te bepalen of ze daar behoefte aan had (het was puur cosmetisch). Ik heb er echt wel even tegenaan gehikt, maar ben blij dat we het toch gedaan hebben, en niet hebben gewacht tot ze er zelf last van kreeg.

Ingrid

Guinevere

Guinevere

13-07-2009 om 17:14

Dank annette

Bedankt Annette! Dan moeten we nog een kleine 3 jaar wachten. Hoe erg het is? Nou, relatief grote wijd uitstaande oren tegen een smal hoofdje....buiten verhouding dus.

Mijn zoon

is ook gezegend met een paar afstaande oren. Tegen de tijd dat hij 12 was had hij er wel een probleem mee en we hebben toen gezegd als je er wat aan wilt doen dan mag dat. Hij twijfelde enorm, ik nog gezegd de grote vakantie die als overgang diende van de basis naar de middelbare school zou een mooi moment zijn maar nee, uiteindelijk besloot hij het niet te doen.
Twee jaar later heb ik nog eens gevraagd of zoon geen spijt had dat hij niets aan zijn oren had gedaan?
Spijt zei mijn zoon...SPIJT??? ben je gek mam, die meiden zijn dol op mijn oren en inderdaad, ondertussen is hij 17 en zijn vriendin is dol op zijn flaporen

Noelia

Noelia

16-07-2009 om 23:42

Grappig

hihi grappig. Mijn dochter heeft ook flapoortjes. En ze vind ze juist prachtig. Er zal op school wel niets over gezegd worden. Ze heeft een hele leuke klas.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.