Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

anna van noniemen

anna van noniemen

15-12-2011 om 22:43

Nog overgestapt van verzekering?

Ik heb net bij FBTO een nieuwe afgesloten. Scheelt 20 euro in totaal per maand, en de vergoeding van concerta is weer tot 500. Z&Z werd te duur en te lage vergoeding...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Belle Époque

Belle Époque

15-12-2011 om 22:55

Ik niet

Ik heb me een rood oor en een lam handje getelefoneerd om van alles te vergelijken en blijf toch bij Z&Z.
Reden: ik zit helaas vast aan verzekeringen zonder acceptatieplicht, bij veel anderen die me werden aanbevolen komt de tandarts er nog apart bij en na veel rekenen (wat kostte de laatste pot concerta, maal 12, minus de vakanties want dan gebruikt hij het niet... Plus nog enkele vergoedingen die erg belangrijk voor me zijn) bleek ik bij Z&Z nipt het zuinigst uit te zijn.

Daarnaast waren ze afgelopen jaar uitermate soepel toen ik binnen 6 maanden al door al mijn steunkousen heen was terwijl je normaal 2 paar per 14 maanden "mag": gewoon even een briefje en een nieuwe machtiging sturen en dan kwam het wel in orde (morgen even een foto maken van de restanten van mijn kousen om mijn betoog kracht bij te zetten, hahaha!). Na diverse moeilijk-moeilijk-moeilijk en kannie magnie ervaringen met de vorige verzekeraar vind ik dat ook wel érg prettig...!

Nu al ben ik superblij met die beslissing, want ik was vanmorgen bij de tandarts en die had me toch eurotekens in zijn ogen... Yours Truly gaat na de feestdagen big time gerenoveerd worden, helaas te broodnodig om nee te zeggen, en dan is het toch wel prettig dat in ieder geval een deel van de kosten vergoed worden...! Met die andere aanvullende tandartsverzekeringen was ik duurder uit geweest voor dezelfde vergoeding!

't Was effe rekenen maar het was het waard...!

anna van noniemen

anna van noniemen

15-12-2011 om 22:59

Tandarts

ja, die kreeg van de week bij mij ook dollartekens, maar ik heb vriendelijk bedankt. Een kies moet eigenlijk een wortelkanaalbehandeling en kroon, totaal, 1000 euro. En je krijgt inderdaad niet veel vergoed over het algemeen. Dus ik vroeg wat trekken kost. 50 euro. Drie maal raden wat het wordt.
Verder bij een andere kies een vulling opnieuw.

Belle Époque

Belle Époque

15-12-2011 om 23:35

Anna

Ik moet er een paar laten trekken, en aangezien mijn gebit (vnl. mijn kiezen; tanden zijn nog vrij goed) al overeenkomsten vertoont met Berlijn anno 1945, en normaal eten (kauwen) nu al een probleem wordt, heb ik eigenlijk geen keuze. Of ja, die heb ik wel: pap en soep eten

Cypres

Cypres

16-12-2011 om 15:33

China

Mijn tandarts laat het techniekwerk in China doen. Fantastische kronen en scheelt een flink bedrag per kroon.
Misschien loont het de moeite om nog wat te shoppen voordat je afscheid neemt van je kiezen.,...

anna van noniemen

anna van noniemen

16-12-2011 om 15:57

Cypres

ik wil ook gaan overstappen naar een andere tandarts en dan vraag ik daar ook eerst prijs, maar ik zit sowieso niet op die wortelkanaalbehandeling te wachten, heb daar de nodige ellende over gehoord....

Alcedo atthis

Alcedo atthis

16-12-2011 om 20:41

Ja, overgestapt

Wij stappen per januari over. Zoon slikt sinds dit jaar Concerta, en we hadden een zorgverzekering die dit niet vergoedt. We hebben nu gekozen voor één van de collectieve pakketten van Balans, waardoor we minder premie gaan betalen én de Concerta volledig vergoed krijgen. We lijken er dus op vooruit te gaan in 2012

Belle Époque

Belle Époque

17-12-2011 om 01:06

Cypres, op zich een goed idee

Ik heb een chronisch slecht gebit dat opeens behoorlijk acuut is geworden. Ben al aardig aan het rondshoppen geweest, maar je krijgt niet direct de tarieven te horen, want dat schijnt niet zo makkelijk te gaan, bladiebla...
Maar wat eigenlijk nog meer dwarszit is, dat ik bij de meeste tandartsen pas over 1-2-3 maanden terecht kan. Ik zat bij een tandartsengroep, maar daat zit iemand die me deed denken aan iemand uit The Marathon Man, verder een nogal intimiderende tandarts zonder geduld en tact, enkele tandartsen die geen Nederlands spraken, mijn vraag om een offerte vooraf en overleg wegens "geen geldboom in de tuin" werd zelden gerespecteerd (want er kwam altijd nog een honderdje bij als je al met je waffel open op je rug lag) en eerlijk gezegd kon de hele groep ook totaal niet met angstpatienten overweg. Bij die praktijk was ik éel snel aan de beurt geweest, maar ik heb er teveel slechte ervaringen, vooral in de omgang.
Ik heb nu een praktijk gevonden die zeer duidelijk met angstpatiënten kunnen omgaan en waar ik redelijk snel terecht kon. Heb er ook van stadsgenoten veel goeds van gehoord. Ze denken met je mee, ook als je een lowbudget behandeling moet.
Ik kan nog verder shoppen, maar daar kan ik pas veel later terecht en zoals ik al zei: de situatie is nogal acuut geworden (tikkie eigen schuld, maar ik zei al: tandarts-angst...)

Belle Époque

Belle Époque

17-12-2011 om 01:09

Dat schreef ik verkeerd...

Niet goed gelezen na herschrijven, en dan krijg je opeens een heel rare zin: "kon de hele groep ook totaal niet met angstpatienten overweg" moet zijn "konden een aantal uit de groep ook totaal niet *etcetera*".

En omdat het altijd Russische Roulette was welke tandarts je kreeg... Jammer, vooral voor de paar die wél goed waren!

Wel duurder, maar ook weer meer kosten vergoed, dus we denken quit te gaan spelen. We zijn naar Kiemer, ik het duurste pakket en de kinderen met mij. We krijgen 400 vergoed voor de medicijnen aan bijbetalen. Kost ons dan omgerekend nog maar 44 euro per jaar aan eigen bijdrage. Maar ik ben volgens de minister opeens niet meer chronisch ziek, dus kom niet meer in aanmerking voor fysio die ik wel wekelijks nodig heb, zucht. Das vandaar een veel duurder pakket. Maar goed eerste kregen we helemaal geen medicijnen vergoed dus dat scheelt en voor een paar kleinere dingen krijgen we nu ook vergoeding. Het heeft 2 dagen uitzoeken gekost, maar vanmiddag de knoop doorgehakt.

Groet, Pinkelot

anna van noniemen

anna van noniemen

23-12-2011 om 15:14

Al een klein beetje blij

of het verder ook zo blijft moet nog blijken, FBTO heeft een app: je kan de nota met je toestel fotograferen en dan met de app verzenden! Uitbetaling volgt dan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.