Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Noodtandarts, zoon gevallen

Nou heb ik ondervonden hoe slecht de tandartsen te bereiken zijn!

Zoon#2 valt met de fiets, raakt met zijn voortanden het stuur van de fiets. Stukje van de tand, snee in zijn lip. Zo'n stukje ziet er erg groot uit, dus ik bel de tandarts voor advies. Ik weet niet of hier meteen iets mee moet.

Bij onze eigen tandarts krijg ik netjes een erg duidelijk bandje met het telefoon nummer van de nooddienst. Bel 0900-kiespijn. Okee, nummer gebeld. Computerstem : "met de nooddienst, een ogenblik, u wordt zo doorverbonden met de dienstdoende tandarts". Zover, geen probleem.

Ogenblikje later, de praktijk die dienst had, met een BANDJE!!! Met de boodschap dat de praktijk gesloten is en dat patienten 0900-kiespijn moeten bellen voor de dienstdoende tandarts.

Enfin, gelukkig valt het mee met de pijn. Na de eerste schrik een vriendin gebeld die tandarts assistente is en die denkt dat het wel kan wachten tot 4 januari tot de eigen tandarts er weer is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

24-12-2009 om 19:43

Zit de tand los?

Dochter is ook ooit flink gevallen. Voortand zat toen erg los. Die heeft de tandarts gefixeerd zodat de tand weer op de juiste plek vast kon groeien.
Een stukje eraf kun je inderdaad weinig mee. Dat kan wel wachten.

Eerste hulp

Als je het niet vertrouwd kun je ook altijd nog naar het ziekenhuis en er daar even naar laten kijken....

Hap/seh

Ik betwijfel of HAP/SEH iets voor je hadden kunnen doen. Maar als er ooit iets vergelijkbaars gebeurd (hoop het niet!), en tandarts is onbereikbaar: bel de huisarts of HAP. Als je uitlegt dat de tandarts onbereikbaar is kunnen zij je hoogstwaarschijnlijk wel aan een andere naam/nummer helpen danwel advies geven.
En natuurlijk melden aan je eigen tandarts wat er is gebeurd. 't Zal een communicatiefout zijn geweest, en tandproblemen zijn over het algemeen gelukkig niet levensbedreigend - niettemin had dit natuurlijk niet mogen gebeuren.
Ik heb een aantal maanden geleden in paniek de HAP gebeld toen dochter met bebloede mond (3 tanden weg, gelukkig melktanden) thuiskwam. Assistente verwees me inderdaad door naar de tandarts (hadden we nog niet, recent verhuisd....), en heeft het nummer voor me opgezocht. Als ik er niet uitkwam mocht ik altijd haar terugbellen, dan zou ze me verder helpen.
Sterkte voor je zoon! Heeft hij er nog veel last van?

100%mama

100%mama

26-12-2009 om 12:47

Als

het randje erg scherp is en hij zijn tong/lip eraan openhaald mah je met ene gerust hart de spoeddienst bellen om te vragen of ze het scherpe eraf kunnen slijpen, hebben wij echt wel meer gehad als vraag tijdens de spoeddienst. Het is idd erg slecht als er een dienstdoende tandarts niet te bereiken is, hier hebben we dat ook wel eens gehad en toen bleek de arts geruild te hebben met een collega maar dit niet door gegeven aan degene die het bandje inspreekt. Slordig, maar kan gebeuren helaas blijkbaar. In jouw geval, elke dag veranderd de dienst dus vandaag is er weer iemand anders aan de beurt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.