Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Okselgeur bij jong kind?!

Mijn dochter van bijna acht ontdekte pas dat ze niet fris rook onder haar oksels. Sindsdien hou ik het in de gaten en inderdaad ruik ik 's avonds (dan gaat ze onder de douche) een heel scherpe geur. We wassen haar goed dus dat is het niet. Ze vertoont geen tekenen van puberteit en haar lengte en gewicht zijn gemiddeld.

Ze heeft drie weken geleden griep gehad...zou dat ermee te maken kunnen hebben? Daarna is ze meer gaan eten dan ervoor, dus misschien een groeispurt?

Ik maak me een beetje zorgen....kinderen gaan toch pas 'stinken' als ze ouder zijn? Je ruikt het trouwens niet door haar kleren heen, alleen als ik m'n neus onder haar oksel steek.

Iemand ervaring hiermee?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Stinken of muf.

Mijn zoon rook ook altijd wel muffig onder zijn oksels. Gewoon omdat daar de huid tegen elkaar zit. Je ruikt het alleen als je je neus onder haar oksel steekt, schrijf je. Dat klinkt niet als een echte zweetlucht. Die ruik je wel door kleding heen en op grotere afstand.
Dat vele eten na de griep vind ik ook niet verontrustend. Ze heeft wat in te halen, en ja, misschien in combinatie met een groeispurt.

Loeske77

Loeske77

16-03-2013 om 22:12 Topicstarter

Niet muf

Het is een scherpe geur. Niet echt muf.
Maar je ruikt het idd niet door haar kleren. Van zichzelf heeft ze wel altijd al een vrij zware 'lijflucht'.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Alleen zij zelf ruikt het

Er hangt geen doordringende zweetlucht om haar heen, ze heeft een zware lijflucht. Ik zou er niet veel aandacht aan schenken. Gewoon lekker wassen, goed afdrogen en katoenen kleding aan. Een meisje van 8 heeft nog geen last van haar hormonen, misschien reageert ze wat sterk op bepaalde kruiden?

Annet

Annet

17-03-2013 om 23:08

Lijkt mij mormaal

Bij beide kinderen ( j + m) heb ik meegemaakt dat ze tijdelijk zweten met een luchtje. Ik liet ze dan een milde deo gebruiken. Kinderen waren toen tussen 8-10 jaar oud. Na ca 2 weken was het weer over voor een lange tijd.

Syl

Syl

19-03-2013 om 14:16

Ook

Mijn zoon begon ook op een -voor mij- nogal jonge leeftijd een zweetlucht te krijgen, rond een jaar of 8 was dat ja. Ik heb inmiddels gemerkt dat hij een transpiratiegeur krijgt als hij zenuwachtig wordt, dus niet bij sporten of zo.
Voor meisjes heb je vele zachte geuren beschikbaar voor deos. Voor mijn zoon vond ik de keuze lastiger, ik wilde hem niet met een zware after-shave-achtige lucht naar school sturen

Loeske77

Loeske77

19-03-2013 om 21:00 Topicstarter

Wassen

Nou, dat stelt me wel wat gerust. Voorlopig doen we het maar met 's ochtends ook even een washandje onder de armen, i.p.v. alleen 's avonds. Er zijn voor meisjes inderdaad prima luchtjes maar eigenlijk vind ik het daarvoor nog wat te vroeg (zolang het ook gaat met tweemaal daags wassen).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.