Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

jm

jm

17-02-2013 om 11:48

Oksels wassen

Als ik 's morgens wakker wordt dan ruiken/stinken mijn oksels. Ik gebruik Odorex extra dry depper een paar dagen achter elkaar na het douchen, 's avonds. Maar vaak ruiken/stinken mijn oksels 's morgens nog naar zweet.
Heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen.
's Morgens was ik mijn oksels mijn zwitsal wasschuim en dan ruiken ze weer lekker.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat is het probleem?

De nacht is om te rusten en te herstellen, en elk mens transpireert behoorlijk gedurende de nacht, dat hoort erbij. Dus in de ochtend sta je op, ga je lekker douchen/wassen/ badderen en de dag fris en geurig opstarten.
Ik denk dat geen enkel mens geurend naar viooltjes wakker wordt. Dat is alleen in de fik. Of in de reclame.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-02-2013 om 15:10

Haha

Bromvlieg heeft een punt
Ik snap ook niet goed dat je bij dit 'probleem' uitgerekend in de avond gaat douchen en dan deodorant onder je oksels smeert. Ik douche in de ochtend, spuit deodorant onder mijn oksels en ruik die bij normale inspanning nog steeds als ik naar bed ga. Bij zware inspanning niet. dan moet ik toch ook even bijspuiten. Ik heb wel gemerkt dat ik niet op elke deodorant hetzelfde reageer. Sommige werken gewoon minder goed voor mij dan andere. Dat is een kwestie van uitproberen. Misschien reageer jij ook wel beter op spray, dan op een depper.

In de fik moet zijn in de film o.t.

Dat krijg je van lui op de bank met een ipad. Suffe tikfouten.

Vic

Vic

17-02-2013 om 20:03

Odorex extra dry

Ik heb ook Odorex extra dry en dat gebruik je juist in de avond, zodat het 's nachts kan inwerken. Je moet je oksels wassen met zeep, goed drogen en daarna de odorex erop en goed laten drogen. De volgende ochtend moet je ook weer je oksels wassen met zeep. Bij mij werkt het heel erg goed, zeker een week of 2 en ik gebruik daarnaast geen 'normale' deo meer. Voordat ik begon met de Odorex (ook wel eens Syneo5) stonk ik al voordat ik 's morgens op mijn werk was, dus ik ben er echt heel erg blij mee.

dc

dc

18-02-2013 om 07:40

Deo

Ik heb een tijdje deo geprobeerd, en kwam erachter dat ik zelfs na het douchen (en het wassen en scheren van mijn oksels) nog naar zweet rook onder mijn oksels.

De deo zit er blijkbaar zo opgeplakt dat je niet meer goed kunt wassen. Ik ben er maar weer mee gestopt en nu ruik ik na een douche tenminste weer schoon. En de dagen dat ik niet douche was ik mijn oksels met een washandje met een beetje zeep.

Heeft niemand anders dit?

Ja!

Ik heb dat! Maar met meer deo's heb ik dat...
Dus ik was elke avond mijn oksels met babyzeep...en een washandje en goed naspoelen (water) en afdrogen!
Sindsdien ruik ik stukken beter...
Ik kan beter naar een 'beetje' zweet ruiken dan naar deo vermengd met een 'oude zweet' lucht...en erbij spuiten helpt maar 5 minuten en dan komt die oude zweet lucht al terug.
Als ik echt enorme inspanning lever dan gebruik ik natte wegwerpwasdoekjes of babydoekjes...en ook afdrogen erna (kan meestal wel in toilet). Die heb ik gewoon in mijn tas(sen), b.v. in mijn sporttas.
Werkt véél langer dan deo.
groeten albana

Trouwens

Sinds ik geen deo meer gebruik zweet ik steeds minder.
Volgens mij is dat overmatige gezweet van ons (deels) te wijten aan al die deo die we gebruiken.
groeten albana

Hombre

Hombre

18-02-2013 om 10:59

Bacterie-evenwicht

Ik werd op een goed moment allergisch voor deodorant. Dus onvrijwillig afgekickt.

Na enige tijd nam mijn natuurlijke lichaamsgeur enorm af. En mijn kleding voer er ook wel bij (geen gele vlekken meer).

Volgens mij heerst in een 'natuurlijke' oksel (en vagina, en voet etc.) een balans tussen bacterien en schimmels. Een deodorant (en andere onnatuurlijke middelen) verstoort die balans en zorgt ervoor dat bacterien die beter bestand zijn tegen die deodorant de meerderheid krijgen. Weg balans, hallo geur!

Bij de vagina is dat allang bekend. Iedereen weet zolangzamerhand dat je je vagina niet moet wassen.

Ik zweet nog net zoveel als vroeger (best veel eigenlijk) maar het stinkt gewoon niet (of nauwelijks).

Het is best mogelijk dat dat 'evenwicht' in de loop van je leven vaker verstoord raakt. Bijv. tijdens de puberteit (ik had vroeger ook stinkvoeten, nu niet meer, wel vochtig maar geen 'stank'). Als je dan begint met deodorant lijkt het nuttig, maar de onderliggende oorzaak is inmiddels misschien al lang verdwenen...

Ik zou er gewoon eens een paar maandjes mee ophouden.

Isabella Caramella

Isabella Caramella

18-02-2013 om 17:28

Aluminium

Het is bijna onmogelijk om deodorant zonder troep te kopen (ook bewezen kankerverwekkend), w.o. aluminium geloof ik. Ik heb nu deodorant van zarqa, maar helemaal zonder is dus ook te overwegen? (ik wil natuurlijk niet stinken)

Tinus_p

Tinus_p

18-02-2013 om 19:11

Kanker enzo

Isabella:
Het is bijna onmogelijk om deodorant zonder troep te kopen (ook bewezen kankerverwekkend), w.o. aluminium geloof ik."
Bekend onzinverhaal, dat je van deo kanker zou krijgen.

Antitranspirant en geurloos

Ik gebruik al jaren deoleen verstuiver. Dat werkt heel goed! Ik kan het iedereen aanbevelen. Mijn man is nogal van het zweten en ruiken en ook hij gebruikt het.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-02-2013 om 21:29

Transpiratiegeur

Ik transpireer behoorlijk veel maar sinds ik dit ritueel volg nauwelijks meer. Ik was eens in de week 's avonds mijn oksels met water en een pH-neutrale "zeep" (Sebamed) en vervolgens breng ik Syneo-4 aan. 's Ochtends douche ik gewoon net als iedere ochtend maar ik was wel weer mijn oksels en ik gebruik een gewone deoroller als Odorex oid. Daarnaast draag ik geen synthetische kleding. Een dagelijkse goede hygiene is een must; vooral in de ochtend omdat je lichaam 's nachts van alles "opruimt", huidcellen regeneren, je 's nachts ook transpireert etc.
Het is idd een fabeltje dat deo's kankerverwekkend zouden zijn en/of dat ze je huidporien zouden afsluiten. Overigens is hoeveel je zweet genetisch bepaald en ook hormonen spelen een rol. Transpiratiegeur is ook erg persoons-afhankelijk en wat je eet is ook van invloed.

Aanhakend..

Ik merk dat ik de afgelopen maand opeens meer naar zweet ga ruiken - soms ruik ik mezelf gewoon :/
Was en besmeer mezelf als altijd.
Vraag me af of dat kan, net als dat je hormonen schommelen en bijv. je borsten pijn kunnen doen tijdens je cyclus, dat dat ook geldt voor je zweetklieren oid.
Misschien de winter? Te veel laagjes aan? )al heb ik t vaak koud)

Fiorucci

Fiorucci

19-02-2013 om 07:03

Vertigo

Ja, dat kan hoor! Ik heb die ervaring ook.

MariaV

MariaV

19-02-2013 om 11:52

Tip voor vertigo en andere (kouwelijke) zweters

Echte wol! Zodra het kouder wordt draaag ik wollen ondergoed. Het is warm maar niet zweterig en blijft veel langer fris dan katoen (over synthetisch praat ik maar niet eens). Merinowol kriebelt niet en gemengd met zijde is het helemaal heerlijk. Ja, het is een investering, maar mijn oude wollen onderhemden gaan nu al meer dan 15 jaar mee. Okee, ze worden nu wel dunner. Vorig jaar heb ik een nieuw setje erbij gekocht (hemd plus knielange onderbroek, waar ik trouwens wel een katoenen onderbroek onder draag), ik kan weer 15 jaar vooruit.
Ik draag mijn katoenen onderhemdjes 2, max 3 dagen. Mijn wollen hemdjes ruiken na 3 dagen nog niet eens een beetje, niks! Toch was ik ze eens per 5 tot 7 dagen, (wolwasprogramma, drogen aan de lijn) anders vind ik het een beetje een vies idee. Mijn (dunne) wollen kousen draag ik ook rustig twee dagen, die ruiken dan ook nog niet maar dan was ik ze wel. Ik ben fan!

zweet

zweet

19-02-2013 om 13:38

Overmatig transpireren

Ik heb veel last gehad van overmatig transpireren, ook wel Hyperhidrosis genaamd. Echt, binnen het uur enorme zweetplekken in al m'n kleren, wel/geen deo: het maakte echt niet uit. Ook het soort stof maakte niet uit: ik zweette gewoon altijd, dag en nacht, bij kou of hitte en wat dacht je van de lucht? Het heeft mijn (sociaal) leven aardig verziekt. Tot ik botox ontdekte: eenmaal per drie/vier maanden beide oksels laten injecteren met botox en ik zweette niet meer! O, wat een heerlijkheid! Maar het is heel duur: per keer ruim 1.000 euro, dus na een tijd echt moeten stoppen, het was niet meer te betalen. Via via bij een arts terecht gekomen (een prive kliniek) en daar de zweetklieren onder beide oksels weg laten halen. Ik heb de behandeling zelf betaald, er was geen verzekering die dit vergoedde, maar ik ben zo blij! Ik heb nu een normaal zweetpatroon, gebruik een normale deo en ik draag alle soorten kleding, dus niet alleen maar zwart: want dan zie je de zweetplekken niet zo.

Fiorucci

Fiorucci

19-02-2013 om 15:25

Maria

Kan, maar ik draag geen hemden.

MariaV

MariaV

19-02-2013 om 17:06

Fio

En je hebt het net als Vertigo vaak koud? Dat is dan makkelijk opgelost Er bestaan trouwens ook wollen t-shirts, ook in kleurtjes. Wel minder keuze dan in katoen, helaas.

Fiorucci

Fiorucci

19-02-2013 om 18:24

Maria

Als ik werk heb ik het vaak erg warm, maar soms thuis heb ik het heel koud. Ik haat kou..)
Nooit geweten, wollen tshirts, klinkt zalig!

MariaV

MariaV

20-02-2013 om 09:53

Fio, eenvoudig te vinden

Fio, even googlen en je vindt vanalles. Zoek ook eens op Schaapskleren. Wol en zijde zijn trouwens warm als het koud is, maar koel als het warm is. Ik vermoed doordat die materialen zo goed ademen.

Fiorucci

Fiorucci

20-02-2013 om 15:58

Maria

Ga ik zeker doen, dankje.

Steen

Ik gebruik al jaren een soort steen ipv deo. Steen even natmaken en je oksels in wrijven. Ik spaar nu veel geld uit, want ik doe jaren met deze crystalsteen en ik ruik niet meer naar zweet.

Hombre

Hombre

22-02-2013 om 15:35

Dombo's toverveer

Sonja, leuk zo'n steen, maar het lijkt me veel waarschijnlijker dat je gewoon niets nodig hebt. Net als Dombo, die kon ook gewoon vliegen zonder die veer.

De meeste mensen kunnen heel goed zonder deodorant, maar:
- Ze hebben zich ooit aan laten praten er een nodig te hebben (en misschien was er een periode dat ze inderdaad stonken)
- Als ze nu stoppen gaan ze inderdaad even door een minder welriekende periode tot het natuurlijk evenwicht in hun oksels zich hersteld heeft.

Mogelijk heeft in die fase jouw toversteen nut gehad, maar ik maak me sterk dat je nu prima zonder zou kunnen.

Tijgeroog

Tijgeroog

23-02-2013 om 22:48

Geen toversteen

Sorry Hombre... Meestal geloof ik ook niet zo in toverstenen en wonderdrankjes, maar deze steen vertrouw ik wel.
Volgens mij is het namelijk geen gewone steen, maar een stuk aluin (Sonja heeft het ook over kristalsteen, daar lijkt het inderdaad wel op) Je kan het natmaken en dan aanbrengen, je kan het ook klein maken en oplossen (tot een verzadigde oplossing) in water en dan in een spuitflesje doen.
Aluin is een aluminiumzout, en aluminiumzouten zijn ook de werkzame stoffen in reguliere deodorants, dus zo raar is het niet. Je mist alleen de parfumluchtjes etc.

Google maar eens.

Geen aandelen trouwens, ik heb een rexona-roller op de wastafel staan, dus ik ben niet bevooroordeeld.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

24-02-2013 om 20:22

Mariav ot

Klinkt goed, die hemdjes! Welke heb jij als ik mag vragen? Ik zie op de site hemdjes van 29 euro maar ook van 53 euro. Gebruik je in de zomer andere dan in de winter? Die onderjurk ziet er ook erg fijn uit.

Rosa van der Zanden

Steen

'Steen' is inderdaad gewoon groot stuk aluinkristal, een aluminiumzout.
En hier komt de nep om de hoek kijken, alterneuten zeggen dat je borstkanker krijgt van de aluminiumzouten in deodorants...op verpakking van steen staat 'free from aluminium' of 'free from harmful chemicals', en wat is die 'steen'?...

MariaV

MariaV

25-02-2013 om 10:19

Rosa, merken

Mijn oude hemdjes (die dus al 15 jaar meegaan) zijn van zo'n degelijk damesondergoedmerk, ik weet helaas niet meer welk. Ze waren destijds zo'n 25 gulden per stuk, dus dat zal nu wel zo'n 30 euro betekenen. Deze zomer heb ik op vakantie wollen ondergoed gekocht, dat kun je hier niet zo makkelijk krijgen vrees ik. Google eens op Varmaland. Duur (ter plekke wel een stuk minder duur dan online), maar ik vond het ontwerp zo leuk. Wol (net als zijde) is ook heerlijk in de zomer hoor. We denken bij wol altijd aan koud weer, maar het draagt juist ook heel prettig als het warm is. In de zomer draag ik ook gewoon katoen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.