Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Onderhuidse ontstoken talgklier in bil :-s

Zoals de titel al zegt heb ik een ontstoken talgklier in mijn bil. Het is een flinke en pijnlijke bult (ter grootte van een grote knikker), maar zit nog diep. De huisarts zei er niets aan te kunnen doen. Ik moet afwachten tot ie nog groter wordt en uiteindelijk naar boven toe open barst.
Fijn :-S. Nu ben ik vergeten te vragen of trekzalf zal helpen het proces te versnellen. Weet iemand van jullie dat of dat zal werken?
groetjes, Sonja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Abces

Ik heb zoiets ooit op mijn bil gehad en toen werd er gezegt dat ik trekzalf erop moest doen en gaas erover plakken, voor het geval het open gaat en omdat zalf vlekt. Maar dat was volgens mij een abces, maar dat kan ook uit zoiets onstaan zijn.Gewoon ff de huisarts bellen en vragen. Ik mocht toen niet te lang wachten want het kon volgens hun ook naar binnen open gaan en dan kun je bloedvergiftiging krijgen.
Bij mij is het tijdnes het stoeien en een klap op mijn bil open geknapt ( ik was toen nog jong en stoeide dus nog..hihihihihihi)

koentje

koentje

23-02-2010 om 16:07

Of ...

een nat verbandje; dat gaat broeien en versneld het proces. Maar ja, wel lastig op je bil!
sterkte!

bipsy

bipsy

23-02-2010 om 17:11

Hier ook

Zat heel erg onderhuids. Toen het op z'n ergst was vreesde ik dat er een derde bil zou ontstaan en daar bestaan geen broeken of ondergoed voor. De ontsteking is vanzelf genezen maar er blijft een klein onderhuids bobbeltje.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

23-02-2010 om 19:08

Abces

Ja, dit heb ik ook gehad. Ik kreeg het advies om twee keer per dag in een warm bad met Biotex te gaan zitten. Dit versnelt het rijpingsproces. Ook nadat het abces is opengebarsten/opengesneden helpt dit voor het genezingsproces. Ik moet je wel zeggen dat ik het een uitermate pijnlijke bedoening vond; de paracetamol was niet aan te slepen Hou de boel goed schoon en ga meteen terug als je koorts krijgt of andere klachten! Sterkte!

Besmettelijk

Mij werd toen ook verteld dat de pus besmettelijk is, vandaar dat ik lekker een eigen ziekenhuiskamer had, maar dat was voor een ander abces op een ander plek. Moest toen ook met mijn onderlijf in de biotex, alleen had ik geen badkuip maar en teil en die was al leeg als ik erin ging zitten....Toen heb ik trouwens een loodhoudende zalf van de gyneacoloog gehkregen om het te laten krimpen.

sonj@

sonj@

24-02-2010 om 18:49 Topicstarter

Trekzalf gehaald

Ik heb vanmiddag trekzalf gehaald en zal dat er zometeen na het douchen op doen.
In de biotex gaat niet zo makkelijk. Het zit namelijk wat hoger op mijn bil. Als je onderuit gezakt op een stoel zit, dan op zie plek waar dan de meeste druk is zeg maar.
Ik weet wel dat steenpuisten besmettelijk zijn. Dat is dit volgens mij niet (een steenpuist bedoel ik). Ik hoop ook niet dat het dat wel is, want dat zou betekenen dat ik niet mag werken ivm besmettingsgevaar?
groetjes, Sonja

Je schud toch

geen handen met je billen?

Goed schoonhouden en je handen wassen met dethol en volgens mij kan je dan prima werken.

sonj@

sonj@

27-02-2010 om 13:44 Topicstarter

Haha

nee ik schud inderdaad geen handen met mijn billen Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik niet zou mogen werken met een steenpuist, maar dat staat in het "reglement". (ben verpleegkundige bij thuiszorg)
Het is (gelukkig) geen steenpuist wat ik heb, maar ik zal toch eens navragen bij mijn manager waarom er eigenlijk niet gewerkt mag worden als iemand een steenpuist heeft.
groetjes, Sonja

Puck

Puck

27-02-2010 om 15:14

Moyodo, loodhoudende zalf?

Moyodo, weet je zeker dat je LOODhoudende zalf hebt gehad. Ben je niet in de war met ZINKhoudende zalf? Lood is megagiftig.

Weet ik

Is al lang geleden en ik las dat het inmiddels niet meer mag.Je mocht er maar een klein beetje opdoen, ook toen al.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.