Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mea Proefrok

Mea Proefrok

12-07-2012 om 13:24

Onderontwikkeld heupje bij baby, ervaring?

Mijn lieve nichtje van vier maanden blijkt links een korter beentje te hebben en haar heup is onderontwikkeld - weet niet precies wat men bedoelt, maar er is een echo gemaakt en zus is doorgestuurd naar de orthopeed. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Hoe verliep het, wat kan mijn zus verwachten, tips en tricks?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Weinig info

denk ik om iets zinnigs over te zeggen. Het zou me niet verbazen als het om heupdysplasie gaat. Ws zijn er legio mensen met ervaringsverhalen daarover. Maar het kan evengoed nog iets totaal anders zijn. Goede info vragen bij de orthopeed dus.
Sterkte met nichtje.

Afwachten wat de orthopeed

even afwachtehn wat hij zegt omdat er veel verschil in zit,de kans op een spreidbroek is groot, de kans op een gipsbroek kleiner.Je krijgt veel info en in mn grope op het KDV zie ik dat baby's verrassend snel wennen en...erg goed er mee om kunnengaan, sommigen rollen er gewoon mee om, gaan er mee zitten etc.

Sites

jehebt hele mooie duidelijke sites voor aangeboren heupafwijkingen (heupdysplasie). Hier vind je veel info en eraring. Het is de moeite waard om daar eens te kijken!

Mea Proefrok

Mea Proefrok

12-07-2012 om 21:04

Dank!

Ik geef het door en begrijp dat ik gewoon nog niet genoeg info heb voor een gerichte vraag hier. Ik hoop eigenlijk vooral dat er iets aan te doen is (en dat lijkt er wel op als ik jullie zo lees) en dat nichtje er niet al teveel last van zal hebben (en ook dat kan meevallen). Daar ben ik als tante al blij mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.